nedeľa 10. januára 2016

Kokosové strapáčiky





Viem, ze uz je davno po sviatkoch, ale zial, bola som tak zaneprazdnena, ze som nestihla pridat ani jeden recept. Na prvom mieste je rodina. Nasa rozrastajuca sa rodina prvykrat zasadla spolocne za jeden stol. Bola to pre mna velka  premiera, postarat sa o tolkych ludi naraz. Velmi vela som myslela na moju babku, mamku aj svokru. Ako uzasne to zvladali, ked sa zisla cela rodina. Bolo nas sedem, vratane nasho maleho anjelika , mojej prvorodenej vnucky. Boli to tie najuzasnejsie vianocne sviatky za poslednych par rokov. Uzila som si ich a najma svoju rodinu. Mat rodinu je uzasne.
Moja rodina skonstatovala, ze zakusky sa mimoriadne vydarili. Svedci o tom aj to, ze niektore som ani nestihla pofotit. Kazdy rok peciem stare odskusane recepty a vzdy pridam ku klasike aj nieco nove. Mam pre vas pripravenych sest receptov. Vsetky recepty mozno piect po cely rok. S malou obmenou aj tieto kokosove strapaciky mozete upiect napriklad aj na velkonocne sviatky. Staci vlocku vymenit napriklad za kvietok, pripadne farebne vajicka a je to.Oprasila som stary recept z mojej pisanky a urobila som zopar zmien. Miesto orechovo-dzemovej plnky som pouzila kokosovu a na vrch by mala ist kakaova poleva, ktoru som vymenila za cokoladovu. O zmenach viac pri samotnom recepte.....
Ingrediencie:

na cesto:
250 g masla
250 g polohrubej muky
200 g struhaneho kokosu
80   g praskoveho cukru
30   g kakaa
1    ks vajicko

na plnku:
kokosova plnka
500 ml mlieka
1 vanilkovy cukor
5 PL polohrubej muky
5 PL struhaneho kokosu
200 g masla
100 g praskoveho cukru
asi 5 PL struhaneho kokosu na obalovanie

orechova plnka
( povodna z receptu)

125 g mletych orechov
100  g praskoveho cukru
1 PL kakaka
1 vajce
50 g mletych orechov
trochu rumu  (mozno vynechat)

cokoladova poleva
80 - 100 g cokolady na varenie
hrubsi platok cery (cca 1 cm )

kakaova poleva
(povodna z receptu)
50 g kakaa
50 g masla
50 g praskovy cukor ( preosiaty)

Postup:
Suroviny na cesto zhnetieme spolu. S cestom sa pracuje vyborne. Nevyzaduje chladenie v chladnicke. Cesto rozdelime na polovicu a vyvalkame plat  na hrubku 2-3  mm. Vykrajujeme formickou rozne tvary podla ubovole. Ja som volila kolieska o priemere 5 cm. Vyslo mi 64 koliesok, cize 32 uz zlepenych kokosovych strapacikov. Pecieme na plechu vylozenom papierom na pecenie pri teplote 190 stupnov C asi 10 - 12 minut. Davame pozor, rychlo sa upecu. Nechame mierne ochladit a ochladene uz mozeme vrstvit na seba a odlozit do dozy, ak neplnime hned.

Cokoladu s cerou  rozpustime nad parou. Ked je mierne ochladena, namacame polovicu upecenych vychladnutych koliesok  a ulozime na tacku, pokial cokolada stuhne.  


Mlieko, vanilkovy cukor, kokos, muku za staleho miesania uvarime na hustu kasu.  Prikryjeme potravinarskou foliou a dame  vychladit na balkon, na terasu. 
Folia sa musi dotykat kase, aby sa neurobila na vrchu "koza". Pred pridanim kase do masla preslahame mixerom. Maslo vymiesame s praskovym cukrom. Postupne vmiesame vychladnutu kasu. Krem prelozime do cukrarenskeho vrecka a na polovicu vychladnutych koliesok nanesieme krem. Prilozime cokoladove koliesko a jemne pritlacime, tak aby krem jemne presahoval cez okraj. Obalime v kokose. Mozeme pripadne este ozdobit vrch alebo  iba do prostriedku posypeme kokosom.

Poznamka: ak chcete robit napr. vlocky z White Icingu, tak si ich urobte aspon den vopred.Na prilepenie mozete pouzit trochu vajecneho bielka, alebo cukrarske jedle lepidlo. 



3 komentáre:

  1. ...tie kokosové strapáčiky vyzerajú nielen chutne, ale aj krásne...určite urobím:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kokosové straoacky udělám, vypadají tak vábně

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)