sobota 24. septembra 2011

Bonbony Brigadeiro


Toto su lahodne , sladke  bonbony Brigaderiro. Velmi oblubene a vraj naznamejsie bonbony v Brazilii. Maju ich radi ako dospeli ,tak aj deti. Vraj sa bez nich neobide ziadna party. Na vyrobu tychto skvelych bonbonov potrebujete iba tri ingrediencie: kondezovane mlieko, kakao, maslo. Hotove bonbony mozete obalit v cokoladovej ryzi, kakau, v mletych orechoch, mandliach alebo v kokose. Mne sa najviac pozdavala verzia v cokoladovej ryzi, tak aby vynikla samotna chut bonbonov. Chutovo pripominaju nase kakaove stolverky, prip. kakaove krovky. 

Ingrediencie:


1 kondenzovane mlieko sladene, zahustene - Salko
3 PL kakaa
30 g masla
na obalovanie ( coko ryza, kakao, kokos...  podla chuti)

Postup:


Neskutocne jednoduchy:) Do panvice dame kondenzovane mlieko, pridame 3 PL preosiateho kakaa a maslo. Na miernom ohni povarime cca 8-10 minut od bodu varu. Stale miesame, ma tendenciu prihoriet. Ked to zacne hustnut , tak odstavime z ohna. Celu zmes prelejeme na tanier a nechame cca 1/2 hod. vychladnut.



 Po polhodinke malou lyzickou odkrajujeme z masy a formujeme gluky vo velkosti mensieho vlasskeho orecha. Ruky je dobre potriet maslom a tak sulat gulky. Ja som si cca po kazdej tretej gulke umyla ruky studenou vodou a gulky sa formovali v pohode. Usulane gulky obalime v obalovacej zmesi podla vlastnej chute. Ulozime do papierovo podavania skladujeme v chladnicke v uztvorenej doze.



No a eto vsjo! Racte si pochutnat.





26 komentárov:

  1. och, tak tu sa spája všetko, čo milujem ! musím vyskúšať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jeeej, toto robila ta sisnuta zenska z videa, co si mala minule ako prispevok, gulicky vyzeraju super, niekedy musim vyskusat ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ninka, budem rada , ked vyskusas. Ak mas rada karamelky, urcite si pochutnas.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mariannka, ano , dobry postreh. Aj ked inspiraciu som nenasla u nej:)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mnam, fakt to je najznajmejsi a najoblubenejsi brazilsky dezert, byvala som v US spolu s Brazilcankou asi pol roka a toto nam vzdy varievala (niektori to poznali pod nazvom negrinho alebo tak nejak) :) Sice pri nas sa ten dalsi krok nestihol konat, jedli sme to vzdy uplne horuce z panvice lyzicami :D Potom sme zavitali na jednu narodeninovu party brazilcanov a oni to uz mali v takejto podobe, a dalsi druh mali len take svetle, obalene v kokose. Dokonca sa mi zda, ze krem v trochu inej obmene pouzili do torty. :D Mnam!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Adrianka tak toto určite neobídem pri vianočnom pečení:) úúúúžasné pralinky a táááák jednoduché:) Ďakujem:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Adrianko, jsem šokovaná, jak jednoduše lze ukoulet takový luxus! Děkuji za recept!
    Hezký večer, zdravím Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Sylvika, tak som rada, ze niekto uz ma s tymi gulkami skusenosti. Ani sa necudujem, ze ste to nestihli obalovat:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ajka, som rada, ze ta tieto gulky zaujali. Dufam, ze budu aj chutit.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Helenka, ja som sa na tieto gulky chystala uz velmi davno. Akosi stale som odsuvala ich vyskusanie. Som rada, ze gulky zaujali.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Marysity, jednoducha rada: vyskusaj:) Pozdravujem do Ke:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. dakujem.urcite to skusim, ja tento recept poznam od Nigelly Lawson ako fondan s pistaciami, ale ide do toho cokolada namiesto kakaa a este pistacie, no my davame mandle alebo lieskovce. ale taketo gulicky ma nenapadlo robit, veru vyskusam :))

    OdpovedaťOdstrániť
  13. jeej, moja dcérka by sa z takýchto pekne vyzerajúcich bonbónikov išla zblázniť :)) perfektné, Adrianka!

    OdpovedaťOdstrániť
  14. tak toto urobím dcérke na narodeniny, zbožňuje všetko, kde ide salko :))

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Andurejka, dakujem. Deticky vacsinou miluju rozne gule, gulky , gulicky:) najma ak sa mozu zucastnit na ich vyrobe:)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Janka, dufam, ze nesklamu. Velmi pripominaju kakaove karamelky:)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Que ricas recetas, felicidades.
    Te seguiré con tu permiso.
    Saludos desde Canarias-España

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Ty víš, jak dokonale povzbudit moje chuťové pohárky :D Nevěřila bych, že něco, co vypadá tak skvěle a chutná tak báječně, může být vlastně celkem rychlé a jednoduché. Další recept, co si přidávám na seznam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Lemon and Clove: Muchas gracias. Me alegro de su visita. Canarias-España fue mi día de fiesta el pasado verano:)

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Katuska velmi si ma potesila svojim komentarikom. Som rada, ze ta tento receptik zaujal. Ak mas rada kaakove karamelky, urcite si pochutnas.

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Oh, this is SO Brazilian, and as a Brazilian I can say that your "brigadeiros" are just perfect! There is no kid's birthday parties without these little treats :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Renata, are you Brazilian, really? Oh, thank you for your compliment

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Nápadiky sú super, aj ja som zberateľom takých nápadov, lebo moje hobby sú bonbonky, dokonca podobnú variantu používam ako náplň do bonbonkov. Sú krásne - zaradím do môjho zoznamu. Pre inšpiráciu ich mám na mojej malej webke www.snirc.eu

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)