pondelok 18. septembra 2017

Jahodový zákusok


Mili priatelia, po dlhej dobe vam ponukam jeden skvely jahodovy zakusok. Isteze, uz je  po jahodovej sezone, ale odkedy zijeme v Anglicku, tak pre nas je sezona akosi po cely rok. Nevadi, ak sa ho rozhodnete vyskusat az  na buduci rok pocas jahodovej sezony. Recept na   blogu vas  urcite pocka. Samozrejme,ze zakusok sa da  urobit aj z mrazenych jahod. Je uz len na vas ako sa rozhodnete. Ja vsak mozem smelo odporucat, aby ste tento zakusok vyskusali. Ak sa vam neche zapinat ruru, kludne si tu spodnu piskotu mozete nahradit nepecenym spodkom z maslovych susienok. Uz v niektorom prispevku som spominala, ze moj manzel nema  rad tie  susienkove podlozky, tak preto som upiekla tenku orechovu piskotu. Je vyborna a pridana citronova kora   neskutone zvyranuje celkovu chut zakusku. Orechova piskota, jahodovy puding, jahodovo-slahackova pena  s bielou prikryvkou slahackovej smotany. Dobre schladeny z chladnicky chuti najlepsie.


 Tak ako? Zaujal vas tento zakusok? Verim, ze nesklame ani vas a rovnako si na nom pochutnate  ako moja rodina.





Ingrediencie:

Piskota:
4 vajcia
6 PL krystaloveho cukru
stipka soli
100 g mletych orechov
60 g poloohrubej muky
nastruhana citronova kora z 1 citrona
plech 30x40cm

Pudingova vrstva:
600 ml mlieka
6 Pl krystaloveho cukru
2 jahodove pudingy
2 kopcovite PL kyslej smotany ( ja som pouzila Greek style jogurt)

Jahodova pena:
400 g jahod
500 ml slahackovej smotany
6 PL krystaloveho cukru
15 g zelatiny v prasku

Okrem toho;
na ozdobu
 250 ml slahackovej smotany
1-2 PL praskoveho cukru ( podla vlastnej chuti, cukor mozno uplne vynechat
cesrtve jahody

Postup:
Upecieme najprv piskotu. Bielka slahame so stipkou soli. Postupne pridavame cukor a slahame, kym su bielka biele a metlicky zanechaju stopy. Pridame zltka a zaslahame. Pridame nastruhanu citronovu koru.  Nakoniec vmiesame mlete orechy zmiesane s mukou. Cesto vylejeme na plech vylozeny papierom na pecenie. Pecieme v predhriatej rure pri teplote 180 stupnv C asi  15 minut. Nechame vychladnut a potom  stiahneme z piskoty papier a vratime spat do plechu.
Ja som pouzila nastavitelny plech s rozmerom 25x30 cm. Nastavitelny plech si mozete zakupit  napr. TU . Mozete pouzit rovnaky plech, v ktorom sa piskota piekla, ale jednotlive vrstvy zakusku nebudu take vysoke.

Uvarime puding. V mlieku rozslahame 2 praskove pudingy a za staleho miesania uvarime husty puding.Ked zacne hustnut pridame cukor a kratko puding povarime za staleho miesania. Do horuceho primiesame kyslu smotanu ( u mna Greek style jogurt). Dobre premiesame a prelejeme puding  na pripravenu piskotu.

Zelatinu  zalejeme 6 PL studenej vody a nechame napucat. Jahody umyjeme a ocistime od stoniek. Prekrojime na mensie kusky, pridame cukor a ponornym mixerom rozmixujme. Slahacku vyslahame dotuha. Zelatinu za obcasneho premiesania  zahrievame na miernom ohni. Ked je uz roztopena pridame asi 100 ml stavy z rozmixovanych jahod. Premiesame a vlejeme spat do rozmixovanych jahod a opat cele premixujeme, aby sa zelatina dostala vsade. Do vyslahanej slahacky pomaly vmiesame jahodovo-zelatinovu zmes a preslahame, kym sa obe hmoty spoja.Nalejeme na vychladnuty puding a odlozime do chladnicky zachladit na minimalne 3 hodiny. Pred podavanim ozdobime vyslahanou slahackovou smotanou a cerstvymi jahodami.









6 komentárov:

  1. Naozaj si sa veľmi dlho neozvala. Zákusok vyzerá mňamkovo, musím ho dať do pozornosti mojej sestry, tá takéto druhy zvykne vypekať. Ja som na to ľavá :-( Práve som u mňa na G+ zdieľala jej posledný recept, hoci tentokrát je to niečo iné, než zákusky so želatínou. Pozri sa tam, či ho poznáš.
    A k tým celoročným jahodám? Mne vôbec nechutia. Nie je nad tie naše! Posielam upršaný pozdrav z Bratislavy!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Danielka, rada ta tu vidim. Ani som nedufala, ze po takom dlhom case vobec niekto nazrie na blog. Idem kuk tvoj receptus. Vdaka za navstevu aj komentarik :)

      Odstrániť
  2. Adrianka nádherný zákusok...pudingová plnka s kyslou smotanou je výborná, svieža. Ja zákusok určite vyskúšam. Nech sa ti darí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka vdaka za mile slovicka. Verim, ze zakusok bude chutit. Rada privitam tvoj nazor po jeho odskusani. Pekne pozdravujem. Ada

      Odstrániť
  3. Adrianka krásny zákusok. Ja chodím pravidelne na blog. Pozriem , či tu niečo nové nepribudlo, alebo hľadám inšpiráciu v Tvojich výborných receptoch. Určite vyskúšam , tak, ako skoro všetky Tvoje recepty.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem krasne Zdenka. Takych vernych sa najde malo :) Verim, ze akusok bude chutit . Peknnu nedelu zelam

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)