nedeľa 4. marca 2012

Cokoladovo-bananove muffiny a vcielka Maja





Nemohla som si pomoct, ale cely cas pri peceni tychto muffiniek, teda pri vyrobe vcielok som si pospevovala vcielku Maju. Bolo to uz tak strasne, ale strasne davno, ked som sa tesila na kazdy novy diel tejto malej nezbednice.  Tieto vcielky na muffinkach mi ju pripomenuli. Viem, ze nie su take pekne ako bola ta filmova, ale mozno urobite nimi radost svojim najmensim. Muffinky su velmi dobre, pekne sa oddeluju od papierovych kosickov. Banany a cokina k sebe pasuju. Predtym, nez sa  pozrieme na recept, dovolte male pripomenutie nezbednice Maje.


V krajine kde sa piesok lial
a kde sa sypal vodopád,
bývala včielka nezbedná,
ten, kto ju poznal
mal ju rád.

Tá včielka, čo vám o nej spievam
to je Maja
veľká malá nezbednica Maja
lieta svetom sem i tam,
stále za ňou utekám.

Aj dnes k nám letí
naša včielka Maja,
Maja, Maja
leť rýchlo, priamo k nám.

 Ingrediencie:
250 g polohrubej muky
1 KL prasku do peciva
1/2 KL soda bicarbony
2 PL svetleho , hnedeho cukru ( ja som pouzila Brown Light Sugar)
50 g roztopeneho masla
2 mensie dozrete banany
2 vajcia
2 PL medu
5 PL mlieka
12 mensich kociek cokolady (mozno vynechat)

Na vcielky:
cca 100 g praveho marcipanu ( ja som pouzila Golden marzipan)
trochu roztopenej cokolady na pasiky
mandlove lupienky na kridelka

Poleva:
100 g cokolady
50 ml slahackovej smotany
( ja som este pridala 1 KL kyslej smotany)
Vsetky suroviny maju byt izbovej teploty.

Postup: 

Muku, prasok do peciva a soda bicarbonu preosejeme do misky. Pridame cukor, roztopene maslo a popucene banany. Dobre premiesame.
V druhej miske zmiesame vajcia, med a mlieko. Pridame do mucno-bananovej zmesi. Vymiesame, kym sa nam obe zmesi spoja.





Do papierovych  kosickov, ktorymi sme vylozili formu na muffiny, dame  1 PL cesta a vlozime kocku cokolady (mozno vynechat) a prikryjeme cestom tak, aby boli kosicky naplnene do 2/3-tin. pecieme vo vyhriatej rure pri teplote 190 stupnov C asi 20 minut. Urobte si skusku spajlou. Muffiny nechame postat vo forme asi 5 minut a potom ich prelozime na mriezku do uplneho vychladnutia.




Toto je marcipan, ktoruy som pouzila ja. Ak vsak nemate pravy marcipan, kludne si mozete urobit vcielky aj z falosneho marcipanu alebo inej hmoty (WI, MM hmota a pod. pridanim trochu zltej farby).
Z marcipanu vytvarujeme telo vcielky.Robila som aj vacsie aj mensie. Malym nozikom narezeme otvor pre kridelka a opatrne vsunieme platky mandli. S roztopenou cokoladou urobime na telicko ciarky, ocka a ustocka.



Urobime  polevu na muffiny. Na miernom ohni si dame zahriat smotanu  a nalameme do nej cokoladu. Ja som sa pomylila a dala som miesto slahackovej smotany mlieko, tak som pridala 1 KL kyslej smotany. Miesame, kym sa hmota nespoji. Nechame ochladit, nech hmota trochu stuhne. Malou lyzickou naniesiem cokoladu na  muffiny a prilozime vcielky. Mozeme prelozit do novych papierovych kosickov. No a potom uz len papame. Ja uz nemam male deti, ale verte mi, moj manzel sa uz nevedel dockat. "Uz si pofotila? Uz mozem konecne jest?" No co k tomu dodat? Iba tolko, ze viem si predstavit tie iskricky v ociach malych drobcov, ked ich budu konzumovat. Myslim, ze vcielky su aj poslami jari a tak urcite budu aj peknou ozdobou pri inych dobrotkach na Velkonocnej tabuli.







18 komentárov:

  1. jeeeeeeeeeej no tie su rozkosné a urcite aj mnamkové, Adrika!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tie včielky sú úžasné, a muffiny určite ešte úžasnejšie s tým čokoládovým lookom :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Adík, Ty si neskutočná !!! :))) , to je úžasný nápad, perfektné :))) strašne sa mi páčia tie Tvoje muffinky

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Adrianka krásne sú :) včieločky Majočky nádherné:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tündériek lettek, nagyon ügyes vagy.
    Jó lett volna a játékra, ami nálam van, de ha lesz másik várlak szeretettel a játékon:-))
    http://gesztenyeblog.blogspot.com/2012/02/suss-alkoss-diszits-sad-negyedik_07.html

    OdpovedaťOdstrániť
  6. roztomileeeee, super ! Minule som zazrela tiež po dllllhej dlhej dobe Maju v telke a tiež som si zaspomínala... hmmm...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Adi, to je teda bomba. Včeličky jsou super. Věřím, že muffiny jsou výborné, ale to nazdobení je výborný nápad.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Jaro volááá! Už aby tu bylo. Včeličky jsou moc pěkné, povedly se ti.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ty si neskutočná, včeličky sú milé, už aby poletovali aj tie skutočné, možno vďaka týmto sa jar konečne prebudí....a k tým detailom - hudba, text ani nie je čo dodať...

    OdpovedaťOdstrániť
  10. jeeej, nadherne! :))) ja som cez vikend spozorovala ze vcelicky uz preletuju hore-dole, sice este "oťapené" po zime.. ale uz je to tu a tieto muffinky vyzeraju krasne a mnamkovo a vcelicky na nich su este milsie,ako tie poletujuce vonku, podobne som videla na jednej torte od Nigelly Lawson a uz tam ma ocarili :) a Maaaja, to je rozpravka meho detstvi,vzdy s radostou spominam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. videla si toto? http://varecha.pravda.sk/recepty/cokoladovo-bananove-muffiny-a-vcielka-maja/25735-recept.html#koment1

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ved to je Adkine ;o) zlatucke su, ja by som na to trpezlivost nemala ;o)))

      Odstrániť
  12. Wau, bozska trpezlivost, ale vysledok stoji za to.Tvoje vcielky evokuju predstavu jari, tepla.... dufam, ze uz coskoro.
    Marlenka

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Aďka boduješ :-) krásne si sa vyhrala s receptom :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Krásne včeličky, super napríklad na detskú párty :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Pani, to je vazne nadhera :) At uz je poradne jaro :))

    OdpovedaťOdstrániť
  16. hermosas magdalenas me encanta el chocolate muy linda presentación y sus adornos,abrazos y abrazos.

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)