nedeľa 4. decembra 2011

Vanilkovo-pomarancove gulky, Orange snowballs

 


Tento vikend akosi nebol priestor na nejake zvlast velke vypekanie. Myslim, ze bacily ma s radostou navstivili a zanechali stopu po sebe , tak aspon tuto mini sladkost som stvorila. Vona vanilky a pomarancov su vonami , kotre neodmyslitelne patria k Vianociam. Takze tieto gulky isto su skvelou zalezitostou, ktora zarucene moze rozsirit rady vasich vianocnych cukroviniek. Priprava  guliek je velmi jednoducha a zvladne ju aj male dieta. V povodnom recepte su obalene iba v kokose, ale ja som zopar aj ocokoladkovala:). Su vyborne oba druhy. Je uz len na vas, pre aku konecnu upravu sa rozhodnete. Robila som iba z polovicnej davky a vyslo mi 12 vacsich guliciek, tie su obalene v kokose a 15 mensich guliek, tie su potiahnute mliecnou cokoladou.  Ak vezmeme do uvahy, ze som robila iba z polovicnej davky, tak zda sa mi to celkom slusne mnozstvo . Nech sa paci, tu je recept:
Ingrediencie:
uvadzam na polovicnu davku, ako som robila ja
180 g vanilkovych napolitaniek ( napr. Zlate oblatky Opavia a pod.)
50 g masla ( makkeho)
150 praskoveho cukru (preosiateho)
kora a stava z 1 vacsieho pomaranca

Na obalovanie:
struhany kokos, prip. biela, mliecna alebo horka cokolada

Postup:
napolitanky postruhame na struhadle ( nevadi , ak zostanu trosku vacsie  kusky)
pridame zmakknute maslo, koru a stavu z pomaranca a dobre zmiesame suroviny, kym sa spoja . Vzniknutu masu dame na 1/2 hod do chladnicky, aby trochu zatuhla. ( ja som nedavala, mala som tu masu taku, ze som mohla hned formovat gulky) Z masy formujeme gulky vo velkosti vlasskeho orecha, ktore obalujeme v struhanom kokose alebo polejeme cokoladovou polevou. Pred polievanim je dobre dat gulky opat do chladnicky schladit. Lepsie sa potom s nimi pracuje. Ulozime do papierovych kosickov. Drzime ich v chladnicke v uzatvorenej doze. 









20 komentárov:

  1. Adka velmi vkusná mňamka,ja poškulujem po pralinkách a našla som jedny velmi elegantné s marhulovou polevou a teraz mám dilému či vôbec taka vec existuje okrem polevy s marhulového džemu,prajem ti skoréééé uzdravenie Betka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nagyon szépek lettek:-)) A fotó is nagyon klassz!:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. šikulka, želám skoré uzdravenie

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vdaka Betka za prianie aj za komentarik. Marhulova poleva znie zaujimavo, ale zatial som sa s nou nestretla. Ked vyskusas, posli mi receptus prosim. Pa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. tak teraz som sa z chuti zasmiala z Timky, vlastne z jej komentára, keď šla okolo a ja som jej s takým smutným hlasom hovorila, že teta Adrika aj v chorobe stvorila niečo na mlsanie, jej komentár:,, potom nech sa nesťažuje, že nevojde do 34-ky" len škoda, že sa ten priteplený hlas nedá preniesť do textu...guľky vyzerajú skutočne chutne, mňam

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Kedves Gesztenye, nagyon szepen koszonom. Te dicsereted kulonlegesen jol hangzik.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Eva; draha, takze moja lasocka take o mne hovori?! No dobre , no uz sa nebudem stazovat:) A gulky su mnam:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Fantasticke gulicky Adka!! Zakladaaaam!!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Adrianko, jednoduché, geniální! Moc ráda je vyzkouším!
    Hezký večer, zdravím Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Adrika, tak az teraz sa dostávam k okomentovaniu tvojich peknuckých a isto mnamkových guliciek. Ako vzdy origooos!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Krásný, budu muset vyzkoušet :) Ale asi budu líná a budu kašlat na tu čokoládu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Nemůžu se nepřidat k pochvalným komentářům, protože kuličky jsou to opravdu krásné! Pomeranč a vanilka jsou fakt báječnou vánoční kombinací a myslím, že jsi měla fantastický nápad s tím politím čokoládou - vypadají jako pralinky z čokoládovny, hned bych se zakousla :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Adka ahoj odpoveď na tu marhulovu polevu som dostala od Lenky zo stránky mamincinyrecepty že to sú už hotové výrobky u nej som našla tie zaujímavosti,ak máš záujem nakukni.Pekný predvianočný večer Betka.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Vdaka Betka za info.Nakuknem, ale az po sviatkoch. Pekne sviatky. Pa Ada

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Gulky som vyskúšala, ale trošku som si recept prispôsobila. Zdalo sa mi v recepte priveľa cukru k už aj tak dosť sladkým keksom. Cukru som dala iba 1/3, 2/3 som nahradila mletými mandľami, pridala som za hrsť najemno nasekanej kandovanej pomarančovej kôry a obalila v strúhanej bielej čokoláde.
    Skarletka

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Skarletka vdaka za spravicku. Hmm, myslim, ze zmeny prospeli a este viac vylepsili chut bonbonov.

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)