nedeľa 19. apríla 2015

Černoškine prsia - makovo-kávový zákusok








Recept na tento zakusok som priniesla este v roku 2009 z nejakej polskej stranky . Bolo to v case, ked som zacala verejne publikovat recepty na stranke MMB. S tymto receptom je spojenych vela prihod a aj vela patalii ( casto si moju pracu prisvojovali rozni necestni ludia)a vydavali ju za svoju. Ano,  dobre a odskusane recepty publikujem na inspiraciu pre verejnost, pre priatelov, pre znamych pre moju rodinu, ale nie nato, aby si moju pracu privlastnoval niekto iny a uverejnil recept od slova do slova na svojej stranke a aj s mojimi fotografiami a vydaval to za svoju pracu. 
Zakusok  sa tesi velkej oblube aj po tolkych rokoch a preto som sa rozhodla recept na tento velmi chutny zakusok uverejnit aj na mojom blogu. Mozno pride niekomu jeho nazov cudny, ale ja som ponechala jeho povodny nazov. Recept som trochu  upravila oproti povodnemu receptu. Pouzila som maslo a miesto vanilkoveho cukru vanilkovy extrakt. Ten , kto este nevyskusal tento chutny zakusok, tak sup-sup vyskusat ho.
Ingrediencie:
rozpis je na plech 27x37 cm ( vnutorna strana)

Cesto:
1 pohar nemleteho maku
6 bielkov
3 zltka 
1 pohar práškového cukru
1 pohar polohrubej muky
1  Maslo 250 g
1 a1/2 KL prášku do pečiva
2 PL kokosovej mucky  (struhany kokos)

 Krem: 
1 maslo 250 g
3 zltka
6-8 PL kryst. cukru
1 KL vanilkoveho extraktu 
1 pohar mlieka 
1 Zlaty klas alebo vanilkovy  puding
2 KL nescafe
stava z 1/2 citrona
rum prip. rumova aroma

Punc:
 1/2 pohara prevarenej vody
1 PL kryst. cukru
100ml  rumu 
2 KL citronovej stavy

Ozdoba: 1 1/2 balika okruhlych detskych piskotiek
hrozienka

Poleva:
100 g cokolady, cca 1 KL masla, 2 PL oleja,
1 pohar=250 ml

Postup:
maslo  rozpustime na miernom ohni
v miske zmiesame muku, mak, prdopec. kokos, pr. cukor
do pripravenej suchej zmesi pomalym prudom vlievame roztopene maslo  izbovej teploty. Miesame, kym sa nam hmota nespoji
po jednom vmiesame 3 zltka
chvilu dobre preslahame mixerom
opatrne vmiesame tuhy, zo 6 bielkov vyslahany sneh
pecieme na plechu vylozenom papierom na pecenie pri teplote 200stupnov cca 20 minut, rozmer plechu je 27cmx37cm. Je to rozmer vnutornej strany spodnej casti plechu
pripravime si punc: 1 PL kr. cukru zalejeme 1/2 poharom prevarenej vody, zamiesame, aby sa nam cukor rozpustil. Po vychladnuti pridame 1 dcl rumu, 2 KL citronovej stavy. Ak nemate cerstvy citron, kludne pouzite citronku
v pohari mlieka rozslahame 3 zltka, 1 vanilkovy puding a za staleho miesania uvarime husty puding
do uvareneho pudingu (ihned po odstaveni zo sporaka) pridame 6-8 PL kr cukru, vanilkovy extrakt  a dobre miesame, aby sa nam cukor rozpustil. Puding trochu zredne. Mozete urobit aj klasicky postup vymiesat maslo s 200 g pr. cukru a potom pridat vychladnuty puding
v 1 KLstudenej vody rozpustime 2 KL nescafe
maslo vymiesame,po lyziciach pridame vychladnuty puding, rum podla chuti cca 50 az 100 ml alebo 1/2 flasticky rumovej aromy, citronovu stavu a rozpustenu kavu, dobre vymiesame
z vychladnutej piskoty odstranime papier a piskotu vratime spat do plechu. Pokvapkame ju pripravenym puncom. Mne dobre posluzila maslanicka. Na pokvapkanie pouzijeme cca polovicu puncu a druhu si nechame na macanie piskotiek
na puncom pokropenu piskotu nanesieme krem a ukladame detske piskoty namocene v punci. Urobime si prvy rad na sirku aj na dlzku, aby sme mali voditko pre ukladanie dalsich piskot a potom aj na rezanie kolacika
uz naukladane piskotky
nad parou rozpustime cokoladu. Do cokolady som pridala taky tensi platok masla a asi 2 PL oleja a dobre vymiesala nahladko. Cokolada ma byt riedsia, kedze "prsia" su nou iba pomazane.
namazala som cast piskotiek cokoladou (zasa som pouzila moju skvelu silikonovu maslanicku) a hned som dala na vrch kazdej cokoladou pomazanej piskotky 1 hrozienko, kym cokolada nestuhla. Vobec sa netrapte, ak prsicka nie su cele zatrete cokoladou
kolacik krajame pomedzi piskotky, tak , aby na jednom kusku boli dve piskotky, akoze cernoskine prsia alebo ze by prsicka?:))

Recept som si prekopirovala z mojich prispevkov na MMB. Usetrila som si pracu :). Dufam, ze vas recept  oslovil a coskoro ho vyskusate.

Tento zakusok som uz piekla velakrat a kazdy kto ho ochutnal, tak si ho pochvaloval.
Tu su fotografie z jeho poslednej pripravy:











toto je fotografia z jeho prvej pripravy:

nejake foto z archivu:

a foto z posledneho pecenia:


3 komentáre:

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)