nedeľa 4. septembra 2011

Pomarancovo-makove muffiny, Orange and Poppy Seed Muffins



Po dlhsom case som opat prelistovala svoju najvnovsiu knihu receptov a tieto muffiny ma zaujali. Verte, ze som mala stastnu ruku pri ich vybere a moja intuicia ma nesklamala, ze toto je presne  to, co by som mala vyskusat.Recept som oproti originalu mierne upravila. Su to pre mna  jedny z najlepsich muffin, ake som kedy robila a jedla. Skvele , lahke cesto, zvonku mierne chrumkava  korka, ale vo  vnutri jemnucke ako vata. Cesto nie je dusive a lahko sa oddeluje od papierovych kosickov. Jemnu pomarancovu  chut cesta milo doplnaju pod zubami chrumkajuce cele semiacka maku modreho. Vsetko korunovane skvelou pokryvkou pomarancoveho mascarpone.   Tak co? Odolate tejto pochutke?

Ingredienecie:


2 vajcia
150 g kystaloveho cukru
stava a kora z 2 velkych pomarancov (stavy ma byt 200 ml)
100 ml oleja
250 g polohrubej muky
2 PL nemleteho maku
2 KL prasku do peciva
stipka soli

Biela pokryvka:
250 g mascarpone
2KL pomarancovej esencie ( mozno nahradit stavou z cerstveho pomaranca)
2-3 PL praskoveho cukru

Postup:


Cele vajcia naslahame s krystalovym cukrom. Ked su vajcia dobre naslahane pridame stavu a koru z pomarancov. Ja som mala stavy asi 170 ml, tak som pridala 30 ml vody. Preslahame. Pridame olej, preslahame. Nakoniec pridame muku zmiesanu s nemletym makom, praskom do peciva a solou. Preslahame.



Naplnime papierove kosicky. Ja som nemala muffinove kosicky, tak som plnila kosicky na cupcakes (velke), takze mi vyslo iba desat obrovskych muffiniek. Pecieme vo vyhriatej rure pri 190 stupnoch C cca 25 minut. Vyberieme z rury, nechame postat zopar minut vo forme a potom ich prelozime na mriezku, kde ich nechame dokladne vychladnut.




Mascarpone rozmiesame s praskovym cukrom, pomarancovou stavou, prip. aromou a potrieme nimi vrch muffiniek. Zdobime podla vlastnej lubovole.


No a potom uz iba degustujeme. Prajem vam dobru chut!










22 komentárov:

  1. Fíííha Adrika, toto je fajná kombinácia. Ja robievam, len citron -mak.Ale toto musím skusiť

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tinka, aj ja som doteraz vascinou kombinovala mak s citronom. Toto bolo nieco nove a nam to velmi chutilo. Aj cesticko vyborne.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Adrika v koláčoch mám veľmi rada mak a tieto mufinky sú aj krásne aj zdravé lebo mak je zdravý:-)nechám sa inšpirovať:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ajka, v prvom rade srdecne blahozelam k vyhre u Slavky. V druhom rade:) som presvedcena, ze ak ich vyskusas, zarucene nebudes sklamana.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Sem aspon s jednym!!!! Alebo radsej dva si prosim ;o) to pomarancove mascarpone....tomuto sa neda odolat!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Adrika, vyzerajú veľmi dobre! Momentálne u nás letí lístkové cesto, ale v zásade sme muffinkoví, takže vyskúšame ...
    Pekný večer, J.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mariannka, chytaj uz posielam:) este akurat dva zostali pre teba:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Janka, aj u nas je listkove v kurze, ci naslano, ci nasladko, ale tentokrat padlo rozhodnutie na tieto mauffiny a neolutovala som:). Verim, ze nesklamu , ked ich vyskusas.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Kombinacia mak a pomaranc je uplne super! Adka, krasne sa ti podarili!! Odporucam aj tuto Anetkinu tortu http://anetagoesyummi.blogspot.com/2008/10/dokonal-pomaranov-torta-s-makom.html
    ja som ju robila tak pre 8 rokmi a pamatam si ze bola naozaj bozska!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Adrika, pre mňa nezvvyčajná kombinácia, ale nepochybujem o jej genialite. Všetky tvoje receptíky sú mňam.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. pomaranc a mak....to urco vyskúsam!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Lucka, teraz uz aj ja viem, ze je super:) K Anetke nakuknem. Vdaka

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ivanka, aj pre mna bola doteraz bola tato kombinacia velka neznama. No uz som poznala uplne ma dostala:). Vdaka za mily komentarik.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Pomarančové mascarpone? oooch, tak to je vrchoool :) vyzerajú nádherne a určite tak aj chutili :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Andrejka veru pomarancove:) bolo jedna basen. Cesticko je tiez super:)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Ty vypadají náramně dobře! A tvoje muffiny mají perfektní kopeček, mě se strašně líbí, když má tu prasklinku :) A ten krém, mascarpone...já asi neodolám :D

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Teraz som ich dorobila, ale mám ich také smiešne špice, nie ako vaše pekné okrúhlučké. :) Akurát som vyskúšala dať tú plnku na vrch a rozteká sa mi, aj keď muffinky sú už chladné, asi kvôli tomu, že som dala tú šťavu namiesto esencie....v našom malom meste esenciu totiž nemajú :(
    Ale ináč sú super! ďakujem za inšpiráciu a prajem ešte vééééľa takýchto vydarených receptov...

    OdpovedaťOdstrániť
  18. muffinky sú výborné :) mascarpone som nemala, ale aj bez toho sú skvelé :) Katka

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)