utorok 7. apríla 2015

Nutellová torta s citrónovou penou










Obavala som sa, ze to bude nejaka velmi presladena torta, kedze tam ide vela Nutelly, ale bola som milo prekvapena. Aj ked ja som zastancom toho, ze zakusok ma byt sladky, ale ani ja nemam rada, ked  ma od prilis sladkeho az strasie. Pri tejto torte je vsak sladkost  vyborne kompenzovana kyselkavou chutou vrchnej citronovej peny. Spodok skor pripomina hnietene cesto. Je takej hustejsej ( tvrdsej) konzistenciu avsak prijemne chrumkanie lieskovcovych orieskov odvedie vasu  pozornost od tohoto faktu. Cesto pokryva ricottovo-nutelova cast ( pecie sa spolu s cestom ) a skor prenika cokoladova chut ako jeho sladkost. No a toto vsetko pokryva nadherna jemne citronova, kyselkava chut poslednej vrstvy tejto torty - citronovej peny. Manzelovi sice torta az tak velmi nechutila ( on vo vseobecnosti nema rad tetno druh zakuskov), ale niesla som kostovku do prace a kolegynka si velmi pochvalovala. Kedze boli velkonocne sviatky, odela som ju do velkonocneho satu. Pouzila som cokoladovu sliepocku a mini vajicka od firmy Lindt.


Ingrediencie:
rozpis na tortovu formu o priemre 24 cm

na korpus:
150 g makkeho masla
120 g hnedeho cukru
2 vajcia
120 g Nutelly
300 g polohrubej muky
1 PL preosiateho kakaa
40   g mletych lieskovcovych orechov ( bez supky)
100 g nahrubo posekanych lieskovcovych orechov ( poprazenych na suchej panvici)
stipka soli

Na ricottovu vrstvu:
250 g ricotty
180 g Nutelly
1 PL lyzica preosiateho kakaa
2 PL hnedeho cukru
2 vajcia

na citronovu vrstvu:
1 pohar = 250ml

1/2 pohara cerstvo vytlacenej citronovej stavy
kora z jedneho citrona
1 pohar krystaloveho cukru
4 zltka
1 a 1/2 KL praskovej zelatiny
250 ml slahackovej smotany

Postup:
Maslo slahame s cukrom  dopenista. Po jednom zaslahame do masla vajicka. Pridame Nutellu a opat dobre preslahame. Vmiesame muku zmiesanu s preosiatym kakaom a mletymi lieskovcami. Nakoniec vmiesame nadrobno posekane lieskovce, ktore sme predtym oprazili na suchej panvici. Lieskovce musia byt vchladene. Tortovu formu vylozenime papierom na pecenie.Vystrihneme kruh na spodok formy a pas na vysku odopinatelnych bokov.Dno tortovej formy a boky velmi jemne potrieme olejom. Staci iba na niekolkych miestach. Papier bude dobre drzat a nebude sa smykat. Opatrne rozotrieme cesto do tortovej formy. Vyborne pomoze  mala spachtlicka, ktora mne velmi dobre sluzi v kuchyni.

Vsetky suroviny na ricottovu vrstvu zmiesame s mixerom a vylejeme na pripravene cesto. Pecieme spolu pri teplote 160 stupnov C 30-35 minut.

Tortu nechame poriadne vychladnut.
Pripravime citoronovu penu. 1/2 mnozstva  cukru slahame so zltkami nad parou.  Citronovu stavu zvarime s druhou  polovicou cukru. Horuci sirup nalejeme do zltkov za staleho slahania. Povarime na miernom ohni 1-2 minuty a dostaneme krem konzistenciou  ako riedky puding. Pridame citronovu koru. Nechame ochladit. Napucanu zelatinu zahrejeme s 50 ml slahackovej smotany. Do zrednutej zelatiny pridame asi dve polievkove lyzice citronoveho kremu a dobre rozmiesame. Vlejeme do zbytku citronoveho kremu a dobre premiesame.

Slahackovu smotanu vyslahame a opatrne ju vmiesame do citronoveho kremu. Krem nanesieme na vyhladnutu tortu. Odlozime do chladnicky schladit. Najlepsie na celu noc. Lubovolne ozdobime. U mna zdobenie velkonocnom sate -  cokoladove vajicka a kuriatko od Lindt-u. Tortu konzumujeme v izbovej teplote ( priamo z chladncky je spodne cesto dost tvrde), takze asi 15-20 pred podavanim ju vyberiemez chladnicky.





















2 komentáre:

  1. aaach Adka, slinky sa mi nazbierali v ustach... aj ja chcem byt tvojou kolegynou! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Adriana neni ok od tebe furt sedim a slintam ,skoda tady dort nemam .Zdravim Karin

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)