piatok 22. júna 2012

JUMBO KENYA !!! - cast II. - Par slov o jedle v Keni


Moj blog je predovsetkym o vareni a peceni. Obcas vsak pridam aj " Par slov o inom ako o vareni a peceni".  Ako by to bolo , ak by som sa nepodelila s vami o svoje gastronomicke  zazitky   v Keni. 


Zial,  hned na uvod musim konstatovat, ze strava v Keni bola najslabsim clankom nasej dovolenky. Mozno ja som prilis narocna, ale pokojne mozem povedat, ze za na nasej dovolenke som si na jedle pochutila  zo styrikrat. Nejedla som nic zaujimave, z coho by som bola paf. Chutilli mi rybacie kusky v kokosovo -kurkumovej omacke, klasicke pecene kuracie stehno, skvely steak a este hovadzie maso v takej zvlastnej omacke.  Sorry, ale zapamatat si tie zvlastne nazvy bolo nad moje sily. Myslim, ze nikto z vas nechodi na veceru na dovolenke  s perom a zapisnikom v ruke:) Zo studeneho predjedla  to bola kuracia  terrina a zvlastne rybacie mini rolky. Inak sam klasika,  nic nove, inspirujuce. Hadam prvykrat som sa vratila z dovolenky bez nejakej gastronomickej isnpiracie, bez napadu. Nebolo tam nic , co by ma nejako zvlast oslovilo. Viete, take to: "tak toto musim vyskusat." Vela miesanej , dusenej zeleniny ochutenej  zvlastnou zmesou korenia, s ktorou sa moje travenie akosi nechcelo skamaratit. Som ten typ stravnika, ktory chce vsetko nove vyskusat. Tam vsak nebolo co... Garlic Naan sa vobec nechytal na ten, co ja robim doma... a to ho peciem iba na teflonovej panvici,  ani speci pec nato nemam:))  Ked som videla, aku pizu doniesli manzelovi ( rozhodne si ju viac neobjednal) , iba som si pomyslela: "tak len toto neh neuvidi ziadny Talian, lebo zaplace". O spagetach radsej pomlcim. Grilovanu rybu si dopredu predgrilovali a potom ju este opat polozili na gril, aby sa prehriala. Bola sucha ako podosva na topanke.  Polievka,  akoze hovadzia, sa rovnala bujonu v prevarenej vode a v tom nadrobno  ( velmi nadrobno) najkrajana zelena parika. A nic. Nic viac v nej. Nemali sme moznost jest mimo hotela a myslim , ze v obave o svoje zdravie by som ani nenabrala odvahu tak urobit. Z toho, co som ochutnala a  videla jednoznacne sa neda povedat, ze Kenania su gurmani.  Nemusim mat na tanieri vydumane jedlo, ale hlavne nech je to chutne a nech to dobre vyzera . Ved jeme predsa aj ocami, no nie?






                                              dezerty celkom usli, az na tie presladene kremy

 salaty z cerstvej zeleniny
                                                rybacia rolka preliata holandskou omackou








 Kuchari s modrymi satkami boli ucni. So  zelenymi satkami su asistenti kucharov a ti s cervenymi -, tak to su kuchari. Raz som videla aj sefkuchara, tak ten mal take zvlastne pasiky, pripominal nejakeho kapitana na lodi:)))






 V ramci popoludnajsieho programu nas jeden z animatorov  ( povedal, ze varenie je jeho hobby) ucil nas pripravovat vraj kensku mnamku, ktora pripominala tak trochu nase fanky (muka, cukor, mlieko, susene drozdie, vypracovat huste cesto, rozvalkat, pokrajat na trojuholnicky a vyprazit v horucom oleji)...:))) len zo slusnosti som ostala... 
 Esteze tuto prezentaciu trochu okorenil svojimi tanecnymi kreaciami nas priatel Lennox:))




 Dezerty boli celkom OK. Najviac mi chutili suche kolaciky.





Taketo rozne pudingove nakypy , pre mna prilis sladke .
  




Dekoracia pred vstupom do restauracie


Interier hlavnej restauracie 


 No a na zaver sladka bodka. Moja narodeninova torta a kyticka od vedenia hotela. Bolo to prekvapenie take dokonale, ze som celu  tortu v tom soku zabudla  odfotit. Napadalo ma to az, ked som rezala druhy kusok.:))) Bolo to velmi mile, ked na zaver vecere stlmili svetla a mini sprievod (dvaja casnici jedna casnicka a manager)  s horiacou  faklou spievajuc svahilsky ( neviem o com, iba predpokladam, ze to bolo nieco narodeninove:)) mi doniesli tuto torticku s kytickou k stolu. A este mi zaspevali aj anglicky Happy Birthday!



3 komentáre:

  1. Adrianka, ono v tych hoteloch a rezortoch varia jedla prisposobene hostom... autenticka kuchyna sa neda hladat v hotelovej kuchyni, ale v uliciach ;) No, na to treba mat asi odvahu, vsak? ;)
    No ale je smutne, ked aj hotelovy food standard odflaknu :( to potom fakt nahneva...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mne sa páčilo to gesto s tou tortou pre Vás! :-)
    A ten krásny životný zážitok, že ste boli v Keni a videli niečo nekaždodenné, aj zahalí spomienku na ich kuchyňu....(ešte dobre, že vás nepohostili sušeným kozím mäsom :-), ako som to videla v mojom favorit filme White Masai..Biela Masaika...naozaj stojí za to si ho pozrieť!)
    Aspoň ste nepribrali! :-) no nie?
    Teším sa s Vami z tejto dovolenky!
    Váš príbeh som si čítala jedným dychom(veď Vaším krásnym štýlom opisu, ani nadáte nikomu šancu dýchať! :-))
    Melka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Melka, ano bol to uzasny zazitok s tou narodeninovou tortou...skoda, ze nemam fotky... ako niesli tu pochoden a tortu a spievali pri tom...este teraz mam zimomriavky, ked si nato spomeniem :) ...bolo to pre mna ohromne prekvapenie a spomienky na cely zivot...

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)