piatok 18. decembra 2020

Kokosové rohlíčky (duté)

 






Recept som dostala od mojej kamaratky Vierky.  Ona ho ma od svojej svokry. Dovolim si povedat, ze tento recept je uz starozitnost :). V tejto suvislosti  mi napadla jedna usmevna prihoda z detstva mojej starsej dcerky. Mohla mat tak 6-7 rokov, ked mi raz povedala, ze : "mamka ty si uz starozitnost". Ja : "Ako to myslis moja mila? "  Dcera:   "No kazdy,  kto ma viac  ako 30 rokov je uz starozitnost. " Ja:      " Ano? a ked uz ma styridsat?  "  Dcera: "Tak to uz je vykopavka ."  Dnes casto spominame s usmevom na tento mily, detsky vnimany okolity zivot a o case v nom. Totizto tato moja mila, mala  rozkosnica, ktora ma tesne po tridsiatke oznacila za starozitnost, bude mat co chvila  styridsat rokov :) . Tieto rozky su jej oblubene a tento "starozitny" recept pridavam prave kvoli nej. 

PS: Nech ti stale chutia dieta moje milovane. S laskou mamka. 
Ingrediencie: 
z celej davky vyjde cca 90 rozkov ( podla velkosti pouzitej formicky) 

250 g struhaneho kokosu
200 g polohrubej muky 
200 g masla
1/2 sacku prasku do peciva
500 g  praskoveho cukru ( ja som cukor znizila na 400 g)

okrem toho: 
cca 80-10 g cokolady na namacanie koncekov ( pri vianocnom peceni mam stale viacej coko 
rozpustenej , tak presne mnozstvo neviem )

Postup: 

Vsetky ingrediencie ( samozrejme okrem cokolady) v miske zmiesime na cesto) . Chce to trochu trpezlivosti. Cesto je velmi trusive a nikdy sa mi nepodarilo  zmiest ho   na uplne kompaktne, ale to vobec nevadi. Ide o to, aby sa vsetky suroviny dobre spolu premiesali. Do formicky ( zarovno) natlacime cesto ( aj ked je trochu sypke, ono sa v tej formicke po natlaceni spoji). Formicky nevymazavame. Pecieme vo vyhriatej rure  pri  170 stupnov C asi  8-10 minut do svetlucko  ruzova. Kazda rura pecie inak, treba si to odsledovat.  Upecene rohlicky vychadzaju z formicky lahko. Vyklapame z formiciek za tepla.  Po upeceni nechame ochladit. Konce namacame do rozpustenej cokolady. 

Poz. Rohlicky su take tvrdsie a vo vnutri nafuknute. Ja ich peciem s maslom, ale z mojho detstva si pamatam, ze ich este moja babicka piekla so stuzenym tukom Iva. Boli viacej vyfuknute vo vnutri ( dute) ale boli aj tvrdsie. Ano, su velmi sladke, ale jednoducho take maju byt.  



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)