pondelok 19. októbra 2015

Jahodové cupcakes





Viem, viem, uz davno je po jahodovej sezone. Kedze my si momentalne vsetko ovocie kupujeme, tak mame sezonu pocas celeho roka. Mimochodom na tento jahodovy krem mozete pouzit aj mrazene jahody.  Caka ma jedna torticka pre moju trojrocnu kamosku , tak som si chcela vyskusat tento krem. Ak sa torta podari, urcite pribudne novy prispevok na blogu. Krem chutil, takze som dostala zelenu na jeho pouzitie v torticke. Dnes vam ho ponukam na vybornych mini jahodovych kolacikoch - cupcakes.

Ingrediencie:
rozpis je na 12 kusov

na muffiny:
250 gr polohrubej muky
150 gr praskoveho cukru
stipka soli
2 KL prasku do peciva
2 vajcia
100 ml oleja
100 ml mlieka
stava  kora z 1/2 citrona
1 KL vanilkoveho extraktu (prip. vanilkovy cukor)

Potup:
Suche suroviny zmiesame v miske a pridame tekute suroviny. Staci zamiesat  varechou, kym sa vsetky suroviny nespoja v kompaktnu hmotu. Plnime papierove kosicky do 2/3 tin, ktore sme ulozili do formy na pecenie muffin. Pecieme vo vyhriatej rure na 180 stupnov asi 20-25 minut. Kontrola spajlou.Vyberieme z rury a nechame na mriezke vychladit.

Krem:
400 g jahod
1 jahodovy puding
1 PL hladkej muky
150 g masla
150 g praskoveho cukru

Postup:
Jahody rozmixujeme a prepasirujeme cez sitko. Odmeriame prepasirovnu stavu  a dolejeme vodou do 500 ml. Pridame jahodovy puding, muku a dobre rozslahame metlickou. Za staleho miesania uvarime husty puding. Odstavime z ohna  prikryjeme potravinarskou foliou tak, aby sa dotykala uvareneho pudingu a nechame  ho  vychladit.
Maslo vymiesme s praskovym cukrom. Ked je puding rovnakej teploty ako naslahane maslo, pridavame ho v malych castiach k maslu a zakazdym dobre preslahame. Puding pred pridavanim do masla preslahame. Pamatajte, ze maslo a  puding musia byt rovnakej teploty, aby sa krem nezrazil.

Pomocou cukrarenskeho sacku nanesieme krem na muffiny a lubovolne dozdobime.

2 komentáre:

  1. Adka, minule som aj ja skúšala jahodový krém z nejakej zahraničnej stránky. Dala som ho na mufiny. Bol vynikajúci, muž sa nevedel dojesť tých mufín, akurát som musela dodať viac masla, lebo bolo príliš tuhé a nechcel mi ísť ani cez striekačku :-D. A tiež som si povedala, že ak bude dobrý, vyskúšam aj na tortu :-)...sranda. Vyskúšam niekedy aj ten tvoj pre porovnanie chuti. papa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Adriana tece voda s pusu jam to mnj chutna .Zdravim Karin

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)