štvrtok 8. septembra 2011

Rafinovana panna cotta



Preco rafinovana? Pretoze pri tejto panna cotte kardamon, ktory  ktory je pouzity na jej dochutenie pri prvom suste ani necitite az po niekolkych lyzickach  niekde na pozadi prijemne postekli  vase chutove pohariky. Tak rafinovane:). Celu rafinovanost skvele doplna lahka , priezracna zelatinova broskynova obruc. Priznam sa , ze som kardamon prvykrat v kuchyni pouzila az teraz, pri tomto nadhernom dezerte s talianskymi korenmi. Velmi ma oslovil a urcite som ho vo svojej kuchyni nepouzila poslednykrat, rovnako, ako tento uzasny dezert som nerobila poslednykrat. Povodne som kupila kardamon a chcela som vyskusat Evitchkinu odlahcenu verziu panna cotty, ale nakoniec som sa rozhodla pre tuto verziu. Evka, prepac. Slubujem, ze aj tvoju verziu urcite vyskusam, najma  teraz, ked ma chut kardamonu tak oslovila .
Ingrediencie:
200 g kremoveho syra  napr. Philadelphia, Mascarpone, Ricotta, Soft Cheese a pod.
400 ml slahackoej smotany  ( pouzila som 284 ml smotany a 116 ml mlieka)
3-4 PL praskoveho cukru ( podla chuti)
1 KL praskoveho kardamonu ( ja som pouzila cele korenie 10 kusov)
3 platky zelatiny

na broskynove zele:
1 broskynovy kompot 430 g
2 platky zelatiny ( ak mate radi tuhsiu zelatinu pouzite 3 platky)
cukor podla chuti

Postup:

smotanu zahrejeme na horuco, ale nevarime. Pridame kardamon. Ak pouzijete cely kardamon, treba ho trochu popucit, aby sa lepsie uvolnila zo semiacok aroma. Prikryjeme a nechame postat cca 20 minut. Zelatinu namocime do studenej vody na 5 min. 

Kremovy syr  vymiesame s praskovym cukrom. Smotanu scedime cez sitko  a pridame vyzmykanu zelatinu. Miesame , kym sa zelatina rozpusti. Za staleho slahania na najmensich obratkach pridame smotanu  do vyslahaneho kremoveho syra. Naplnime pohare a odlozime do chladnicky , cca na  2-3 hodiny, kym stuhne.




Opat namocime 3 platky zelatiny do studenej vody na 5 minut.   Broskyne scedime od stavy a pokrajame ich na male kocky. Stavu precedime cez sitko a dolejeme vodou do 300 ml  a zahrejem ju . Odstavime z ohna a pridame vyzmykanu zelatinu . Miesame , kym sa zelatina neroztopi. Ochutname stavu, ak treba mozeme dochutit cukrom. Pridame pokrajane broskyne a nechame vychladnut. 



Ked je broskynova zmes ochladena navrsime ju na stuhnutu panna cottu a vratime spat do chladnicky na dalsie 2- 3 hodiny, kym zele zatuhne.
No a potom sa uz len oddavame tejto rafinovanej chuti tohoto nadherneho dezertu. Nechajte si chutnat!


20 komentárov:

  1. Ja mám rada panna cotu... a kardamon som ešte nikdy nepoužila... a zajtra mám sviatok...takže... vďaka za receptííík mňam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Teda Adri, sem aspon s jednym poharom!!! kardamon ja mozem ;) ale co je najhorsie a najsmutnejsie na celej veci,ze panna cotu som este nerobila, najvyssi cas to napravit...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Panna cotu mám velmi rada ale s kardamónom som ju ešte neskúšala...verím tomu že to bolo nebíčko v papulke :-) a ešte k tomu všetkému tie broskynee no jedna báseň..

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tinka ja som tiez teraz prvykrat pouzila a bola som milo velmi prekvapena. Chut kardamonu nie je velmi vyrazna iba tak rafinovana:)Som zvedava, ako sa bude tebe pozdavat

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mariannka, , tak hor sa vyskusat. Jemnucky, lahodny dezertik.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Natalka presne tak, ako pises, nebicko v papulke:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Adrika,chut tejto pannacotty doverne poznam..tiez som raz robila,a na vrch som davala mangove pyre..suhlasim,ze je to velka dobrota..ja kardamon silno moozem:))

    OdpovedaťOdstrániť
  8. mnaaaaam! vsetko v com je kardamon je perfektne!!a este panna cotta.. ! :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Na takéto dobroty ja nemôžem často chodiť. Malo by to na mňa veeeľmi zlý vplyv :-) Aj teraz mi tečú slinky až po brade. Milujem všetko, čo sa týka broskýň, či nektariniek. Ale nielen tohto ovocia. Asi si nespomeniem na žiadne, ktoré by som nemala rada.
    Kardamon som ešte tiež nikdy v kuchyni nepoužila, musela som googliť, aby som aspoň vedela, ako vyzerá.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Mmmm, panna cotta je moc dobrá, zatím jsem zkoušela jen tu klasickou, ale tahle mě taky láká. Kardamom používám moc ráda právě pro tu jeho nasládlou a rafinovaně výraznou chuť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Joj Matka, tesi ma, ze aj tebe sa tato chut panna cotty pozdava. A kardamon, veru odteraz uz aj ja silno mozem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Marysity, vrelo doporucujem vyskusat

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Mimi-tulipanova zial, na mne sa vsetky tie dobroty uz tiez odzrkadluju:( Dakujem za navstevu

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Katka, ja som ho pouzila prvykrat a hned si ma opantal. Doporucujem tuto skvelu zalezitost vyskusat.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. kardamon som ešte nikdy neskúšala v mojej kuchyni, tak je asi čas to zmeniť

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Preco davas do panna cotty syr???
    Petra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Petra lebo tak to bolo v recepte:))) Ja si recepty nevymyslam, iba ich prezentujem svoju pracou a svojimi fotografiami. Prave sa chystam na kokosovu s mangom a tam ide iba kokosove mlieko a smotana, takze asi tak :)))

      Odstrániť
    2. Panna cotta je len smotana, cukot a zelatina, pripadne nejaka prichut. Takyto recept mi pripada tak ako ked niekto robi Tiramisu z natierkoveho masla a s rumom.
      Petra

      Odstrániť
    3. Petra, uz v predchadzjucej odpovedi som vysvetlila, ze ja si recepty nevymyslam, ja ich len reprodukujem svojou pracou a fotografiami. Tento konkretne som nasla na akejsi zahranicnej stranke... zapacil sa mi a chcela som to vyskusat, ci je to dobre aj v takejto obmene... a s kludnym svedomim mozem konstatovat, ze dezert bol absolutne lahodny:))) ja nikdy!!!!!!!!!! neuverejenim recept, ktory by nebol po nejakej stranke v poriadku. A mimochodom si zabudla na mlieko... Posledne som pouzila kokosove mlieko a panna cotta bola uzasna:)))
      PS: tiramisu by som nikdy neurobila z natierkoveho masla a rumu:)))
      Vdaka za tvoj nazor. Zdravim a zelam vsetko dobre . Pa Ada

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)