pondelok 30. júla 2012

S'mores cupcakes





Obcas sa stava, ze od nejakeho receptu  vela ocakavate a vysledny efekt  nenaplni vase ocakavania. Presne tak to bolo pri tychto cupcakes. Ked som ich pred casom videla  na nete , tak sa mi velmi zapacili. Dokonca kvoli nim som chcela vlastnit flambovaciu pistol. Presiel nejaky ten cas a konecne som ich vyskusala. Uz asi tusite podla uvodnej vety, co bude nasledovat. Tak veru. Moje ocakavania neboli naplnene. Vzhladovo efektne, ale chutovo nic moc. Recept je v poriadku ( co sa postupu a ingrediencii tyka) , tak som sa rozhodla ho pridat. Velakrat sa mi uz stalo, ze som skusala nejaku novu vec a mozem povedat, ze to nebolo ani mozne publikovat lebo to podla mojho nazoru nebolo ani jeditelne. No co sa tyka tych cupcakes, tak najlepsie to okomentoval moj manzel:  "radsej si mi mohla upiect obycajnu roladu s dzemom a bol by som si na tom viac pochutnal". Co k tomu viac dodat? No comment....
Ingrediencie:
rozpocet na 24 stredne velkych papierovych kosickov

180 g susienok
80 g masla
1 KL praskoveho cukru
100 g cokoladovych chipsov  ( pripadne nadrobno posekana horka cokolada)
Cesto:
250 g polohrubej muky
150 g praskoveho cukru
80 g kakaa
1 KL prasku do peciva
3/4 KL soda bicarbony
2 vajcia
125 ml mlieka
75 ml oleja
2 KL vanilkoveho extraktu ( pripadne vanilkovy cukor)
125 ml horucej  vody

Sneh:
4 bielka
stipka soli
240 g jemneho krystaloveho cukru

Postup:

Susienky pomelieme (postruhame) dame do misy a pridame rozpustene maslo a praskovy cukor. Premiesame, aby sa jednotlive suroviny spojili.

Cca 1 a1/2 KL rozdelime do papierovych kosickov a dobre utlacime. Pomohla som si malym poharikom. Dobre utlacte, inak sa vam po upeceni bude tato keksikova podlozka rozpadavat.

Na utlacenu keksikovu zmes dame coko chipsy (prip. nasekanu cokoladu) a dame do rury zapiect na 6-7 minut pri teplote 175 stupnov C. Nechame ochladit a potom nato davame cesto a spolu upecieme .
 Zmiesame preosiatu muku, praskovy cukor, kakao, prasok do peciva, soda bicarbonu.
Vajcia, mlieko, olej, vanilkovy extrakt  ( prip. vanilkovy cukor)  naslahame a pridame sypke suroviny. Vsetko dobre premiesame, kym sa masa zjednoti.

Nakoniec pridame horucu vodu a dobre premiesame.
Cesto naplnime do 3/4 -tin papierovych kosickov. Pecieme vo vyhriatej rure na 175 stupnov C cca 18 minut.

Upecene, trochu popraskane, ale vraj to tak ma byt:). Zakryje to snehova ciapocka, takze je to ok.


Bielka naslahame so stipkou soli. Ked zbeleju, pridame cukor a prelozime nad paru a slahame 7-10 minut nad parou. Bielka su biele, leskle a metlicky zanechavaju stopy.

Prelozime do cukrarenskeho vrecka a nanesieme na cupcakes snehove ciapocky.


Pomocou flambovacej pistole ich osmahneme , aby ziskali pekny "opaleny" vzhlad.






A tu su uz v plnej krase:)))



                                                                  v reze





14 komentárov:

  1. Adi, vyzeraju uzasne, takze napriek tvojmu varovaniu, urcite vyskusam !

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ono ani samotne s'mores nieje bohvie co. cele je to postavene na tom, ze by to malo byt extremne sladke.
    ale vyzeraju krasne a navyse tvoje fotky su vysoko profesionalne, takze slinky sa zbiehaju:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tento komentár bol odstránený autorom.

      Odstrániť
    2. Mily anonym dakujem za komentarik. No od profesionalnych fotografii su tie moje veeeeeelmi daleko. Ja o foteni neviem vobec nic a ani mi nema kto poradit... takze nafotim kopec zaberov a potom selektujem a co sa mi naviac pozdava, tak to publikujem...:)))

      Odstrániť
  3. Krásne a určite veeeeeeeľmi chutné :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jé, vypadá to jako umělecké dílo. Jedny z nejhezčích cupcakes :) Měla by si vydat kuchařku nebo tak něco :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano su efektne, ale ta chut nie je velmi podla mojho gusta:))) recepty nie su moje, ja ich nevymyslam, iba prezentujem svojou pracou:))) vdaka za mily komentarik

      Odstrániť
  5. kikuska-jasidielko31. júla 2012 o 20:26

    adka, vyzeraju uzasne, pohodovy postup a same skvele veci do nich idu, preco vam nechutili? to je zahada

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kikuska, rada ta tu vidim... pre mna moc kakaove cesto a velmi hutne, no neviem, mozno niekomu zachutia... ty ma uz nejaky ten piatok poznas... nikdy by som si nedovolila uverejnit zly recept...len nemusi kazdemu vsetko chutit...

      Odstrániť
  6. Adi, pokaždé, když k tobě zabrousím, tu najdu ještě originálnější a báječnější recepty než předtím. Tyhle cupcakes vypadají úžasně!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katuska dakujem za tvoj mily komentarik. Od sikovneho dievcata ako si ty, tak to je pre mna velka poklona. Dakujem.

      Odstrániť
  7. Opravdu krásné fotky a hlavně i lákavé . Opravdu krásná práce ale dám na slova vašeho muže - věřím , že to nebylo zas tak super když to říká chlap :)

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)