sobota 21. júla 2018

Makovo-tvarohové rezy





Pri peceni ttychto rezov som myslela na svoju sestru. Ona je totizto makomaniacka :). Dufam, ze ju tento recept potesi. Mojej rodine velmi chutil. Mak a tvaroh predsa pasuju k sebe. Chut zakusku podciarkuje kyselkavy dzem. Ja som pouzila z ciernych ribezli. No a tou pomyslenou ceresnickou na torte su prazene platky mandli. Ich nevyhodou je, ze ked postoja v chladnicke, tak na druhy den su trochu take navlhnute a tak stratia svoju chrumkavost. Mne osobne to nevadi, ale na tomto zakusku by som si vedela  predstavit aj cokoladovu polevu, Takze kazdemu podla vlastnej chuti :) .  
Ingrediencie:
rozpis na plech 30x40cm

Piskota:
vsetky suroviny potrebujeme 2x (pecieme 2 piskoty)

3 vajcia
110 g krystaloveho cukru
60 g mleteho maku
60 g polohrubej muky
1 KL prasku do peciva
1 KL oleja
1 PL horucej vody
stipka soli


Plnka:
1000g  jemneho tvarohu ( ja som pouzila Quark z Morrisons v kelimku)
150 g praskoveho cukru
200 g masla
20 g zelatiny
80 ml vody
1/2 KL mandloveho extraktu

okrem toho
za hrst mandlovych platkov
340g tmaveho kyselkaveho dzemu ( cucoriedky, cierne ribezle atd.)


Postup:

Bielka uslahame so stipkou soli. Postupne pridavame cukor a slahame,kym su bielka tuhe, biele a metlicky zanechavaju stopy. V misticke rozslahame ( vidlickou) zltka s olejom a vodou. Za staleho slahania ich pridame do bielkov. Potom uz len ruzne zaslahame preosiatu muku zmiesany s makom a praskom do peciva. Vylejeme na plech vystlaty papierom na  pecenie, Pecieme v predhriatej rure pri teplote 180 stupnov asi 15-20 minut ,  Cas pecenia je orientacny lebo kazda rura pecie inak . Je to tenka piskota, takze netreba ju zbytocne vysusovat. 

Mandle oprazime na suchej panvici a ostavime bokom. Zelatinu zalejeme vodou. Maslo s cukrom naslahame do peny. Postupne zaslahavame tvaroh, Pridame mandlovy extrakt. 
Zelatinu na miernom ohni za staleho miesania  zahrejeme, kym je tekuta, ale nesme sa varit, Asi dve lyzice z tvarohovej zmesi pridame do rozpustenej zelatiny a dobre vymiesame. Zaslahame do tvarohovej zmesi a dobre mixerom preslahame aby sa zelatina rovnomerne rozlozila v celej tvarohovo-maslovej zmesi. Asi 3-4 polievkove lyzice kremu odoberieme na potretie vrchu zakusku.

Z piskoty stiahneme papier a vratime ju spat do plechu, Potrieme dzemom a na dzem rovnomerne rozotrieme tvarohovy krem, Z druhej piskoty rovnako stiahneme papier, Natrieme druhou polovicou dzemu a prilozime piskotu  natretou stranou na tvarohovy krem. Velmi, velmi  jemne pritlacime, Vrch zakusku potrieme odlozenym kremom a vrch posypeme prazenymi mandlami. Odlozime do chladnicky, kym krem stuhne. 
















4 komentáre:

  1. Strašne sa mi páčia recepty takéhoto typu a na dekoráciu jedlé kvety, úžas :). Odkiaľ máš prosím tie nádherné vidličky? Ja zvyknem brávať masovo z http://www.gastromarket.sk/Kuchynsk-n-radie/", ale rada by som mala doma aj takýto kúsok :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mila Mariana dakujem za navstevu a komentarik. Vidlickz su z anglickeho bazaru kupene specialne na fotenie :)

      Odstrániť
  2. Dobrý deň, zdravím Vás.
    Obdivujem Vaše úžasné recepty, mnohé z nich som už vyskúšala a práve teraz som dojedla kuracie psia s mango chutney omáčkou. U nás sa toto jedlo stalo návykovým, chutí úžasne, má vyvážené chute, proste skvelé.
    Máte krásne foto k Vašim produktom, láska k vareniu, pečeniu a fotografovaniu priam sála z každého z nich.
    Ďakujem za inšpiráciu a želám veľa krásnych dní spojených s Vašou záľubou.
    Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mila Lenka dakujem za tie nadherne slova. Velmi ma dojal vas komentarik. Tak davno som nic krajsie necitala. Vazim si, ze napriek mojmu "polaveniu " na blogu ste si nasli cas a venovali ho napisaniu tychto milych slov. Verim, ze na jesen sa mi uz poadri aktivnej opat blogovat. Prajem vam krasne, slnecne vonave a chutne leto. Ada

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)