nedeľa 6. januára 2013

Zemiakovo - syrove chutovky






Tieto drobne a slane chutovky ma zaujali  u Ivetky . Su naozaj velmi jednoduche na pripravu, nenarocne na suroviny a medzi inymi slanymi dobrotkami sa pekne vynimali na stole. Iste si ich mozete urobit kedykolvek a nielen na Silvestra. Naozaj su vyborne a maju iba jednu jedinu chybu..., ze aku? Je ich malo, takze ak sa ich rozhodnete urobit, tak rozhodne ich robte minimalne z 1/2 davky ak nie rovno z dvojnasobnej.... Tak pozrieme sa ako nato:

Ingrediencie:
150 g varenych zemiakov v supke
170 g hladkej muky
150 g masla
150 g struhaneho udeneho syra  ( moze byt aj neudeny, ale je to potom menej chutovo vyrazne)
1 KL soli  ( mnozstvo soli regulujte podla slanosti syra )

Na  potretie:
1 zltok
1-2 PL mlieka

Na posyp:
mak, sezam, lanove zrniecka a ine


Postup:
Je dobre ak si zemiaky i uvarite den vopred a nechate ich postat. Ja som chladila narychlo a odzrkadlilo sa to aj na ceste. Uvarene zemiaky, dobre ochladene ( podla moznosti odstate) osupeme a postruhame na struhadle a pridame postruhany syr. Vsetko struhame na struhadle na mrkvu. Pridame maslo, preosiatu muku  zmiesanu so solou a spracujeme cesto, ktore potom rozvalkame na plat o hrubke 0,7 mm az 1 cm. Mozete aj tensie, ale potom nie su  take uhladne.  Vykrajujeme rozne tvary malymi formickami 2-3 cm. Ulozime na plech vystlany papierom na pecenie. Potrieme rozslahanym zltkom a posypeme makom ,sezamom atd. Pecieme vo vyhriatej rure pri  200 stupnoch C cca 10-12 minut do zlatista.

7 komentárov:

  1. Adrianka, máš ich nádherné a fotky ako z katalógu :-) teším sa, že si sa inšpirovala podľa môjho receptu, lebo ja sa tiež veľmi rada inšpirujem u Teba :-) Ďakujem!....a vidíš zabudla som do svojho receptu dopísať, že je lepšie zemiaky uvariť deň vopred, ešte ža ťa mám! ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. oprava....že ťa mám! ♥...od radosti neviem čo píšem, ups :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivetka vobec nie su take pekne ako boli v skutocnosti....tiketo fotky mi teda vobec nevysli :( fotila som totiz vecer a vecerne fotenie to nie je moja salka kavy :), vdaka za super receptik

      Odstrániť
    2. Adrianka, rado sa stalo :-)...ja som myslela aj tak, že si to krásne naaranžovala a tiež najradšej fotím cez deň a hlavne keď svieti slniečko :-)...nerada fotím pri umelom svetle, ale niekedy sa nedá...

      Odstrániť
  3. Dobry den Adrianka, som tu nova a velmi sa mi paci tvoja stranka, chcela by som sa opytat, aku trvacnosť maju tieto chutovky, ci nebude vadit, ked ich spravim cca. 2 dni pred vianocami ? :o). Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mila Livca, tym ze tam ide uvareny zemiak udrzuje tieto slane kolaciky makkymi, takze podla mna rozhodne dva dni vydrzia. Doporucujem ich vsak prikryt. Dakujem za mily komntarik aj za navstevu. Pekne vianocne sviatky prajem

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)