nedeľa 25. septembra 2016

Fazuľová torta (bez múky)






 K tejto torte sa viaze moj mini pribeh. Dostala som v praci kostovku od kolegynky s otazkou, ci uhadnem, co je zakladnou surovinou tejto torty. Skusala som kadeco. Kazde susto som poriadne vychutnavala a snazila sa uhadnut , co za zazracnu ingredienciu obsahuje tato torta.   Jasne, ze som neuhadla. Ani vo sne by ma nanapadlo, ze zakladnou surovinou tejto torty je cervena fazula. Vobec ju tam totiz nie je citit. Torta chuti  po cokolade, skorici a konzistenciou pripomina brownies. Mala to byt zdrava torticka, ale ja som ju trochu "vylepsila" cokoladovou polevou  a pridanim coko guliek obalenych v struhanom kokose. Ak vsak chcete zdravsiu verziu, tak staci iba vrch jemne poprasit cukrom. S kopcekom domacej zmrzliny si ju viem predstavit tiez.

Ingrediencie:
rozpis na tortovu formu 20-24 cm

2 konzervy 400 g cervenej fazule
200 g hnedeho cukru
1 KL vanilkoveho extraktu
5 vajec
125 ml kokosoveho oleja ( alebo 152 g masla rozpustit)
4-5  PL kakaa
1 KL prasku do peciva
1/2 KL soda bicarbony
1 - 2 KL mletej skorice
1/4 KL soli

poleva:
100 g horkej cokolady
50 ml slahackovej  smotany

okrem toho:
2-3 PL struhaneho kokosu

Postup:
Fazulu scedime a oplachneme pod tecucou vodou. Scedenu fazulu prelozime do vyssej nadoby, pridame 2 vajicka a ponornym mixerom rozmixujeme na hladku kasu. Nesmu byt  ziadne hrudky. V miske naslahame 3 vajicka s cukrom. Slahame az kym sa nezdvojnasobi ich objem. Pridame tekuty kokosovy olej, vanilkovy extrakt,skoricu a rozmixovanu fazulu. Preslahame. Pridame preosiate kakao zmiesane s praskom do peciva , solou  a soda bicarbonou. Dno tortovej formy vylozime papierom na pecenie, ktory postriekame olejom v spreji alebo iba velmi jemne potrieme olejom. Hotove cesto vylejeme do pripravenej tortovej formy a pecieme pri teplote 180 stupnov C asi 40 minut. Skuska spajlou. Tortu nechame poriadne vychladnut. Staci jemne poprasit praskovym cukrom. Ak sa rozhodnete pre cokoladovu polevu, tak cokoladu spolu so smotanou zahrievame nad parou a za staleho miesania ju nechame  uplne rozpustit.  Nechame ochladit a vlaznu ju mozeme naniest na tortu. Dozdobime struhanym kokosom.


8 komentárov:

  1. Adrianka v rozpise máš 5 vajíčok a v postupe rozšľaháme 3 vajíčka. Čo je správne?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 2vajicka slahane s fazuľou...3slahane extra...Klaudia :0)

      Odstrániť
    2. Maria Stecova: Majka , vreepte je uvedene: Scedenu fazulu prelozime do vyssej nadoby, pridame 2 vajicka a ponornym mixerom rozmixujeme na hladku kasu. a dalej: V miske naslahame 3 vajicka s cukrom. Slahame az kym sa nezdvojnasobi ich objem. ....... Asi si len narychlo prebehla recept. Pekne pozdravujem a dakujem za navstevu.

      Odstrániť
    3. Klaudia: presne tak, vdaka za vysvetlenie :)

      Odstrániť
    4. rado sa stalo, robila som podobnu z tejto stranky: http://www.fitnessguru.sk/recepty/kategoria/dezerty-mucniky/recept/cokoladovy-kolac-absolutne-bez-vycitiek/ a bolo fajn sokovat "testerov", z coho ta torta je :o) Dost ludi sa nou inspirovalo a nosilo do prace k meninam a narodkam :o) Klaudia

      Odstrániť
    5. ...este som zabudla dodat, ze som ju skusala robit aj z gastanoveho pyre...kedze mixovana fazula vyzera "podobne"...

      Odstrániť
  2. dnes som našla tento recept v odkaze na nete - Urob si sam ...
    http://urobsisam.zoznam.sk/recepty/fazulova-torta-s-cokoladou-budete-prekvapeni-ako-chuti

    pekny deň maja

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Majka vdaka za upozornenie. Ja s nimi spolupracujem, takze je to vporiadku :)

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)