štvrtok 8. februára 2024

Kokosovo-čučoriedková torta

 






 Po dlhom case vam prinasam jeden skvely recept na Kokosovo-cucoriedkovu tortu. Moja tradicna piskota na korpus, vyrazna kokosova chut, cucoriedkove zele a kyselkava chut vanilkovo citronovej casti tejto torty su chute, ktore podla mojho nazoru velmi pasuju k sebe. Torta je zavrsena tenuckou vrstvou ganache z bielej cokolady a je zarukou, ze pri krajani sa poleva nebude lamat. Som nadsena z tejto chutovej kombinacie, struktury, konzistencie torty. Skutocne by bolo hriechom nepodelit sa s vami o tuto dobrotu.  Stale vela peciem a varim, ale akosi casu bolo pomenej. Nastupila som novu etapu mojho zivota a vela veci sa zmenilo. Pozitivne vnimam to, ze hadam teraz uz bude viacej casu venovat sa mojmu blogu. Dlha pauza sa odzrkadluje aj na fotkach, tak prosim o strpenie, budem na sebe pracovat a snad sa coskoro do toho opat dostanem :). Neviem, ci este sem niekto nazrie, ci mi  este  ostali nejaki fanusikovia, ale odlozim si sem tento recept pre buducnost. 
Majte pekny den.
S laskou vasa Ada
Ingrediencie:
rozpis je na tortovu formu 20-22 cm

Korpus:
2 vajcia 
80 g krystaloveho cukru
80 g polohrubej muky
30 g kokosu (struhany)
2 PL vody
2 PL oleja
1/4 KL prasku do peciva 
stipka soli

Kokosova vrstva:
125 g mascarpone
250 ml slahackovej smotany
50 g kokosu (struhany, poprazeny na suchej panvici)
2 PL praskoveho cukru
1 vanilkovy cukor ( prip vanilkovy extrakt)
2 ks platkovej zelatiny

Cucoriedkove zele:
150 g cucoriedok ( mozu byt aj mrazene) 
stava z 1/2 citrona
2 PL krystalovaho cukru
3 ks platkovej zelatiny

Citronovo-vanilkova vrstva:
125 g mascarpone
250 ml slahackovej smotany
1 vanilkovy cukor
1 kl vanilkoveho extraktu
2 PL praskoveho cukru 
citronova stava a postruhana kora z 1/2 citronu
3 ks platkovej zelatiny

Ganache -poleva z bielej cokolady
70 g bielej cokolady
70 ml slahackovej smotany
1ks platkovej zelatiny

Okrem toho:
asi 2 PL lyzice tmaveho ( cerveneho) dzemu
asi 2 PL  struhaneho kokosu
na ozdobu cucoriedky

Postup:
Upecieme korpus. Bielka naslahame so stipkou soli. Ked zacnu bielka  beliet na dvakrat pridame cukor. Dobre vyslahame na tuhu penu. Znizime otacky mixera a zaslahame zltka. Pridame vodu, olej, preslahame. Nakoniec uz iba rucne zamiesame preosiatu muku s praskom do peciva a struhany kokos. 
Cesto vylejeme do tortovej formy, ktorej dno sme vylozili papierom na pecenie. Boky formy nemastime. Pecieme vo vyhriatej rure pri teplote 180 stupnov cca 20- 25 minut. Kontrola spajlou.
Vyberieme z rury a nechame postat vo forme asi 5 minut, potom ostrym nozom oddelime od formy a prelozime korpus na mriezku a nechame poriadne vychladit. Korpus si mozeme upiect aj den vopred. 

Kokosova vrstva: 
Na suchej panvici oprazime kokos. Pozor lebo ma tendenciu rychlo prihoriet. Stale miesame a zmiernime teplotu sporaka. Nechame ochladit. Oprazeny kokos ma  intenzivnejsiu chut.   Mozeme si pripravit  aj vopred pred pecenim. 
Zelatinu namocime do studenej vody. 125 g mascarpone a 150 ml slahackovej smotany vyslahame. Do 100 ml smotany pridame obe cukre a zahrejme, ale nevarime. Pridame vyzmykanu zelatinu a miesame , az kym sa zelatina nerozpusti. Do ochladenej zelatinovej smotany pridame za lyzicu slahacky s mascarpone,  rozmiesame a potom pridame do zvysku slahacky s mascarpone a dobre premiesame, aby sa zelatina spojila s celou masou.  Nakoniec rucne primiesame oprazeny kokos. 
Na servirovaci  podnos polozime dva kancelarske papiere resp. dva kusky  papiera na pecenie. Papier zabrani tomu, aby sme uspinili  servirovaci podnos pri skladani torty. Po ukonceni skladania torty papier jednoduchocho spod torty vytiahneme a tanier ostane cisty. Preto dva kusy ( neprekladame ich , len polozime k sebe). 
 Vychladeny korpus ( spodny papier na pecenie z neho odstranime ) polozime na servirovaci podnos. Postavime okolo tortoveho korpusu obruc. Ja som pouzila nastavitelnu tortovu obruc  s vyskou 18 cm od Orionu. Na korpus nalejeme kokosovu vrstvu, rovnomerne rozotrieme a odlozime do chladnicky zatuhnut. 


Cucoriedkove zele:
Platky zelatiny namocime do studenej vody. Cucoriedky s cukrom povarime. Ked su uz makke stiahneme z ohna. Prepasirujeme cez sitko. Pridame citronovu stavu. Zo zelatiny vymackame vodu a pridame ju do teplej prepasirovanej cucoriedkovej zmesi a dobre miesame, kym sa nerozpusti. Ochladenu cucoriedkovu zmes nalejeme na vychladenu kokosovu vrstvu. Dame do chladnicky stuhnut. 

Citronovo-vanilkova vrstva:
Platky zelatiny namocime do studenej vody. 125g mascarpone a 150 ml slahackovej smotany spolu vyslahame. 100 ml slahackovej smotany s cukrami zahrejeme. Pridame vanilkovy extrakt a vyzmykanu  zelatinu. Miesame, kym sa zelatina a cukre neroztopia. Do vychadenej zelatinovej zmesi pridame asi 1 PL vyslahanemho mascarpone so slahackou. Dobre premiesame a zamiesame do zvysnej mascarpone s mascarpone vyslahanej zmesi. Dobre premiesame. Nakoniec pridame citronovu stavu a koru. Navrstvime na cucoriedkovu zmes, rovnomerne rozotrieme a odlozime do chladnicky stuhnut.

Cokoladova ganache - poleva
Platok zelatiny namocime do studenej vody. Nad parou zahrievame smotanu s nalamanou cokoladou. Stale miesame.  Ked je uz smotana dostatocne zohriata a cokolada rozpustena odstavime z tepla a pridame vyzmykanu zelatinu. Dobre premiesame, nech sa vsetky suroviny dobre spoja. Nechame ochladit a nalejeme na vrch torty. Odlozime do chladnicky stuhnut. 

Po stuhnuti tortu vyberieme a tenkym nozom oddelime od tortovej obruce. Obruc odstranime. Tortovy korpus potrieme cervenym dzemom a obsypeme struhanym kokosom. Po tomto ukone uz mozeme odstranit papiere spod torty.  Tortu lubovolne ozdobime. Ja som pouzila zvysok slahackovej smotany a kokosove bonbony, cerstve   cucoriedky. Dobru chut ! 































5 komentárov:

  1. Adi, tvůj dort přišel jako na zavolanou. Mamka bude mít za pár dní narozeniny a miluje všechno kokosové...
    Jsem moc ráda, že si zpět!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mila Helenka, dakujem za navstevu aj za mily komentarik. Ani som nedufala, ze sa vobec niekto ozve. Ja som piekla tortu mojej dcerke na narodeniny a zmizla zavratnou rychlostou,ze som ju ani nestihla nafotit :) Upiekla som ju opat, aby som mohla pridat recept na blog :). Nie je narocna na pripravu. Vsetko ide raz dva, len trochu narocnejsia na cas, kedze kazda vrstva musi zatuhnut. Nech sa ti dari a verim, ze maminke bude chutit. Pekny den prajem. Ada

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Aďka, super torta. Som rada, že ste pridali výborné recepty. Ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super, ze ste späť a so skvelým receptom!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tužobne som čakala na nove recepty.Velke dakujem

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)