nedeľa 15. júla 2012

Marhulove rezy s kokosovou penou



Skvely, jednoduchy zakusok. Na nedelnajsie pobedie  ako stvoreny. Marhule mozete zamenit za akekolvek ovocie, ale pre nas kokosova pena v kombinacii s marhulami alebo broskynami je uplne ze ta naj...

Ingrediencie:
6 zltkov
360 g polohrubej muky
150 g masla
130 g praskoveho cukru
1 KL vanilkoveho extraktu ( pripadne 1 vanilkovy cukror)
1/2 citrona nastruhana kora
200 ml mlieka
2 KL prasku do peciva
1 a 1/2 marhuloveho kompotu

Na penu:
6 bielkov
180 g krystaloveho cukru
100 g struhaneho kokosu
stipka soli

rozpis je na plech 30x40cm

Postup:
Cukor vyslahame so zmaknutym maslom. Pridame zltka, vanilkovy extrakt alebo cukor. Preslahame. Postupne prilievame mlieko a pridavame preosiatu muku zmiesanu s praskom do peciva a citronovou korou. Cesto vylejeme na vymasteny, mukou vysypany plech. Poukladame nan dobre odkvapkane ocvocie. Ak nedate dobre odkvapkat ovocie, cesto bude vlhke a nenarastie.  Pecieme vo vyhriatej rure pri teplote 180 stupnov C cca 20 minut. Vyberieme z rury a kolac potrieme kokosovym snehom, ktory sme si vopred pripravili takto: bielka naslahame so stipkou soli a ked zacinaju beliet pridame cukor a slaham tuhu, lesklu bielu penu, kym na metlicky zanechavaju stopy. Pridame postruhany kokos a jemne zamiesame kruzivymi pohybmi, aby sme "nedolamali" penu. Teplotu v rure znizime a penu dopecieme alebo lepsie povedane dosusime, kym nadobudne zlatisty povrch. Trva to cca 10 minut.













12 komentárov:

  1. Ahoj vis to neni fair sedim furt koukam tvuj blog a slintam a zitra na vaha mam kg vic hahah skoda nemame moznost testovat .moc tebe zdravim Karin

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jedinečné Aďka. Ukážem dcére, tá stále vymýšľa, čo upiecť.

    Zdravím z ďalekého slovenského Východu!

    Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vdaka Evka za tvoj mily pozdrav. Aj ja pozdravujem na slovensky Vychod:))))

      Odstrániť
  3. nádherný zákusok a s marhuľami, vždy výborný! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Študujem ten recept už hodnú chvíľu a niečo mi v ňom chýba. Kde sú žĺtky? Najprv som si pomyslela, že aha, koláč bez vajec, no v rozpise surovín ich máš. Takže nič, vloudila sa ti tam asi malá chybička, zabudla si na vajíčka :-) Ovocné koláče sú moje veľmi obľúbené, marhuľové asi najviac. Škoda len, že môj zdroj nemal tento rok ani jednu marhuľu. Zamrzli všetky v kvete.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danielka vdaka za upozornenie. Jasne, ze som ich vynechala, zato na obrazku su ako prve:))) Uz som doplnila. Praca chvatna, malo platna:))) Pozdravujem domov, do mesta na Dunaji:)))

      Odstrániť
  5. mňam, tento poznám, je ozaj vynikajúci, pekne sa ti podaril

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Rada by som spravila tento kolacik, ale mam obavy z tej bielkovej peny. vzdy ked ju robim aj na zemlovku po vychladnuti spadne. viete mi prosim poradit kde robim chybu?
    dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mily anonym, musela by som vediet ako postupujete pri priprave peny, aby som vedela posudit, kde nastala chyba....pri tomto zakusku postupujte presne podla popisu a zarucene pena neklesne....nech sa vam dari

      Odstrániť
  7. Plný plech krásneho a vynikajúceho koláčika TOP recept ...ďakujem za blog ...mery

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)