utorok 13. septembra 2011

Marhulove kocky



Ked som uvidela prvykrat tento recept, velmi ma zaujal. Rozhodla som sa vsak miesto cerstvych marhul urobit ho z konzervovanych marhul, ale myslim, ze na chuti to nijako neubralo. Kolacik by som v kratkosti charakterizovala ako brownies s marhulami. Cize,  cokoladove cesto doplnene jemne kyselkavou chutou marhul. Ja som si este nadovazok zjemnila chut kopcekom creme fraiche.  Absolutne dokonale:).

Ingrediencie:


200 g polohrubej muky
200 g praskoveho cukru
160 g masla
4 vajcia
8 PL kakaa (zarovnanych)
100 g cokolady ( roztopenej)
280 g bieleho jogurtu
1 prasok do peciva
stipka soli
6 velkych cerstvych marhul alebo 1 a 1/2 marhuloveho kompotu
3 PL hnedeho cukru
trochu masla na pomastenie plechu
rozpis je na plech rozmerov 32x22 cm

Postup:


Ako prve si dame roztopit nad parou cokoladu. Odstavime, nechame ochladit. Maslo s cukrom vymiesame mixerom dopenista. Po jednom zaslahame zltka. Potom uz len rucne zamiesavame preosiatu muku zmiesanu s praskom do peciva a kakaom. Pridame roztopenu ochladenu cokoladu a jogurt. Dobre premiesame. Nakoniec pridame tuhy sneh z bielkov, ktory sme vyslahali so stipkou soli. Sneh vmiesamie do masy kruzivymi pohybmi, aby sme ho velmi "nerozbili".




na plech dame papier na pecenie , potrieme maslom a hrubsie posypeme hnedym cukrom. V povodnom recepte nie je papier na pecenie, ale som sa obavala, ze sa mi prilepi kolac na plech a nebudem vediet ho vyklopit. Pouzila som preto ten papier na pecenie a bolo to OK.  Takze na ten cukor ulozime polky marhul v pravidelnom rozostupe, reznou ranou dolu. Ukladame tak, ze hotovy kolac rezeme na kocky a uprostred kazdej kocky ma byt marhula. Dame piect do vyhriatej rury na 170 stupnov C asi 35-40 minut. Netreba ho zbytocne vysusit. Ja som piekla 35 minut a bol taky akurat. Nechame mierne ochladit a potom pomocu druheho plechu kolac prevratime a odstranime papier.




Krajame na kocky. Vyslo z tohoto plechu 20 kuskov.
Takto vyzeral zblizka. Kolacik nebol suchy aj ked je cesto take hutnejsie.
Skvele chuti aj s kopcekom creme fraiche:). No co uz, ked kalorie, tak poriadne:)

19 komentárov:

  1. wááááw. Adri, ako mám vydržať zdravé stravovanie há?????

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nádhera !!!!!!!!!!!!!!! Jindra

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tinka, ved aj ja akoze drzim (pozlcnikovu) dietu:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jindra aj mna velmi oslovili, ked som ich videla prvykrat, tak som ich musela skusit. Kedze recept je fajn, tak som ho nahodila, nech sa inspiruju aj ini. A dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Wowwwww that is SO creative! Absolutely love it

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mňam, brownies s meruňkami musí být výborné :) Recept si určitě ukládám, naši moc brownies nemusí, protože je to moc čokoládové, ale s ovocem by to ani nepoznali :) Vypadají úžasně!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mnaaaam! na ine sa ani nezmozem ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Adriana, I'm glad you liked it! :)
    Thanks for trying my recipe!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. to aj ja idem operovať žlčník, keď sa môžu také dobroty papať,chichichi

    OdpovedaťOdstrániť
  10. spontaneous-euphoria thank you for your lovely comment

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Catalina: Katka tie baracky zmenia chutovo klasicke brownies. Tak mozno by si sa nim zavdacila svojej rodinke.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Edith: thank you for your visit to my blog. You have a lot of great recipes. I will definitely try it other recipes

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Draha, ty si len ziadny zlcnik operovat nedavaj, je to hrozne!!!!!!!!! No a co sa diety tyka, tak mi kazali len pred operaciou:) Po operacii rano mi doniesli kavu!!!:) A ked som odchadzala domov o diete nepadlo ani slovo:), takze aky problem?!

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Skvelá stránka, zlepšila mi náladu. Mám chuť urobiť si palacinky. Prídem na túto stránku častejšie.Možno niekedy aj prispejem receptom.
    Maria

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Maria; vdaka za navstevu aj za komentarik. Potesi ma kazda dalsia navsteva aj zaujimavemu receptiku sa potesim:)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. kolacik som skusala a je vynikaj[ci,vsetkym chutil :)

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)