piatok 9. februára 2024

Citrónovo - maková bábovka

 









Nikdy som nebola velkou milovnickou baboviek, ale tuto som si zamilovala. Prvykrat som ju jedla na navsteve u mojej mladsej dcerky. Ked ma ponukla touto babovkou, pocitila som akesi pohladenie duse,ze je taka  sikovna mlada gazdinka. Vzdy ma potesi, ked moje dcery navaria alebo napecu nieco chutne.   Babovka sa dcere  vydarila absolutne fantasticky.  Bola som velmi milo prekvapena chutou. Babovka bola nadychana, jema a prijemna kyselkava chut v spojeni s chrumkavym  makom pod zubami bolo to, co ma velmi oslovilo. Netrvalo dlho a vyskusala som ju aj ja. Odvtedy ju peciem velmi casto, kedze jej priprava je velmi nenarocna. Staci v jednej mise zmiesat vsetky ingrediencie, vyliat do babovkovej formy a upiect. Zatial kazdemu, kto ju ochutnal velmi chutila. Verim, ze ak ju vyskusate aj vy, nebudete sklamani a pochutnate si.

Majte pekny den. 

A laskou Vasa Ada

Ingrediencie:

2 hrnceky polohrubej muky

1 hrncek krystaloveho cukru

1/4 hrnceka nemleteho maku

1 hrncek mlieka

1 hrncek oleja

2 vajcia

1 vanilkovy cukor

1 a 1/2 prasku do peciva

kora a stava z 1 citrona

Poleva: 
1/2 hrnceka praskoveho cukru
1/2 citrona stava
Cukor preosejeme a vymiesame s citronovou stavou. Citronovu stavu pridavame postupne. Poleva nema byt velmi riedka ani velmi husta. Ak je husta, pridame viacej stavy.


Postup:
Do misy preosejeme muku a pridame vsetky sypke suroviny. Potom pridame tekute suroviny a vsetko spolu vymiesame mixerom. Iba kratko, kym sa vsetky suroviny spoja.  Vylejeme do pripravenej babovkovej formy, ktoru sme vytreli olejom a vysypali mukou. Pecieme vo vored vyhriatej rure pri teplote 165 stupnov C asi 45 - 50 minut. Kontrola spajlou.  Babovku nechame postat 5 minut vo forme a potom vyklopime z formy. Mozeme nozom  jemne oddelit vrch babovky od formy a este teplu polejeme citronovou polevou.
Dobru chut !



1 komentár:

  1. Aďka, som rada, že ste pridali 2 výborné nové recepty.Ďakujem. Krásna bábovka, určite aj chutná, vyskúšam.

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)