nedeľa 15. júla 2012

Ovocna torta


Na tychto letnych ovocnych tortach milujem to, ze su nenarocne na pripravu, ovocie si mozete kombinovat podla vlastnej lubovole a poskytuju skvely chutovy zazitok. Ak si urobite podlozku z mletych keksikov , tak vlastne ani ruru nemusite zapinat, co v letnych horucavach oceni nie jedna z nas. Ja som vsak predsalen tu ruru zapla a upiekla som tenku podlozku z piskotoveho cesta. Mojmu drahemu nechutia velmi tie keksikove podlozky, takze som radsej volila tuto verziu podlozky. Napriek tomu, ze som vrch torty potrela statocnou vrstvou slahackovej vrstvy ( mozete ju kludne vynechat) bola torticka velmi osviezujuca.



Ingrediencie:
na korpus
3 vajcia
3 PL krystaloveho cukru
2 PL  polohrubej muky
1 PL preosiateho kakaa
stipka soli

Dalej potrebujeme:
250 g makkeho tvarohu ( u mna Quark)
400 ml kyslej pochutkovej smotany ( u mna Greek style jogurt)
1 slahackova smotana ( 250 ml , u mna fresh double cream 300 ml)
100-150 g praskoveho cukru ( podla chuti)
1 KL vanilkoveho extraktu
15 g zelatiny
100 ml vody
ovocie podla chuti
u mna 2 kiwi, 400 g jahod, 200 g malin
1 slackova smotana na ozdobu

Postup:
Bielka oddelime od zltkov. Vyslahame ich so stipkou soli a ked su pekne naslahane, pridame krystalovy cukor. Slahame, kym je pena pekna biela, leskla a metlicky zanechavaju v pene stopy. Pridame zltka, zaslahame a nakoniec pridame preosiatu muku zmiesanu s kakaom a uz iba rucne zamiesame.Spodok tortovoevej formy o priemere 20 cm vylozime papierom na pecenie. Korpus pecieme pri teplot 190 stupnov C cca 15 minut. Vyberieme z rury nechame postat vo forme asi 5 minut, vyberieme  a korpus  nechame vychladnut na mriezke. Zelatinu namocime vo vode. Nechame asi 10 minut napucat. Potom zahrejeme, ale nevarime!!! Za staleho miesania ju zahrievame, kym sa nerozpusti. Odlozime bokom ochladit. Z ochladeneho korpusu odstranime papier a vratime spat do cistej tortovej formy. Ak chcet mat velmi tuhu plnku pouzite 20 g zelatiny. Podla mojho vkusu tych 15 g bolo tak akurat. Z ochladeneho korpusu odstranime papier a vratime spat do cistej tortovej formy. Po obvode oblozime kolieskami kiwy. Na piskotovy korpus poukladame na polovice rozrezane jahody.  Tvaroh rozmiesame s praskovym cukrom. Pridame smotanu, preslahame. Slahackovu smotanu vyslahame dotuha. Pridame k tvarohovej mase a nakoniec za staleho miesania postupne vlievame ochladenu, ale stale tekutu zelatinu.  Masu rozdelime na tri casti. S jednou tretinou prikryjeme jahody do druhej tretinuy pridame nadrono pokrajany zvysok jahod a nato navrstvime tretiu , cistu cast tejo  tvarohovo-slahackovo - smotanovej masy. Zarovname a odlozime tortu  do chladnicky aspon na tri hodiny. Pred podavanim ozdobime certvymi malinami. Zial, fotku v reze nemam lebo mi odisla vo fotaku  karta:( . Fotila som na dvoch roznych fotakoch a druhu kartu nemozem otvorit, takze tentokrat s fotkami  iba takto poskromnejsie. 










Prajem vam prijemne mlsanie a krasny zbytok leta.

6 komentárov:

  1. Mňaaaam Adi, vyzerá že super deluxe

    OdpovedaťOdstrániť
  2. toto sú výborné torty, aj u nás sú obľúbené a veľmi sa mi páči aj tvoja! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ďalší skvost z tvojej kuchyne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tani na tie tvoje sa ja veru nechytam:))) dakujem za navstvu aj za komentarik

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)