nedeľa 5. augusta 2012

Malinova torta -rozpravkova





Tak toto je naozaj rozpravka. Taka chutova. Skvela tvarohovo-ovocna torta. Pekne vyzera a este aj vyborne chuti. Mozete si ju pripravit aj ako nepecenu dobrotu a to tak, ze spodok urobite z mletych keksikov, ale aj mne aj mojmu manzelovi lepsie chutia  tieto pecene podlozky. Bolo to urobene coby-dub, len ta cakacia doba ( kym sa chladila a tuhla), tak ta bola pre nas veeeeeelmi dlha:). Ledva sme cakali, kedy si uz budeme moct na tejto dobrotke pochutnat. Este som na tento sposob  ( na vacsom kruhu, mensi kruh) nerobila, ale urcite to vyuzijem aj v inej kombinacii chuti. Velmi sa mi paci v reze, ako je to tam akoby vsadene do toho kremu... Malinove zele je absolutne fantasticke a v kombinacii s tvarohovo-mascarpone-smotanovou plnkou...no proste rozpravka:))) ....



Ingrendiencie:
korpus:
3 vajcia
100 g praskoveho cukru
100 g polohrubej muky
3 PL kakaa
1/2 KL prasku do peciva
2 PL oleja

malinova zmes:
350 g mrazemych malin ( samozrejme ak mate cerstve, pouzijete cerstve)
2 PL praskoveho cukru
150 ml vody
2x malinove zele, alebo Galaretka ( ak nemate pouzite vasu osvedcenu zelatinu, prip, tortove zele v kombinacii s malinovym sirupom, ale vtedy vynechajte vodu)

tvarohova zmes:
500 g tvarohu ( u mna Quark)
250 g mascarpone
300 g smotany pochutkovej  ( u mna creme fraiche)
120 g praskoveho cukru ( pripadne podla chuti)
20 g zelatiny
100 ml vriacej vody

okrem toho:
maliny na ozdobu
tortova forma o priemere 18 cm a 24 cm

Postup:
najprv si urobime malinove zele. Potrebujem k tomu tortovu formu s odopinatelnymi bokmi o priemere 18 cm. Malinove zele alebo Galaretku zalejeme 150 ml vody a za staleho miesania zahrievame na miernom ohni kym sa nerospusti., nevarime. Ak nemate malonove zele, pouzite osvedcenu zelatinu, pripadne tortove zele ochutene malinovym sirupom. V tom pripade vsak vodu vynechajte. Maliny  rozmixujme s praskovym cukrom a prilejeme mierne ochladene malinove zele.Ak vam vadia zrniecka z malin, tak si tuto malinvu zmes prpasirujte cez sitko. Ja som nepasirovala.Pasirujte pred pridanim zele do rozmixovanych malin. Premiesame a vylejeme do pripravenej tortovej formy, ktoru sme vylozili potravinarskou foliou tak, aby konce pretrcali. Odlozime do chladnicky stuhnut na par hodin, najlepsie cez noc. Je dobre pripravit si toto malinove zele den vopred.

toto malinove zele som pouzila




Idema na korpus: vajcia slahame s cukrom 5 minut. Pridame olej, preslahame a nakoniec pridame preosiatu muku zmiesanu s praskom do peciva a preosiatym kakaom. premiesame a vylejeme do tortovej formy o piemere  24 cm  , ktorej spodok sme vylozili  papierom na pecenie a pecieme pri teplote 175 stupnov C asi 15 minut. Skuska spajlou. Vyberiem z rury a nechame na mriezke vychladnut.


Tvarohova plnka: zelatinu zalejeme 150 ml  vriacej vody a miesame, kym sa rozpusti. Odstavime bokom k ochladnutiu. Tvaroh, mascarpone, smotanu a praskovy cukor rozmiesame mixerom. Pridame za staleho miesania ochladenu , ale stale  tekutu zelatinu. Preslahame. Do cistej tortovej formy dame uplne vychladeny korpus, z ktoreho sme stiahli papier na pecenie. Korpus prikryjeme  1/3 tretinou  tvarohovej masy. Zo zele opatrne odstranime foliu a prelozime do tortovej formy na tvarohovu plnku. Prikryjeme opatrne zvysnymi 2/3 nami tvarohovej plnky. Malou lyzickou najprv vyplnime  priestor okolo malinoveho zele a potom zvysok  kremu rozotrieme na malinove zele a zarovname povrch. Odlozime do chladnicky aspon na 3-4  hodiny, ale opat plati, ze najlepsie na celu . Potom sa obrnime neskutocnou davkou trpezlivosti a cakame na prve susto, ktore si dame z tejto rozpravkovej torty.




Este zopar pohladov na tuto obrovsku mnamku





91 komentárov:

  1. Dostala jsem takovou chuť na tvůj krásný dort, ale teď ve 22:05 už opravdu nemám sílu vstát a jít do ledničky, kde stejně nic není.

    Krása!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já chci taky takhle krásně péct! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Adrika, krásne foto ..ako na spapanie ...juj. Pa gabi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Gabika... my sme spapali torticku a bola veru rozpravkovaaaaa:))))

      Odstrániť
  5. Dobry den, da sa zelatina vynechat z tej tvarohovej zmesy?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Obvam sa ze nie, neviem si predstavit s cim by sa mohla stuzit plnka...samotny tvaroh by asi tak pekne neudrzal tvar... neviem zodpovedne poradit, nemam to vyskusane...

      Odstrániť
  6. Adka, to je opat nadhera! Ty si jednoducho tortova kralovna!:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jaaaaaaaj Lucka, vraj tortova kralovna...))) xixixi, na to su tu ine dievcence:))) dakujem za navstevu aj komentarik

      Odstrániť
  7. mne by to stačilo aj bez toho korpusu...len bielo-červené, dobre vychladené...mňam

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hello Adriana! I am at you - here- the first time but already I like your blog very much:) I will be to visit you very often:) Greetings from Stalowa Wola in Poland:)

      Odstrániť
    2. Tani dobra volba..:))) vidno, ze tomu rozumies:))))

      Odstrániť
    3. Alinka, thank you for your visiting on my blog. I hope, you see my blog next time again. You can write comment Polish, I understand you. Cześć..:)))

      Odstrániť
  8. Adrianko tenhle dort vypadá úúúžasně... škoda že u nás už malinám odzvonilo :-(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lenka, ved ja som iba kupila... ja momentalne vsetko ovocie kupujem... maliny su aj tu drahe, tak na to zele som volila mrazene, ale boli krasne...:))) dakujem za pochvalu

      Odstrániť
  9. Adrianka,tak ta je uplne ze rozpravkova..prekraaasna a urcite extremne chutna..no opat raz zas ,ze musim na 100% vyskusat :)a veru nam to ale spolocne chuti,sa vzdy pousmejem,lebo dokonca aj kuskusovy recept mi uz pra tyzdnov stoji v pc,a ty si tusim tiez nedavno nieco kuskusove stvarala :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no ja som sa vcera tiez usmievala nad nasimim skoro rovnakymi chutkami:))) s kuskusom som robila plnene zapekane sampinony.... torticku kludne vyskusaj, som presvedcena, ze nesklame:)))

      Odstrániť
  10. To vyzera bozskyyyy...chcela by som to skusit urobit v nedelu...len sa bojim zele ;)
    do tej tvarohovej plnky aku zelatinu ste pouzili? dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tasnim zele som pouzila do malin ( do tej cervenej casti v tort) a zelatinu ( ta viacej spevnuje) som pouzila do tvarohovej (do tej bielej) casti. Zelatinu som kupila tu, v Anglicku. Kludne pouzite zelatinu aku je dostat na Slovensku a podla navodu. Ja vzdy davam omnoho mensie mnozstvo vody ( tekutiny) ako je podla navodu. Treba pocitat s tym, ze musi spevnit tu tvarohovu masu. Napr. v rozpise je, ze 20 g zelatiny je na 500 ml vody tak ja ju rozpustim iba v 100 ml vody a zamiesam do toho tvarohu. Ak by som dala 500 ml vody na 20 g zeleatiny a tak to primiesala do tvarohu ( plus smotna plus mascarpone) tak plnka by bola velmi riedka, nespevnilo by ju dostatocne a roztekalo by sa to. No neviem, ci som to dost popisala. Netraba sa bat zelatiny. Len sa nesmie varit ( spon ja pouzivam taku) a ked nahodou stuhne rychlejsie akoby sme chceli, staci opat trosku nahriat a dobre rozmiesat nech nie su hrudky. Drzim palceky, nech sa dari.

      Odstrániť
  11. dakujem za odpoved, ja som tiez v anglicku ;) cize ktoru zelatinu? xixi
    ani som nevedela ze je rozdiel zele a zelatina...;) do tej malinovej uz mam kupene to iste co mate na obrazku ... 18cm formu som nenasla ale snad postaci aj 20cm ...

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Tansim zelatinu som mala z polskeho obchodu v takom zltom sacku 20 g. Ja som tiez mala 20cm tortovu formu, ale som podla dezertneho tanierika orezala dookola kruh, aby to pekne vynikla dookola tej cervenej masy ta biela , tvarohova:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  13. wau Adrianka, to je nádhera!!!! :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  14. krásna tortička ja už síce maliny nemám , ale vyskúšam s černicami ,,,vďaka za tip

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Akeber dakujem za pochvalu, myslim, ze sa da urobit s akymkolvek ovocim...:)

      Odstrániť
  15. Zase uplna nadhera, super.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Adiana to neni fair od tebe tak nadherne dortik a muje oblibene malini a sedim tady kavicka mam ale dort je na pc ,voda tece mnj od pusu hahaha hezky zdravim tebe Karin

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Páni, ještě teď jsem v úžase! Svým nadpisem jsi to vystihla úplně přesně - jako z pohádky :) Fakt nádhera, Adi. Nemůžu se na to vynadívat! Jsi šikulka!

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Tohle je fakt fantasticky! Musim co nejdriv najit prilezitost, ke ktere by se tenhle dort hodil, nemuzu se vynadivat :)

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Tak toto bol úspech... Urobila som ju a bola ozaj neskutočná Dik moc.

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Adrika, chystam sa urobit tuto prenadhernu (a urcite aj chutnu) tortu. Nemam "tvoje" zele na malinovu hmotu, myslis, ze mozem pouzit tiez 20 g zelatiny ? Dakujem za radu...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano, myslim, ze mozes, len nezabudni dochutit trosku cukrom, prip 1-2 kvapkami citronovej stavy...jednoznacne doporucujem ochutnat!!!!! pripadne v malinovom sirupe rozpustit zelatinu...ta, ktoru som pouzila ja bola ochutena...budem rada, ak mi das vediet ako to dopadlo...drzim palceky,,,

      Odstrániť
    2. Dakujem za rychlu odpoved, si zlata. Urcite ti dam vediet ;) pekny vecer !

      Odstrániť
    3. Adka, torticka sa podarila na jednotku s hviezdickou :) Je fantasticka, mozno nabuduce by som este korpus potrela malinovym dzemom ;) Uz sa tesim na vyskusanie dalsich tvojich receptov...

      Odstrániť
    4. Mily anonym, tesim sa velmi a dakujem pekne za spravicku...mozes mi poslat fotecku a rada ju uverejnim na svojom blogu...dakujem za tvoju priazen...

      Odstrániť
  21. Dá sa tá Galaretka kúpiť aj niekde v hypermarkete

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neviem nato odpovedat, kdze dlhsi cas nezijem na SVK. Viem, ze bolo to dostat v mestach na severe SVK pri polskych hraniciach...ale moze sa pouzit aj cira zelatina ako som uz spominala v komnetari vyssie.... pri pouziti cirej zelatiny nezabudni dochutit trosku cukrom, prip 1-2 kvapkami citronovej stavy...jednoznacne doporucujem ochutnat!!!!! pripadne v malinovom sirupe rozpustit zelatinu...ta, ktoru som pouzila ja bola ochutena...budem rada, ak mi das vediet ako to dopadlo...drzim palceky,,,

      Odstrániť
  22. To je krása, Adrianka. :)) Právě se snažím něco podobného utvořit, jen jsem si na to vzala jahůdky, jelikož máme doma ne-milovníka jahod, tak aby si mohl pochutnat každý. Tak snad se povede :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Hi, I have made your cake and it's delicious! Thank you for great recipe :). I have already posted photos on my blog. I am sorry that I am writing in English but I can't speak your language. Have a nice evening. Aleks from Liverpool :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hi, Alex, I saw your cake on your blog...your cake is nicer than my....you can write to me the comment in your language, I understand Polish...

      Odstrániť
  24. Adrianka, ak by ste mohli, prosím poradit ohladom tejto malinovej torty. Nemam ani malinové zele, ani Galaretku, tak ak som správne pochopila robila som dobre takto ?:
    2x tortové želé spolu 20g som rozpustila 150 ml malinového sirupu a po miernom ochladnutí som tuto zmes priliala do rozmixovaných malín s práskvým cukrom. Mám to uz 2 hodiny v chladnicke a este to nejako netuhne a prosím o pomoc, lebo tortu potrebujem na zajtra a ak bol moj postup zlý, musím urobit rýchlo este raz. Ak som to zle pochopila, napísali by ste mi ako mam postupovat. Velká vdaka za Vás cas, MIrka

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Mirka zele tuhne pomalsie ako zelatina. Konecna tuhost zavisi od toho, na ake mnozstvo to tortove zele je. Tortove zele je podla mna to najslabsie a je iba na poliatie tenkej vrstvy. Neviem ake mate to tortove zele, na ake mnozstvo tekutiny. Ja som mala na 500ml tekutiny a dala som dve. S tym , ze som to rozpustila v 150 ml vody ( vo vode preto lebo som mala ochutene)a plus tie roztopene maliny. Cize ovela mensie mnozstvo tekutiny, aby to malinove zele bolo dostatocne tuhe. Vzdy robim zelatinove alebo zele s mensim mnozstvom tekutiny ako je na obale. Dufam, ze vam to uz za tych par hodin stuhlo a torticku mozete dokoncit...prosim dajte mi vediet ako to dopadlo....inak o zele a zelatine pisem aj v komentaroch...nech sa vam dari...

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Dakujem velmi pekne za odpoved.

    Ja som si precitala aj komentáre, ale ja som stále chápala, ze tých 150 ml vody mám nahradit tým malinovým sirupom pokial som nezohnala to malinové zelé alebo tu Galaretku (co vobec netusím co to je), myslela som, ze treba presne dodrzat a pridat tie ingrediencie a pomer. Ja som totiz, este nikdy so zelatínou ani t.želé nerobila. Snád toto moje chápanie-nechápanie, pomoze nejakému zaciatocníkovi :)

    Takze ten 1. pokus nevysiel, cize nestuhol ani po 6 hodinách, lebo som tam teda uz nemala dat tolko tekutiny v podobe malinového sirupu. Rýchlo som urobila 2. pokus, ale uz iba tak, ze som rozmixovala dalsie maliny s cukrom, túto zmes som dala zovriet a potom som pridala 20 g tortového zele. Kedze to potrebujem na zajtra tak som musela nechat iba krátko tuhnut, co sa potom tazsie prekladalo na 1/3 tretinu krému, ale nejako som to tam capla a utapkala a potrela ostatným krémom. Do bieleho krému som dala ako si písala aj v komentoch zelatínu, musela som rýchlo pracovat, lebo to velmi rýchlo tuhlo, co som ako zaciatocník nevedela :)

    Tak snád bude zajtra chutit, dúfam ze sa mi ako tak podarila.
    Este raz velká vdaka za rýchlost a za Váš krásny blog!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem za spravicku a dobre si pochopila, miesto vody pouzit 150 ml malinoveho sirupu...len mozno trebalo pridat 30 g tortoveho zele ( ja neviem aky druh si pouzila, na ake mnozstvo tekutiny) lebo je slabsie ako zelatina....keby si bola dala aj zelatinu, nic by sa nebolo stalo, praveze by to bolo tuhsie. ... to, co ti nestuhlo, si mohla kludne este raz zohriat a pridat viac toho torotveho zele alebo trochu zelatiny a uz by to bolo OK :)

      Odstrániť
  27. mnam! zajtra mam co robit :) mnam!

    OdpovedaťOdstrániť
  28. Dátum príspevku tejto torty je deň narodenín môjho otca a ja som mu minulý rok urobila obdobnú tortu akú túto: miesto malín som dala marhule ;-) Myslím, že tento rok vyskúšam, Adrika, malinovú ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  29. Mam otazocku: na tu malinovu zelatinu bola pouzita mensia tortova forma, ako na korpus?
    Dakujem!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ano, na zele 18cm a na tortovy korpus 24 cm....je to uvedene v popise... :)

      Odstrániť
  30. Uzasna torticka, vydarila sa a velmi chutila ;-) Dakujem za super recept

    OdpovedaťOdstrániť
  31. Super torticka, nielen krasna ale aj vyborna. Dakujem za recept;-)recept

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzka, velmi sa tesim, ze sa vydarila a hlavne, ze chutila :) dakujem za spravicku :)

      Odstrániť
  32. Uzasna torta, robila som vcera muzovi do prace k meninam, iba som dala marhulovu dren namiesto malin. Zozala 100% uspech a ja som dostala velku pochvalu :-) Dakujem za super recept, urcite poskusam aj dalsie recepty. Dakujem za velmi inspirativny blog :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  33. Dobry vecer, chystam sa tiez upiect vasu torticku, len sa chcem opytat, mohla by som pouzit do malinovej plnky zelirovaci cukor - tento - http://www.oetker.sk/oetker_sk/html/default/debi-7q2dcz.sk.html ? dakujem pekne za vasu odpoved

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mily anonym, zial neviem v tomto poradit, nemam skusenosti so zelirovacim cukrom. To malinove zele musi byt dobre tuhe, aby sa neroztekalo a nie som si ista, ze ten zelirovaci cukor zabezpeci dostatocnu tuhost . Asi by som neriskovala :)

      Odstrániť
  34. dakujem pekne za vasu odpoved ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  35. zdravim Vas adriana,rad by som sa Vas spytal ci je moznost dostat raspberry jelly aj na slovensku? pripadne ak nie co je najvhodnejsie pouzit? iba tu galaretku? vdaka mato

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mily anonym skuste pozriet v Marks&Spencer.....mozno by sa dalo pouzit cire zele v spojeni s malinovym sirupom, ale toto nemam odskusane....takze potom radsej tu Galaretku :)...pekny den zelam

      Odstrániť
  36. Prosím Vás poraďte, idem robiť tortu vláčik, mašinka bude dobošová a vagón by som chcela spraviť rozprávkový, len neviem ako to vyriešiť potom s tým tuhnutím už hotového vagóniku. je ten tvarohový krém veľmi riedky? musí to byť vo forme, alebo mi to bude držať aj bez mantinelov??

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mily anonymm nemyslim, ze tato torta je vhodna na tie vagoniky...neviem si totiz predstavit ako bez formy by ste vytvarovali tie vagoniky....vsade, kde sa dava zelatina si myslim, ze je nevyhnutna forma, aby hmota stuhla do pozadovaneho tvaru :)...na vagoniky skor nieco ine :)...nech sa vam dari

      Odstrániť
  37. krásna je, mňaam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  38. Dobry den,

    dlho som hladala spravnu tortu na narodeninovu oslavu az som sa zamilovala do tejto vasej. Mam vsak par dotazov. V Rakusku nie je polohruba muka, mate skusenosti so zmiesanim hladkej a hrubej v pomere 50:50? A este jeden dotaz: pod pochutkovou smotanou mate na mysli smotanu na slahanie, alebo kyslu smotanu?

    Martina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobry vecer Martinka, ano, mozete muku zmiesat......pochutkova smotana je kysla smotana, ale ta jemnejsia.......smotana na slahanie je slahackova smotana....najmiesto kyslej smotany mozete pouzit aj creme fraiche....to je obdoba nasej pochutkovejs ( kyslej) smotany, ale je kremovejsia.....budem rada, ak mi date vediet ako sa vam torticka vydarila....drzim vam palce, nech sa dari :)

      Odstrániť
  39. Len by som sa chcela spýtať kde sa dá kúpiť tá malinová želatina alebo tá galaretka ? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Malinova zelatina v obchdonej sieti Marks&Spencer a Galaretka v Lidli ....podla komentarov od mojich navstevnikov :)

      Odstrániť
  40. Dobrý deň, chystám sa robiť na oslavu tortu a pri hľadaní tvarohového krému som natrafila na Vašu krásnu tortu a tá ma priviedla pre inšpirácie na Vašu krásnu stránku :-). Chcem Vás poprosiť o radu. Nakoľko nemám dve tortové formy, bol by problém, keby som dala do hrnca, prípadne do nejakej panvice dala potravinovú fóliu a s fóliou by som potom stuhnuté želé vytiahla? A ešte jedna prosba: ako ste dostali želé na korpus s tvarohovým krémom? Môžem ho nejako preklopiť a potom stiahnuť fóliu? Vďaka. Katarína

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mila Katka, ano mozete si urobit to malinove zele aj do kastrola, prip. zapekacej misy a podobne. Kazdu formu treba vystlat aj foliou ( vid . obrazky a popis). Mozete urobit aj do tej istej formy v ktorej budete te robit tortu len potom treba podla nejakej formy ( kartonovy papier, prip. dezertny tanierik a pod. ) orezat na pozadovenu velkost. Zele prenasate na tvarohovu plnku pomocou folie a potom tu ofli odstranite. Nech sa vam dari....budem rada , ak mi poslete fotecku. :)

      Odstrániť
    2. Pani Adrianka, veľmi pekne ďakujem za odpoveď. Nakoniec som sa rozhodla pre inú tortu, nakoľko na ňu mali prísť oranžové tekvičky z marcipánu, nehodilo sa mi to... Ale v lete určite vyskúšam, bude viac rodinných osláv :-). Prajem všetko dobré. Katarína

      Odstrániť
  41. Zdravim vas Adrianka, chcela by som sa opytat ,lebo ja tiez zijem v Anglicku,kde kupujete tvaroh quark a raspberry jelly.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Quark som kupovala v Tescu, ale momentalneho ho uz asi dva-tri mesiace nepredavaju. Jelly je dostat v kazdych potravinach. Dakujem za navstevu na blogu ;)

      Odstrániť
  42. Len tak nahodou som natrafila na tvoju stranku a musela som tu tortu hned urobit vyzera fantasticky....a po ochutnavke mozem potvrdit ze je naozaj rozpravkova....urcite vyskusam viac receptov....krasny dnik a nech ti to nadalej tak uzasne pecie

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Majka dakujem krasne za navstevu aj mily komentarik :)

      Odstrániť
    2. Majka dakujem krasne za navstevu aj mily komentarik :)

      Odstrániť
  43. Ahoj, už sa tortička chladí v chladničke do zajtra. Už sa na nu všetci tešíme. Mne vyšla veeľmi vysoká, asi 10 cm, tej tvarohovej hmoty bolo veru dosť, aj na 2 torty. Nabudúce vynechám jeden tvaroh. Na malinovú želatínu som použila misku s rovným dnom, asi o 3 cm menšia ako tortová forma, sadlo to perfektne podla mojich predstáv.
    Máš krásne všetky recepty, si moja inšpirácia, nech da ti darí aj nadalej

    OdpovedaťOdstrániť
  44. Dobry den p.Adriana...mam na vas otazocku ohladom polohrubej muky-aky druh ste pouzili vy, ked sa nachadzate v Anglicku? Popripade aky druh muky kupit od Poliakov ked sme v UK? Dakujem x

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mily anonym ja si kupujem slovensku muku v polskych obchodoch alebo u jedneho Turka :) ak nemam tak pouzijem polsku. tortowa- hladka muka , pszenna - polohruba muka , krupczaka -hruba muka. Dufam, ze som pomohla. Pekny vecer zelam

      Odstrániť
  45. Dobrý den, objevila jsem váš dort a vypadá úžasné, ráda bych to zkusila. Jenom jsem se chtěla zeptat na množství malinového želé do té malinové směsi. Koupila jsem si malinovou galaretku, která má 77 g, v receptu je napsané, že tam patří 2x malinové želé, takže 2 ty galaretky, to znamená 154 g? Děkuji za odpověď, Hezký den, Katka

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)