nedeľa 26. mája 2013

Milanske hovadzie rezne



Ani sa nepamatam, kedy naposledy som jedla tak skvele pripravene hovadzie maso. Je pravdou, ze hovadzie maso sa v nasom jedalnicku ( okrem hovadzieho vyvaru) nevyskytuje casto. Toto je vsak tak chutne pripravene maso, ze urcite som ho nerobila poslednykrat. Trochu som mala obavy z prilohy k masu - cestoviny so struhanym syrom a cerstvymi bylinkami. Je to presne to, co toto maso vyzaduje. Rozhodne nezamienajte prilohu za ryzu alebo zemiaky. A rozhodne nevynechajte ani ten struhany syr. Dokonala chut, ktora zaiste postekli vase chutove pohariky. Za tento skvely recept som vdacna Tanicke. Doporucujem vyskusat.
Ingrediencie:
800 - 1000 g kvalitneho hovadzieho masa
1 cibula
4-5 PL oleja
20 g hladkej muky
3-4 struciky cesnaku
20 g paradajkoveho pretlaku
100 g sampinonov ( cerstvych)
30 g masla
1-2 PL medu
100 ml cerveneho vina
250 ml vyvaru
sol, korenie

priloha:
cestoviny (spiralky, kolienka, penne atd)
struhany syr
cerstve bylinky ( petrzlen alebo pazitka, koriander...)

Potup: 
Maso najkrajame na hrubsie platy. Jemne obalime v muke a na rozpalenom oleji prudko  opecieme z oboch stran. Odlozime ho bokom. Vo vypeku opecieme cibulu nakrajanu na rezance a po chvili pridame aj cesnak nakrajany na platky. Orestujeme. Davame pozor, lebo cesnak ma tendenciu rychlo prihoriet  a potom je horky. Vratime maso  spat do panvice. Ak nemame hlboku  panvicu s pokryvkou, prelozime orestovanu cibulu  cesnakom do kajstrola, pridame orestovane platky masa, paradajkovy pretlak, pokrajane sampinony. Ochutime solou, korenim, podlejeme asi polovicou vyvaru a prikryte dusime na malom ohni  minimalne 1 a pol hodiny. Pocas  dusenia podlievame malym mnozstvom vyvaru. Potom maso odkryjeme a podlejeme vinom a varime odkryte este asi 20-30 minut. Alkohol sa odpari a stava sa zredukuje. Potom maso vyberieme a ponornym mixerom stavu rozmixujeme . Ja som este po rozmixovani aj precedila cez sito. Omacka bola dokonala, bez jedinej hrcky. Maso vratime do omacky, pridame med, maslo a nechame ete raz zovriet. Odtavime z tepla. Podavame  cestovinami, ktore bohato posypeme struhanym syrom a cerstvymi bylinkami. Prajem vam dobru chut!










6 komentárov:

  1. Prekrásne Adi...tá moja fotka prinútila ľudí vyskúšať recept a vidím, že tvoja je perfektná...vďaka za vyskúšanie receptu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tanicka ja dakujem za tento uzasny receptus....ked si spomeniem na tu skvelu chut, tak sa mi slinky len tak zbiehaju...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. U mňa sa to práve dusí, Aďka, projekt bol skoro ohrozený, nakoľko som zabudla kúpiť víno-my sme ináč vinári, len víno máme vo vinici v pivnici-ale našťastie som v skrini našla zabudnutú fľašu "egri bikavér", ktorú sme dostali tuším darom, tak som zachránená a už vopred sa teším, ako si môj manžel bude pochutnávať na svojej obľúbenej hovädzinke.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. finito, nenormálne chutné, ja hovädzinu nemusím, ale toto je niečo eňo-ňuňo, vďaka, že si pre nás u Táničky tento recept objavila, mimochodm, ja som Anka z MMB a FB :-)

      Odstrániť
    2. Anka dkujem pekne za spravicku...ja tiez velmi hovadzinu nemusim, ale toto ma zaujalo vyskusala som a presne ako pises je to eno-nuno :)....uz som citala aj na FB koment :)...potesila si ma, dakujem

      Odstrániť
  4. Páni, u nás se hovězí také moc nedělá, ale myslím, že tohle je pádný důvod tu tradici porušit :)

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)