nedeľa 28. apríla 2013

Kuracia pecenova pasteta s vinovym zele



Tuto pastetu s vinovym zele som videla u Martinky. Hned som vedela, ze toto musim vyskusat. Trochu to sice trvalo, pretoze v UK nie vzdy je dostat kuracie pecienky. Konecne som na ne natrafila a uz nic nebranilo vyskusat pastetu. Zmenila  som iba tymian na  majoran  a nerobila som to v kuse do pekaca, ale do malych okruhlych formiciek. 
Ingrediencie:
300 g kuracich pecienok  ( Matka uvadza iba 200 g, ale ja som mala 300 g balicek)
2 vajcia
2 struciky cesnaku
1/2 KL nasekaneho rozmarinu ( u mna suseny -1KL)
1 KL tymianovych listkov ( u mna majoranka)
200 g  roztopeneho masla
sol, korenie

Vinove zele:
200 ml vina
2,5 platkov  platkovej zelatiny

Postup:
Pecienku, roztopene maslo, vajcia,cesnak a bylinky rozmiesame a ponornym mixerom premixujeme. Potom prepasirujeme  cez huste sitko. Urcite pasirovanie nevynechajte. Dochutime solou, korenim. Vylejeme do formy vystlanej alobalom. Formu postavime do hlbsieho pekaca, do ktoreho sme naliali horucu vodu a pecieme vo vyhriatej rure na 85 stupnov C asi 1 hodinu. Ja som davala do malych formiciek. Doporucovala by som prikryt aj vrch foliou. Pri peceni sa totiz urobila dost silna tmavsia kora a spodok ostal pekny ruzovy. Pastetu nechame vychladnut. Platkovu zelatinu namocime do studenej vody asi na 10 minut, kym zmakne.  Vino zvarime na polovicu ,nechame mierne ochladit a  do tepleho pridame vyzmykanu zelatinu. Dobre rozmiesame, kym sa zelatinove platky rozpustia. Studenym vinovym zele ( ale este stale tekutym)  polejeme  vychladnutu pastetu. Odlozime do chladnicky stuhnut. Mozeme podavat napr.s creme fraiche. Ak chceme natierat na chlebik vyberieme z chladnicky skor, aby pasteta trochu "popustila".





2 komentáre:

  1. určite ste si pochutili, jeden čas som kuracie paštéty robila stále, až sme sa objedli....ale už mi to chýba...dlho sme nemali a to vínové želé super vyvažuje chuť paštéty

    OdpovedaťOdstrániť
  2. noooooooooooo to je delikateska, ja sa už niekoľko rokov chystám na takú paštétku, ale s cibuľovým džemom a nie a nie sa dokopať k tomu, tak asi budem musieť prekonať svoju lenivosť......

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)