nedeľa 5. mája 2024

Mrkvové cupcakes s ganache z bielej čokolády aj s vanilkovým krémom

 






Už veľmi dávno som chcela vyskúšať tento recept na mrkvové cupcakes s vanilkovým krémom. Hlavne kvôli tomu krému. V našich končinách sme väčšinou zvyknutý na nastavované krémy, žĺtkový krém, ganache atd. Bola som veľmi zvedavá ako zvládnem to množstvo cukru v kréme. Zvládla som to. No  viac si už neprosím. Pamätám, že ako dieťa ( a je to už veru veľmi dávno ) som sa vždy obšmietala pri pečení, či už pri mojej mamke, ci nagymame. Ony  ma naučili, že nikdy nerobíme krém na zákusok, na tortu iba vymiešaním masla a cukru . Vraj cukor škrípe pod zubami. Klasika, že zvyčajne sme robili krém maslo + Zlatý klas, alebo vajcia šľahané nad parou . Ktovie, čo by povedali ony na tento krém. Tak, či tak, chcela som, vyskúšala som. Nie zle, ale klasika je klasika. A  je to pravda, že cukor  škrípe pod zubami. Prednosťou tohoto krému je, že pekne  drží tvar. Vyskúšate aj vy? 

Nedalo mi to pokoj. Myslím ten krém. Cesto na mrkvové cupcakes je skutočne veľmi chutné a pekne sa oddeľuje od papierových košíckov. Rozhodla som sa ich upiecť znovu, ale vrch  cupcakes ozdobiť už s overeným ganache z bielej čokolády. Pridaním glukózy a plátku želatíny do ganache krém je stabilný a dobre drží tvar. Mrkvové cupcakes boli fantastické. Doporučujem vyskúšať. 

Ingrediencie:

rozpis je na 14 cupcakes

Cupcakes:

160 g polohrubej múky (preosiatej)
200 g jemného kryštálového cukru
1/2 prášku do pečiva 
1 1/2 - 2 KL  mletej škorice (príp. 1 škoricový cukor)
1/2 KL soli
1/2 KL mletého muškátového oriešku
180 ml mlieka
1 vajce L
60 ml oleja
1 KL vanilkového extraktu
180 g nastrúhanej mrkvy
hrsť posekaných orechov

Ganache z bielej čokolády:
200 g bielej čokolády (použila som Fin Caré z Lidl)
300  ml sľahačkovej smotany
20 g glukózy Dr. Oetker
1 plátková želatína Dr. Oetker

Vanilkový krém:
(americký recept)

220 g masla
120 g cream cheese (použila som z Lidl)
420 g práškového cukru
2 KL vanilkového extraktu
1/2 KL soli (3g)


Postup:
V miske zmiešame všetky sypké suroviny okrem cukru. V druhej miske našľaháme  vajce a cukor. Pridame mlieko, olej, vanilkový extrakt a premiesame. Stačí použiť ručnú  metličku. Prisypeme sypke suroviny a dôkladne premiešame. Nakoniec pridáme postrúhanú mrkvu , posekané orechy a  premiešame. Cesto je polotuhe, skôr riedšie. Papierové košíčky plníme asi 1 cm pod okrajom. Na plnenie košíčkov som použila  menšiu naberačku. Pečieme v predhriatej rúre 180 stupňov C asi 20-25 minút. Treba si to odsledovať, každá rúra pečie inak. Vyberieme z  rúry a necháme vychladnúť na mriežke.

Ganache z bielej čokolády:
Plátkovú želatínu namočíme do studenej vody. Smotanu zahrejeme až k bodu varu. Pridame glukózu, vyžmýkanú želatínu premiešame a pridáme na kocky nalámanú čokoládu. Miešame, kým sa všetky suroviny spoja. Prikryjeme fóliou, tak aby sa dotýkala hmoty. Necháme ochladiť a potom odložíme do chladničky na niekoľko hodín, najlepšie na celú noc. 
Pred zdobením cupcakes ganache vyberieme z chladničky a našľaháme tuhý krém, ktorý proložíme do cukrárenského vrecka so špičkou a cupcakes nazdobíme. Môžeme nazdobiť mletými orechmi, res. cukrovými perličkami. 


Krém vanilkový:
(americký krém)

Maslo a cream cheese našľaháme spolu. Pridáme polovicu cukru a dobre prešľaháme. Pridáme druhú polovicu cukru a opäť dobre prešľaháme. Pridáme vanilkový extrakt a soľ a prešľaháme. Krém preložíme do cukrárenského vrecka so špičkou a nanesieme na upečené a dobre vychladené mini koláčiky. Ideálne použijeme špičku Wilton M1 resp. D2. 

Prajem vám dobru chuť!


                                                        vanilkový krém (americký recept)






                                                         Ganache z bielej čokolády





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)