nedeľa 18. decembra 2011

Christmas cake , cast III

Neviem ako vy, ale ja akosi nic nestiham. Tak narychlo aspon tuto malu pripomienku . Tento prispevok vkladam pre tych, ktori sa rozhodli so mnou vyskusat tuto  tradicnu anglicku vianocnu tortu. Foto vymenim po uplnom dokonceni torty. Dnes som tortu potiahla mandlovym marcipanom a white icingom. Kuk do obrazkov.

2 PL  pomarancoveho dzemu ( ja som pouzila marhulovy) prehrejeme s 1 PL vody. Touto este teplou zmesou maslanickou potrieme celu tortu. Kym si rozvalkame marcipan, zmes vychladne aj trochu vsiakne do mucnika.





800 g  mandloveho marcipanu ( kupeny z Tesca)  som rozvalkala. Podsypavala som iba mierne , preosiatym praskovym cukrom. Odmerala som si boky torty v cm  a pridala jej priemer v cm, takze som marcipan vyvalkala na 40 cm.


Potreta torta s marhulovym dzemom

Marcipan som si rukou nadvihla a druhou som ju od vrchu smerom ku spodku  hladila druhou rukou.

takto sa mi to podarilo potiahnut marcipanom. Podotykam, ze nema ani cukrarsku zehlicku ani ziadne tortickarske nacinie, tak to nie je az take dokonale:)
White icing ( kupeny hotovy v Asde 1 kg za 2,28 libry) som podsypavala corn flourom - obdoba nasho solamylu)  som rovnako ako mandlovy marcipan rozvalkala na tych 40 cm a preniesla som ho na tortu a opakovala postup ako pri marcipane.


Prebytocnu cast som odrezala radielkom .
 Tak na toto som fakt hrda. Takto sa mi podarilo potiahnut moju v zivote uplne prvu, celopotahovanu tortu z WI. Bez vselijakych naradi, ci nacini:) Len mojim dvomi ruckami:)

No a taketo ozdobky som si povykrajovala zo zvysneho marcipanu. Este neviem, ktore pouzijem. Tortu si ozdobite podla lubovole. Ja svoju finalnu fotku a foto v reze pridam az po jej nakrojeni. Uz nikdy nepojdem do takehoto projektu. Budem pokracovat vo svojej linii. Pridavat iba vzdy mnou odskusane, degustovane recepty. Som strasne zvedava a zaroven mam velke obavy, pretoze sa mi dnes podla vone zdalo, ze je to podobne nieco ako anglicky christmas puding a ten veru ja nemusim vobec:(. Prajem vam krasne sviatky.

7 komentárov:

  1. Adrika, pilne sledujem tuto Tvoju tortičku, y si taká šikulka! Teším sa keď zdegustujete ... ako to celé bude chuťiť :-) papa

    Pekný adventný čas...!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Adka...aj ja sledujem tortičku od začiatku a som strááášne zvedavá.Krásne si potiahla tortu marcipánom......úžasná šikovnica si:-)))
    Tak budem čakať,kedy príde čas na krájanie.
    Boba

    OdpovedaťOdstrániť
  3. veru aj ja som cakala a cakam, sledujem a náhodou sa mi pozdáva, aj je teda vysokáaa...tesím sa na výslednú foto

    OdpovedaťOdstrániť
  4. zvladla si to perfektne! neviem sa dockat finale a chutovych dojmov! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No super, som zvedavá na časť 4, teda finááále, a potiahnutú ju máš krááásne Adka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. No ja som na toto finale tazko cakala :) prosim prosim aj fotecku na reze!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. a také drahoty si robila, že ty nepotiahneš celú tortu , haha, veď na prvý krát je potiahnutá dokonale a keby si mala všetky tie pomôcky, ktoré si nakúpila, ale sú v úschove u mňa, to by bola potom už aj na výstavu , cmuk, si šikulka

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)