nedeľa 2. februára 2014

Viedenske rezy


Skvele vyzerajuci, osviezujuci a nenarocny na pripravu. Takto kratko by som charakterizovala tento zakusok. Paci sa mi kyselkava chut pomarancovej vrstvy v spojeni s lahodnym kremom z mascarpone. Jemne kyselkavu chut vyvazi  mierne osladena  mascarponovo-slahackova vrstva. Oproti povodnemu receptu som urobila zmenu v bielej vrstve. Povodne to mala byt iba cisto slahackova vrstva, ale moja chladnicka ponukla iba jednu slahackovu smotanu, tak som tu druhu  nahradila mascarpone a jednym creme fraiche. Myslim, ze to nebola zla zmena. 

Tak ako? Navnadila som aj vas na vyskusanie tychto rezov?  Nech sa paci, tu je recept......

Ingrediencie:
4 vajcia
250 g praskoveho cukru
1 vanilkovy cukor
125 ml mlieka
125 ml oleja
300 g polohrubej muky
1 prasok do peciva
stpka soli

 l000 ml pomarancoveho dzusu ( u mna:  600ml pomarancoveho dzusu a 1 pomarancovy Tang + 600 ml vody , z toho  200 ml som pouzila na namacnie piskotov *)
2 zlate klasy

500 ml slahackovej smotany (u mna: 300 ml creme fraiche, 250 ml slahackovej smotany, 250g mascarpone)
3 PL praskoveho cukru
1 1/2 balika dlhych detskych piskot
okrem toho:
* 200 ml dzusu
50 ml rumu do dzusu ( na namacanie piskotov)
trochu rozpustenej cokolady na pofrkanie piskot

Postup:
Zltka, praskovy a vanilkovy cukor vyslahame. Pridame olej, mlieko a preslahame. Pridame preosiatu muku zmiesanu s praskom do peciva. Nakoniec vyslahame bielka so stipkou soli na tuhy sneh, ktory jemne vmiesame do zltkovej zmesi. Piskotu vylejeme na plech vylozeny papierom na pecenie a upecieme pri teplote 180 stupnov C cca  20 minut. Kontrola spajlou. Nechame vychladit.  
Kym piskota chladne pripravime si dzusovu plnku. Asi 200 ml dzusu odlejeme do vacsieho pohara a rozmiesame v nom zlate klasy. Rozmiesane zlate klasy prilejeme do dzusu a za staleho miesania uvarime husty puding. Kedze som nemala liter dzusu, tak som kombinovala 600 ml pomarancoveho dzusu a rozrobila som 1 pomarancovy Tang ( napoj v prasku na 1 liter vody) so 600 ml vody a zmiesala som to spolu. Z tohoto mnozstva som odobrala 200 ml dzusu na namacanie piskot.Cukor som nepridavala, dzus bol dostatocne sladky. Puding v pripade potreby osladime. Puding nechame trochu ochladit. Obcas premiesame,, aby sa neutvorila koza. Z vychladnutej piskoty stiahneme papier a vratime ju spat do plechu. Nalejeme este teply puding na piskotu a zarovname. Nechame vychladit.
Slahackovu smotanu vyslahame s praskovym cukrom a natrieme na vychladnuty puding. Ja som zmiesala creme fraiche ( kysla lahodkova smotana) , mascarpone s praskovym cukrom a nakoniec vmiesala vyslahanu slahackovu smotanu. Piskoty namacame v dzuse dochutenom troskou rumu. Ukladame na slahacku a jemne pritlacime. 

Cokoladu rozpustime nad parou a piskoty jemne pofrkame. Odlozime do chladu zachladit. Krajame rezy.


27 komentárov:

  1. creme fraiche? Také nakyslasté? Sranda. Musím niekedy skúsiť!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. je omoho jemnejsie, kremovejsie ako nasa lahodkova kysla smotana.....casto pouzivam v kuchyni :)

      Odstrániť
  2. Aduska, toto poznam, ochutnala som davnejsie u sestry. dakujem za pripomenutie, je to vyborny dezertik a je ho vela, co sa niekedy moze hodit :) mas ich nadherne!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne Adka ako pises, je ich straaaaasne vela :)....a dakujem....tesim ma to, ze sa ti pacia :)

      Odstrániť
  3. Odpovede
    1. Ivanka presne ako vyzeraju , tak aj chutia....vdaka, ze si sa stavila u mna :)

      Odstrániť
  4. Odpovede
    1. Barborka tesi ma, ze sa pacia....urcite su technicky nedokonale, ale zatial to lepsie neviem :)

      Odstrániť
  5. Joj aký oku lahodiaci zákusok, ešte som ho nikdy nepiekla asi to budem musieť napraviť, fotky sú krásne.....Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Draha vrele doporucujem vyskusat...neobanujes, to si pis :)

      Odstrániť
  6. Mila Adriana vidim takove chutne zakusky od tebe skoda ne sahe na pc a dortik tady je,zastav tady Teplicic a mas tady cukrana Sem tam den o dene .Hezky tebe zdravim a mam chut na dortik pa Karin

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mila Karin, od teba komentariky vzdy potesia....do Teplic neviem kedy sa dostanem, ale raz mozno....potom ma vezmes do tej najlepsej cukrarne a dame si tam spolu kavicku a ten najlepsi zakusok aky tam budu mat :)...posielam pozdravy do Nemecka :)

      Odstrániť
  7. Prajem pekný večer a pridávam sa že často pečiem tento zákusok a je výborný .

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mily anonym, dakujem za spravicku aj za navstevu na blogu....ano velmi sme si pochutili na tomto zakusku :)

      Odstrániť
  8. Ahoj Adrika, vydaril sa Ti zákusok krásne. Keď som ho pred tromi rokmi uverejnila na SK MMB ani som si nemyslela, že si získa takú obľubu, ale niet sa čo čudovať je naozaj výborný. Ja tu zas u Teba hľadám Tvoju tortu "twister"?, ale nenašla som ju. Potrebujem nejakú naozaj dobrú tortičku a viem, že tá bola naozaj dobrá. Budem hľadať ďalej. Želám Ti všetko dobré
    Jenny56

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mila Jenny56 dakujem za komentarik aj za navstevu na blogu. Twister je nahodeny na MMB, prikladam link http://www.mimibazar.sk/recept.php?id=22673&user=34442.......inak tato torta je skely vyber :)...nech sa dari

      Odstrániť
    2. Adrika ďakujem za link tortičku zajtra pečiem mamka má v utorok 85 rokov. Už som jej popiekla všeliaké dobrotky, ale toto bude bomba. Máš krásnu stránku.

      Odstrániť
  9. Krásny koláčik.Už som si stiahla recept,vyskúšam.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem za navstevu na blogu.....verim, ze si na nom pochutnate a budem rada, ked pridate svoj nazor na tento kolacik :)

      Odstrániť
  10. Ahoj Adrika,konečne prišiel na rad aj tento tvoj koláčik...improvizovala som podobne ako ty a vyšiel výborne..je svieži a ľahučký..ďakujem Marta (egreska)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Viedenské rezy? Nemám vedomie o tom,žeby v AT predávali Zlatý klas.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani ja nemam vedomie o tom, ze by Spanielske vtaciky pochadzali zo Spanielska, ci Francuzske zemiaky z Francuzska alebo Vtacie mlieko bolo mliekom od vtakov, atd. .........asi tak nejako :)....mimochodom ja si nazvy receptov nevymyslam...pekny den prajem

      Odstrániť
  12. Dobry den p. Adka, na aky velky plech ste piekli tento kolacik? Dakujem Gabika

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)