nedeľa 18. septembra 2011

Mrkvova torta, Carrot cake



Toto je druhy recept uz zo spominanej knihy v predchadzajucom prispevku. Moj prvy carrot cake:).  Je strasne vela veci, ktore by som chcela vyskusat a toto bola jedna z nich.  Recept sa mi paci, akurat nabuduce pouzijem 4 vajcia miesto 2. Chcem, aby bol trochu vyssi. Cesto je super, vlacne, stavnate. Na vrchu je pokryvka z Philadelphie, ale isto sa da nahradit aj napr. s macarpone a pod. Urcite ho budem robit viackrat. Je to jednoduche, rychle a mnam:).

Ingrediencie:

2 vajcia
220 g hnedeho cukru (soft brown sugar)
175 g masla
150 g polohrubej muky 
1 KL prasku do peciva
1 KL skorice
30 g posekanych orechov
30 g posekanych hrozienok
175 g nastruhanej mrkvy

Na krem:
200 g Philadelphie
1-2 PL praskoveho cukru
par kvapiek citronovej stavy ( mozno vynechat)

Postup:

Zltka, cukor a roztopene, vychladene maslo vyslahame spolu. Pridame posekane orechy, hrozienka a nastruhanu mrkvu. Nakoniec pridame muku zmiesanu s praskom do peciva a mletou skoricou. Do bielkov pridame stipku soli  a vyslahame tuhu penu. Primiesame ju opatrne do mrkvovej zmesi, tak aby s nam pena velmi nedolamala. 




Masu vylejeme do tortovej formy o priemere 20 cm. Dno formy vystelieme papierom na pecenie. Pecieme vo vyhriatej rure pri 190 stupnoch C  cca 45-50 minut. Skuska sparatkom. Vyberieme a nechame vychladnut na mriezke. Potom stiahneme papier a prelozime na tortovy podnos.
Philadelphiu vymiesame s preosiatym praskovym cukrom. Mozeme pridat zopar kvapiek citronovej stavy. Natrieme na vychladnuty korpus a lubovolne zdobime. Dame este  do chaldnicky, by krem zatuhol.



Dobru chut!

28 komentárov:

  1. Na mrkvový koláčik sa už chystám dlho. Tento tvoj ma veľmi oslovil. Hrozienka, orechy a navrh krém.... určite vyskúšam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Adka ďalšia provokácia na naše chuťové poháriky,vydarila sa ti parádne,čo použiť miesto Philadelphie? je to miesto polevy alebo aj na zvýraznenie chute.Je to som nou hrozné len ťa otravujem čo čím nahradiť.Ďakujem srdečne Betka.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Adri! mrkvovy kolac je uplne skvely! moj oblubeny, sama som ho robila niekolkokrat, vzdy sa k nemu rada vraciam, ked uz neviem co upiect. Myslim,ze philadelphia je lepsia ako mascarpone, ale zase fantazii sa medze nekladu ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Skoro som zabudla, krasne sa ti to tu "zmotylkovatelo" ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. carrot cake je fantasticky, ja ho mozem hocikedy :) mnam!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Adrianko, dělá ho moje kamarádka, moc mi chutná a pořad nemám recept :o) děkuji!
    A ty žampiony vypadají taky úžasně!
    Pohodový večer, zdravím Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Joooj, veru, uz aj ja sa chystam na mrkvickovy dlho, len som nenabrala odvahu, ale ked vidim tuto paradnu tortu, stavnatu,uz asi nebudem vahat, vyzera uuuzasne:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Adrika, presne ako Ivka, aj ja sa uz dlho chystám na mrkvový kolác, ale akosi...sa k nemu neviem dokopat. Ten tvoj vyzera suprovo!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. OOOCH toto je moj najoblúbenejší koláčik..šťavnatý, úúžasný...prosím si aspoň jeden kúsoček :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ivanka aj ja som sa na nu pripravovala velmi dlho. Teraz vsak viem, ze ju budem castejsie robit.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Betuska, vobec neotravujes. Ak viem, tak pomozem. Philadelphiu je dostat aj na Slovensku napr. v Bile som ju videla. Inak mozes nahradit Mascarpone, Ricottou, alebo aj Lucinou. Je to "iba" poleva na vrchu kolacika.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Mariannka dakujem za komentarik. Ty si si vsimla zmenu, dufam, ze sa ti paci:)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Lucka je to velmi jednoduche a vyborne. Urcite vyskusaj, ci uz tento recept alebo iny. Urcite neolutujes.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Helenka vdaka za komentarik. Urcite nebudes sklamana, ked kolacik vyskusas. A sampinony boli super:)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Slavka ja som sa nanho chystala uz veeelmi dlho. Tiez akosi som ho v poradovniku na vyskusanie stale oddialovala. Poviem ti , ze ma rovnako ohuil ako tvoje brownies s mascarpone. Takze aj toto zaradene do zoznamu stalych opakovaciek:)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Natalka, zial uz nie je:( Rada by som ti poslala. Uz som posielala upeceny korpus aj dcerke na Guernsey a velmi chvalili vsetci, ze super cesto:)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Uplne ze najsam luxusnejsi kolac ..normalne mi ze az zdravie privodil :D..juj fajny fajny

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Moje drahe slniecko, taka som rada, ze prezil tu cestu:) Hlavne, ze ta potesil, chutil aj to zdravicko zlepsil:)

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Adrianko, tenhle dort vypadá skvostně! Rozinky, mrkve, skořice, oříšky a všechno zakryté smetanově hebkým krémem...tomu se prostě nedá odolat!

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Katka, veru neda:) Viem, ze to nie je ziadny prevratny recept, ale ja som este carrot cake nepiekla, tak som ho uz musela konecne vyskusat. Isto ho budem robit castejsie. Je skvely. Mam to potvrdene z viacerych zdrojov:)

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Adrianka, tvoj carrot cake som robila cez víkend a bol mňam, určite som ho nerobila posledný krát :)

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Janka, veru aj u mna je zaredeny do zonamu stalych opakovaciek. Ja som ho dokonca napiekla a poslala dcerke na Guernsey. Vsetkym kamaratom, co dostali kostovku, tak aj im velmi chutil:)

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Adka robila som mrkvovú tortu s citronovou polevou je to podobné tvojmu len tam ide viac vajec a olej bola som sama zvedavá na výslednu chuť a som velmi spokojná chutila všetkým Betka

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Tak toto je koláčik, ktorý dostane nielen nepriateľov zeleniny, ale aj tých, ktorí si dávajú pozor na líniu ;-) Dajú sa totiž ľahko presvedčiť, že keď je tam mrkva, je to zdravé ;-)
    Pre mňa to bol tiež prvý carrot cake, vlastne tak som tento blog našla. Muži samozrejme reagovali: fuj, tam je mrkva, to nebudem jesť. A na druhý deň som robila ďalší ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Adka, robim ju dnes mojmu muzickovi na 40-tku (mimo inych sladkych dobrot) a chcem sa len opytat, ci ked zvysite mnozstvo o tie 2 vajicka, ci mam znasobit aj ostatne suroviny. Neviem, ci ste na nete a ci stihnete odpovedat... ak nie, tak to nejako risknem :-)) Dakujem kraasne! Bude to uz asi 30 dobrota, co od Vas vyskusam.... :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lenka napisala somspravunaFB....staci iba vajicka pridat naa tuto velkost formy :)

      Odstrániť
  26. Dala som 4 vajká a vyšiel mi úplne nizučký :(

    ..a pridala som aj mušlátový oriešok, našla som to vo väčšine receptov po anglicky, pekne voní od neho :)

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)