piatok 30. decembra 2011

Mikulasikovia z lineckeho cesta





Zahnietla som linecke cesto a z polovice som vykrojila srdiecka a z druhej polovice som povykrajovala kvietky. Tu mi velmi pomohli moje dievcence. Srdiecka pozliepali jahodovym dzemom. Urobila som im cukrovu polevu. Cast som odobrala a prifarbila cervenou farbou. Zdobenie uz bolo v ich rezii. Povedala som , co a ako a potom sa uz len tvorilo. Licka nafarbene bielou cukrovou polevou, posypane kokosom. Oci z hrozienok a nostek a bombulka zo zvyskov marcipanu ( z christmas cake). Kvietky boli tiez zlepene jahodovym dzemom. Jedna strana cokoldova poleva a natom miniaturne farebne motyliky. Zial, dalsi z kolacikov, ktore som nestihla odfotit. Linecke cesto je skvele, velmi rada s nim pracujem. Ponuka tolko roznych variacii konecnej upravy. Okrem toho sa da aj dlhsiu dobu uskladnit, takze jednoducho linecke musi byt.

Ingrediencie:

450 g polohrubej muky
150 g praskoveho cukru
2 zltky
1 Hera
1 prasok do peciva

Okrem toho:
1 bielok
160 g preosiateho praskoveho cukru
trochu cervenej potravinarskej farby
cca 2 PL struhaneho kokosu
zopar hrozienok na oci
zbytok WI na gulky na ciapky a na nos ( nemusi byt, mozno urobit iba z cukrovej polevy)
dzem na zlepovanie

Vsetky suroviny rychlo spracujeme na cesto. Vypracovane cesto zabalime do potravinarskej folie a dame do chladnicky na 1 hodinu aby sa dobre zachladilo.
 Cesto rozvalkame a vykrajujeme rozne tvary. V mojom pripade to boli srdiecka a kvietky. Pecieme vo vyhriatej rure pri 190 stupnoch C ,  velmi kratko. Iba do doby, kym zacnu kraje mierne ruzoviet.
Vychladnute srdiecka zlepime dzemom. Cukor preosejeme a pridame bielok. Dobre vymiesame. Neslahame! Asi 2 PL cukrovej polevy odoberieme a pridame cervenu potravinarsku farbu. Cukrovou polevou namalujeme licka ( pouzivali sme novy, skolsky stetec) a posypeme kokosom. Oci prilepime kvapkou cukrovej polevy. Vrch ciapky namalujeme cervenou cukrovou polevou. Namalujeme nostek a bombulu na ciapke. Mozeme dorobit aj z WI. Fantazii pri zdobeni sa medze nekladu:). Tak si to uzite, este aj na Silvestra su tito Mikulasikovia aktualni.



2 komentáre:

  1. Tak to je dobrá inspirace na příští rok.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. skvelý nápad ,ako využiť na tisíc spôsobov moj najmilovanejšie linecké cesto

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)