nedeľa 19. februára 2012

Jablkova torta s uzasnou mascarpone plnkou



Tuto torticku som zbadala u Janky a hned to bola laska na prvy pohlad.  Oslovila ma, a uz len som cakala na vhodnu prilezitost, aby som ju vyskusala.  Takuto jablkovu zvyknem robit s detskymi piskotami. Poviem vam, ze v kombinacii so skvelym mascarpone kremom ochutenym s vajecnym konakom poskytne absolutne skvely chutovy zazitok. Kakaovu , jemne korenistu piskotu prikryva osviezujuca jablkova plnka. Vyborna , kremova mascarpone plnka dochutena vajecnym konakom prijemne kontruje osviezujucej jablkovej plnke. Ja som uz vrch nepokryvala slahackovou vrstvou, pre mna to uz bolo dostatocne kremove. Vrch som zakoncila jemnym popraskom skorice  Myslim, ze to prijemne ladilo s jemne korenistou piskotou. Ak sa rozhodnete tuto tortu vyskusat, verim, ze nebudete sklamani.

Ingrediencie:
3 vajcia
90 g krystaloveho cukru
3 PL oleja
70 g hladkej muky
20 g kakaa
stipka pernikoveho korenia ( ja som dala 1 KL)

jablkova plnka:
800 g ocistenych jablk
100 g krystaloveho cukru
100 ml vody
2 vanilkove pudingy
200 ml vody

Krem:
250 g mascarpone
1-2 PL praskoveho cukru
6 PL vajecneho likeru
1 slahackova smotana 250 ml

okrem toho:  skorica na posypanie a slahackova smotana ( podla vlastneho uvazenia) +stuzovac do slahacky, 2 vanilkove cukre

Postup:
bielka vyslahame so stipkou soli, potom pridame cukor a slahame, kym je pena pekna, leskla a metlicky zanechavaju stopu. Pridame zltka, preslahame, pridame olej, preslahame. Nakoniec vmiesame preosiatu muku zmiesanu s pernikovy korenim a kakaom. Vylejeme do tprtovej formy s priemerom 20 cm, ktoreho spodok sme vylozili papierom na pecenie. Pecieme vo vyhriatej rure na 180 stupnoch  cca 20 minut. Nechame chvilu postat a vyberieme z tortovej formy. Ked piskota uplne vychladne, stiahneme z nej papier a korpus vratime do cistej, umytej tortovej formy.




Jablka ocistime, vyberiem jadrovniky, pokrajame na mensie kocky. Pridame cukor, podlejeme vodou a podusime domakka. Cast jablk rozvarime, prip. popucime vidlickou ( varechou) a nechame zopar celych kuskov. Pudingy rozmiesame v 200 ml vody a prilejeme za staleho miesania do jablkovej zmesi. Povarime kratko. Odstavime z ohna a nechame trochu ochladit. Mierne ochladenu zmes nalejeme na piskotu v tortovej forme.Jablkovu zmes nechame uplne vychladnut a potom vlozime do chladnicky, aby jablkova plnka dobre stuhla.




Mascarpone vymiesame s praskovym cukrom. Pridame vajecny konak. Nakoniec pridame vyslahanu slahackovu smotanu. Mascarpone plnku natrieme na jablkovu zmes a vratime do chladnicky, aby krem dobre stuhol . Minimalne 3 hodiny schladime, najlepsie vsak cez noc. U nas nemal sancu sa tolko chladit, ale ostala aj na druhy den a bolo omnoho lepsia.


Pred podavanim mozete ozdobit vyslahanou slahackou , ale ja som iba posypala mletou skoricou a iba dookola som urobila "dobky" so slahacky. Jak je komu libo:)


43 komentárov:

  1. Hm, toto rozhodne stojí za vyskúšanie. A jablká máme :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. vyzera skvele Adka, nenasiel by sa kusok aj pre mna? :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja sa do toho Bristolu raz asi naozaj vyberiem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ta musi byt famozna ,Adrika !!!tiez mam uz dlhsie na plane jednu jablkovu s mascarpone,a po tvojom prispevku sa uz neviem dockat ,kedy vyskusam :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Adrika, vyzeraaa úúúúúúúúúžasne ! Mňam...hned by som si dala...krásne foto.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Adri, parada!!! vyzera to prudko jedlo!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Torta vyzera krasne, same dobre ingrediencie, mnam!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. adka tak toto je nieco uzasne, perfektna torta vo vsetkych smeroch!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. waw, nadherna torticka Adrianka!!! ta musela byt uzasne stavnata od jablcok a naviac to pernikove korenie v ceste a ten kremik s vajecnym likerom... - dobrotaaaaa!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Adri, mám tento dortík od Janky v záložce připravený. Čekám na příležitost a také se mi receptík moc líbí.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Jejdanenky Ty si mi ale spravila chute. Adrianka, klobúk dole, si kráľovňa tort.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Vypadá velmi chutně, hned bych si jeden dala.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ten je fakt nadherny! tu jablecnou napln mam moc rada a mascarpone s vajecnym konakem je primo vrazedna kombinace :))

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Adrianka ... to som veľmi rada, že moja tortička chutila :)) ... nabudúce si ju zase ja urobím podľa teba so škoricou :)) ... krásne fotky a ten fotopostup je perfektný!!! ... krásny deň prajem :)) ... Jana :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Myslím, že túto tortu raz vyskúšam, veľmi sa mi pozdáva :).

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Ahoj Adri! tuto torticku sa chystam upiect v sobotu, mam otazocku, mozem to upiect v 23cm tortovej forme? lebo som pozerala original recept, ten bol peceny v 26cm forme a ty si piekla v 20cm. tak som teraz mierne "confused" ;o))) dakujem za odpoved ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Mariannka kludne mozes v 23 cm. Ano , ja som piekla v 20 cm. Nic sa nedeje, len moja bola vyssia ako ta povodna Jankina. Tvoja bude vyskovo medzi mojou a Jankinou. Mozno ti bude staci piect 15 - 17 minut. Skontroluje si cest spilkou. Inak by to malo byt v pohode.

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Dakujem Adri!!!! Marianna (haluskyInIreland)

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Ahoj Adri! torticka upecena, zdegustovana. Vsetkym chutilo, a hlavne mojmu dnesnemu oslavencovi ;o) piekla som v 23cm forme, bolo to akurat. Dakujem za receptik ;o) vlastne aj Janke, povodnej autorke ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Adrika, dala by sa este tato torta potiahnut cukrarskou hmotou? Vydrzal by to ten mascarpone krem? Vyzera uplne famozne!!!! Asi pojdem vyžr.ť chladničku :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonymny: nie, nedopporucujem potahovat tuto tortu potahovkou. Po prve potahovka by sa podla mna roztiekla a po druhe zbytocne pridavat dalsie chute, bola by uz prekombinovana. Ak chces potahovanu, tak doporucujem rozhodnut sa pre iny typ torty. Zdarvim Ada

      Odstrániť
  21. Adrianka, tortu som piekla. Je fantastická, osviežujúca. Zaradila som ju medzi moje TOP. Ďakujem za recept.

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Dobrý deň, som úplne očarená týmto receptami :)))Držím palce len tak ďalej a budem chodiť po novinky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivon dakujem za mily komentarik aj za prejavenu priazen....dufam, ze ani v buducnosti neklamem:)))

      Odstrániť
  23. Uzasna torta :) vsetci si pochvalovali, hlavne moja buduca svokra :) Dakujem za inspiraciu

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Torta bola uzasna, kazdy si pochvaloval aj moja buduca svokricka bola nadsena. Dakujem za inspiraciu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Ahoj Adka, chystám sa robiť túto tortu a ako pozerám na postup, vidím, že vypadli nejaké obrázky:-((

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarmilka, ale postup ostal napisany :)...musela som nejake fotecky vymazat lebo mi uz nechcelo pridavat nove prispevky, ze som prekrocila kvotu:(....tie dve v postupe boli len uvarene jablcka s pidongom a potom popucene :), cize nic podstatne :)..... a posledna foto to bola uz hotova torta...kludne mozes robit torticku, vrfele doporucujem....nech sa ti dari a hlavne nech chuti

      Odstrániť
  26. Adka, tortu som robila, je vyborna... aler chcela by som ju upiect na plech ako kolacik... tak aby sa dal jest rukou, ako mam vynasobit suroviny? dakujem!
    denisa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Deniska doporucujem piskotu: 5 vajec, 240 kryst. cukru, 180 g polohrubej muky, 20 g kakaa, 5 PL vody, 5 PL oleja, 1 KL prasku do peciva, 1/2 KL pernikoveho korenia....na plnku myslim, ze by postacovalo 1 kg ocistenyh jablk a 250 ml vody a na krem 500 g mascarpone....na vrch 2 slahackove smotany...cukor a vajecny liker pridavat primerane podla chuti...nemam to odskusane, ale tak by to mohlo byt ono...pistotu som teraz robila, taje odskusana....ibaze som robila bez kakaa, tak som pridalo o 20 g muky viac....dufam, ze som ti dobre poradila....daj mi prosim vediet a ked posles foteku, rada ju uverejnim na blogu...dakujem a pekny den zelam

      Odstrániť
  27. Ahoj, podavam hlasenie :) bohuzial fotku nemam, ale mnozstva su dobre, vsetko krasne sedelo :) takze da sa upiect aj na plechu. vsetci mi ho chvalili :) dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Deniska dakujem za info....nabuduce ma potesi aj fotecka :)

      Odstrániť
  28. Piekla som a bola vyborna. Urcite este zopakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  29. Adrianka tortu som upiekla ku Dnu matiek, je perfektna :) poslem foto :)

    OdpovedaťOdstrániť
  30. a netreba prašok do pečiva?

    OdpovedaťOdstrániť
  31. torta vyzera uzasne, ale cim by som mohla nahradit vajecny liker, aby bola vhodna aj pre deti

    OdpovedaťOdstrániť
  32. Adrianka, dnes som vyskúšala tvoju tortu, vďaka za super recept. Cesto jemnučké, plnka šťavnatá a plnka s mascarpone, ktoré doma milujeme, s likérom úplne famózna. Veľká vďaka. A gratulujem k prekrásnej vnučke. Veľa zdravia a radosti.

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)