piatok 31. mája 2024

Semiačkový chlieb

 




Za tento  recept na super chlebik  som velmi vdacna mojej kamaratke Vierke.   Mam velmi  rada tento recept, pretoze priprava chlebika je nenarocna. Dosiel vam chlieb?  Ziadny problem. Upecte si tuto rychlovku. Vacsinou vsetky suroviny mame doma a tak za dobru hodinku uz si mozno pochutnat na tomto semiackovom chlebiku. Semiacka mozeme pouzit ake mame radi. Ja mam najradsej s tekvicovymi semiackami. Recept som dostala na 1 kg muky, ale ja ho robievam iba z polovicnej davky. 

Ingrediencie:
1000 g muky ( 500 g hladkej a 500 g plohrubej)
3/4   salky ovsenych vlociek
1 salka semiacok ( slnecnicove, tekvicove a pod.)
14 g drozdia
1 PL soli
1 PL krystaloveho cukru
1000 ml teplej vody
salka = 250 ml

na polovicnu davku som si upravila recept takto: 
500 g muky ( 250 g hladkej a 250 g polohrubej muky) 
70 g ovsenych vlociek
50 g tekvicovych semiacok
7 g drozdia ( pouzila som susene)
1 a 1/2 KL soli
1 a 1/2 KL kryst. cukru
500 ml teplej vody 

Postup: 
Vsetky sypke suroviny zmiesame v miske. Ak pouzijeme cerstve drozdie , v odoberieme z pripravenej teplej vody a nadrobime ho do vody, rozmiesame a tak pridame k sypkym surovinam. Pridame vodu a varechou dobre vymiesame cesto. Prikryjeme utierkou a nechame 20 minut podkysnut.  Cesto vylejeme do formy ( resp. na plech)potrieme jemne olejom a nechame este 10 minut podkysnut. Chlebik pokropime vodou a jemne poprasime mukou.
Pecieme pri teplote 200 stupnov 1 hodinu  ( z celej davky). Z polovicnej davky pecieme 35-40 minut. 
Potom vyklopime z formy a nechame vychladnut na mriezke. Vrele doporucujem vyskusat tento expresny,  na pripravu nenarocny chlebik.

                                               takuto formu som pouzila na pecenie chleba



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)