piatok 29. júna 2018

Tvarohové guľky plnené s marhuľami









Myslim, ze k tejto klasike netreba vela slov. Je to jedlo nasho detstva. Och, ked si spomeniem na prazdniny u babky... Je pravdou, ze babka nam  ich robievala zo zemiakoveho cesta a vacsinou plnila slivkami, ale aj jahodkami, ci marhulami. Ja som dostala pred mnohymi rokmi recept na tvarohove cesto od mojej  byvalej sefky a odvtedy som verna tomuto receptu. Uz som pridala recept na Tvarohove gule s makom v malinovej omacke a tentokrat vam ppnukam klasiku. Gulky mozno plnit aj inym ovocim ako som vyssie spominala. Gulky su hotove raz-dva a deturence sa vam urcite podakuju za tuto mnamku.  
Ingrediencie:
12 velkych guliek ( na osobu  stacia 3 ks)

500 g tvarohu
4 PL detskej krupice 
4 PL struhanky
4 PL praskoveho cukru
2 vajcia
stipka soli
ovocie na plnenie ( marhule, jahody, slivky a pod.)

Okrem toho:
Asi 4 PL struhanky ( oprazit na suchej panvici)
asi 100 g masla ( rozpustit, ja velmi mierne preprazim)
asi 3-4 PL praskoveho cukru na posyp


Postup:

Vsetky suroviny  ( okrem ovocia) spracujeme na cesto. Rozdelime na rovnomerne casti. Cesto utlacime a urobime z neho hrubsiu placku. Vlozime ovocie a dobre zabalime do gulky. Pokracujeme, kym neminieme cele cesto.

Medzitym sme si dali varit vodu do hrnca. Treba pouzit dostatocne velky hrniec, aby sa gulky nezlepili. Do vriacej vody po jednom vkladame gulky. pracujem svizne, aby bol cas varenia guliek priblizne rovnaky pre vsetky gulky. Ked zovru, vyberame gulky pomocou dierkovanej varechy do misy.  Ja ich nepremyvam.

Na suchej panvici oprazime struhanku. Posypeme gulky struhankou, praskovym cukrom. Nalejeme rozpustene , mierne preprazene maslo. Gulky nemiesame, podzabali by sa nam. Ja to robim iba tak, ze chytim misu do oboch ruk a miernym nadhodenim akokeby smerom k sebe sa gulky z  dolnej casti misky dostanu hore a tie z hora sa zosmyknu nadol. Prirovnala by som to k obracaniu palaciniek len to nadhodenie je miernejsie a misu drzime obaoma rukami.  Neviem, ci som to opisala dost jasne.

Pre menej zrucnych : nalozte si gulky na tanier a na tanieri si ich mozete posypat aj poliat maslom. Prajem vam dobru chut!















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)