pondelok 29. apríla 2013

Jahodove mini torticky






Tie jahodky v supermarkete na mna tak vyzyvavo hladeli...neodolala som a jednu krabicku som vlozila do nakupneho kosika.Viem, ze niet nad vlastnorucne dopestovane, ale asi este par rockov potrva, kym si opat pochutnam na tych, z vlastnej zahradky. Pacia sa mi torty oblepene dlhymi piskotami  vid moju velkonocnu mandarinkovu tortu a tak som sa rozhodla opat pouzit tento motiv pri  jahodovych mini tortickach. Nemozem  si pomoct,ale ta cervena je na fotografiach taka sexi....Velmi sa mi pacia....a vam?

Ingrediencie:
na 4 torticky
300 g cerstvych jahod (myslim,ze by sa dali pouzit aj mrazene alebo kompotovane)
1-2 PL cukru ( u mna hnedy)
80-100 ml jahodoveho sirupu

4  platky  platkovej zelatiny (Dr.Oetker)
250 ml slahackovej smotany
18 ks dlhych cukrarenskych piskotiek

okrem toho na ozdobu:
100 ml slahackovej smotany
2-3 cerstve jahody

Postup:
Jahody pokrajame na mensie kusky, dame do kastrolika, podlejeme sirupom a pridame cukor podla potreby. Jahody nechame prejst varom a odstavime ich. Do studenej vody namocime platky zelatiny. Jahody rozmixujeme a prepasirujeme cez huste sitko. Zmaknute zelatinove platky vyzmykame od vody, pridame ich do teplych rozmixovanych jahod. Dobre premiesame, kym sa zelatina celkom nerozpusti.  Slahackovu smotanu vyslahame dotuha. Asi dve lyzice slahackovej smotany pridame do vychladnutej  jahodovo- zelatinovej zmesi. Dobre premiesame a potom to cele  vmiesame  do vyslahanej slahacky. Vmiesavame po castiach jemnymi kruzivymi pohybmi,aby sme  slahacku velmi "nerozbili". Zapekacie misticky (alebo ine) vylozime dvomi asi 3cm pasmi alobalu tak, aby sa pasy alobalu na dne misticky krizovali  a okraje obalovych pasov previsali cez misticku ( pozri foto). Ulahci nam to vyberanie stuhnuteho dezertu z misticky. Dlhe piskoty prerezeme na polovicu (najlepsie nam k tomu posluzi zubkovany noz,rezememe na tej pocukrovanej strane).Vylozime nimi dokola misticku a to tak,ze pocukrovana strana piskoty bude na torticke z vonkajsej strany a plnime jahodovou  penou. Odlozime do chladnicky aspon na 2-3 hodiny do uplneho stuhnutia. Pred podavanim vyberieme z misticky, odstranime alobal. Vrch mozeme zdobit podla vlastnej fantazie napr.vyslahanou slahackou a cerstvymi jahodami alebo iba jahodami....










6 komentárov:

  1. vyzeraju fantasticky,Adka! poslem ti medvedi cesnak a ty mi jednu torticku(siiiiim) posli na vymenu :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Andrejka :)myslim, ze ani jedno ani druhe by tu dlhu cestu nevydrzalo :)

      Odstrániť
  2. niečo prekrásne a napadité :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mám dotaz kolik ml pyré + sirupu na ta 4 plátky....400ml celkem?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka jahody zasypat s cukrom podliat a rozvarit, potom rozmixovat a prepasirovat....ja sa uz nepamatam kolko ml toho pyre bolo.....:)

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)