piatok 30. decembra 2011

Medovníčky II. ( hneď mäkké)






Pridavam druhy,slubeny  recept na medovnicky. Su absolutne fantasticke aj po vyse tyzdnovom upeceni. Ako som uz bola spominala, prvu davku sme stihli skonzumovat  pred Vianocami, takze  neostavalo mi nic ine, iba napiect dalsiu varku medovnickov. Tentokrat som uz piekla stary, overeny recept. Jednoznacne pri medovnickoch plati , ze netreba ich vyvalkat velmi natenko a pecieme iba velmi kratku dobu. Toto su moje overene metody pri peceni medovnickov. Skladovala som ich v plechovej doze a bez pridanych hodnot t.j. bez korky chleba alebo rozkrojeneho jablcka. Aj tieto medovnicky ostali bez cukroveho zdobenia. O mojich malovacich zrucnostiach som popisala v predchadzajucom prispevku, takze som ostala iba pri zdobeni orieskom. Medovnicky su ozaj vyborne a skoda by bola nepodelit sa s tymto receptom s vami aj ked je uz po Vianociach.

Ingrediencie:

500 g hladkej muky
1 KL soda bicarbony
2 PL pernikoveho korenia
2 KL mletej skorice
250 g Hery
200 g praskoveho cukru
4 PL medu ( kopcovitych)
2 vajcia
100 ml mlieka

Postup:
Na miernom ohni roztopime v  Heru, med, cukor. Vlejeme do misy, v ktorej sme si vopred pripravili preosiatu muku zmiesanu so soda BB, mletou skoricou a pernikovym korenim. Pridame mlieko. Spracujeme cesto. Postupne pridavame po jednom vajci a zakazdym dobre zapracujeme do cesta. Pozor! Nesmieme pridavat vajcia do horuceho, cesta musi byt mierne ochladene. Vypracovane cesto je riedke, nepridavajte muku lebo medovnicky budu tvrde. Zabalime do potravinovej folie a odlozime cesto do chladnicky, odpocivat do druheho dna . Ja som misu prikryla s foliou a tak som odlozila do chladnicky. Na druhy den je cesto pekne stuhnute a dobre sa s nim pracuje. Staci minimalne podsypat mukou. Rozvalkame na hrubku 0,4 - 0,5 cm a vykrajujeme rozne tvary. Plech velmi jemne vymastime ( staci pretriet papierom od tuku). Vykrojene  medovnicky kladieme s dostatocnou medzerou od seba, pri peceni trochu narastu. .Pecieme pri 180 stupnoch C iba 7 minut, zbytocne nevysujeme ich dlhym pecenim. Po vybrati z rury potrieme royslahanym  zltkom, medovnicky tak budu pekne, leskle. Zdobime podla lubovole orechom, burskym orieskom, hrozienkom. Ja som pred pecenim ozdobila arasidom. Skladujeme v plechovej doze alebo v igelitovom sacku.


1 komentár:

  1. Jeeeej, Adri! tuto misku som chcela kupit aj ja, len nakoniec z toho nic nebolo, nekupila som ju a teraz to lutujem, snad na rok ;o( a medovnicky vyzeraju prudko jedlo!

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)