sobota 7. januára 2012

Tuniakove jednohubky




Je uz sice davno po Silvestri, ale taketo mini chutovecky su vhodne na akekolvek posedenie pri dobrom vinecku s milymi priatelmi alebo osobou, ktora je vasmu srdcu blizka. Jednoducha priprava, ale pre mna trosku pracna. Chcela som take mini kosicky , tak som sa s nimi dost zabavila. Zvolila som si najmensiu formicku, ktoru mam. Prostriedok som vykrajovala s vrchnakom od sirupu:). Taky super patent mi vymyslel moj drahy. Chutovecky boli mnam, ale nabudce uz rozhodne nebudem robit az  taketo mini kosicky. Jednoducho nemam nato nervy!!!!!!!!

Ingrediencie:
listkove cesto u mna 500 g
1-2 zltka na potieranie

Plnka:
2x konzerva tuniaka 160 g
1 Ricotta
1 konzervovana uhorka ( 5-7 cm)
sol, biele mlete korenie


Postup:
Najprv si urobime plnku. Je to velmi jednoduche: konzervu zlejeme a ocedeneho tuniaka dame do misky. Pridame ricottu a postruhanu uhorku. Mierne osolime, okorenime . Vyslahame ponornym mixerom na hladku krem.  Ak sa vam vidi malo kyselkave mozno pridat par kvapiek citronovej stavy. Ma to byt kyselkavej chuti. Odlozime do chladnicky odlezat , nech sa chute prepoja a krem mierne stuhne.
 Listkove cesto rozvalkame na cca 2 mm hrubku. Vykrajujeme kolieska. Z dvoch tretin koliesok povykrajujeme prostriedok.  Plne kolieska ulozime na plech vylozeny papierom na pecenie. Potrieme rozslahanym zltkom. Na to polozime koliesko s vykrojenym prostriedkom, opat potrieme zltkom ( kolieska sa tak zlepia) a potom polozime este jedno koliesko s vykrojenym prostiredkom. Opat potrieme rozslahanym zltkom. Vykrojene prostiredky som tiez potrela rozslahanym zltkom a posypala solou, sezamom a niektore nemletym makom. Piekla som ich na zvlastnom plechu. Kosicky pecieme vo vopred vyhriatej rure pri teplote 200 stupnov C asi 12- 15 minut do zlatista.  Upecene nechame vychladnut. Krem nanasame do kosickov cukrarenskym vreckom. Vrch zdobime kaparou, olivou, petrzlenovou vnatou, pazitkou a pod.



Dobru chut!

11 komentárov:

  1. juuuj mnaaaam to vyzera chutne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tuším sme na Silvestra mali rovnaké chute :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Adrika, ja by som si taaaak dala, ked sa pozeram na tieto tvoje fotky a aj tie lososove, co mas vyssie!!! A paci sa mi na tebe, ze sa netvaris na dokonalu superzenu a aj priznas, ked sa ti nieco na recepte nepaci, tvoja posledna veta mi vycarila usmev na tvari (aj minule s tou vianocnou tortou tam tusim odznelo nieco podobne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. krásne jednohubky ... už som kedysi dávno čosi podobné vyrábala, ale tie moje neboli také pekné :)) ... tieto sú krásne !!! ... myslím že ich aj čoskoro urobím, tuniaka máme radi :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dora: Danka dakujem za tvoj mily komentarik. Ja sa nepotrebujem hrat na pani dokonalu. Robim to ako svoje hobby a nejdem s nikym sutazit. Necitim potrebu zavadzat ludi, ze nieco je uzasne, ked to az take uzasne nie je. Na druhej strane kolko ludi, tolko chuti:) Nikdy, ale nikdy by som neuverejnila ziadny recept, ktory je neodskusany a vobec nie taky, ktory by bol zly. Jedinou vynimkou bol xmast cake. Ten som vsak pri jeho priprave chutnala a pekne sa upiekol, takze som postupne publikovala. On ani vysledny nebol vyslovene zly, ale nie je to moja salka kavy. A tie mini chutovecky boli skvele, ibaze nabuduce urobim hrubsie cesto , vykrojim vacsie kolieska a iba dve:). Takze asi tak nejako:)Dakujem za tvoju navstevu aj cas , ktory si mi venovala.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Janka pre mna tuniak, losos, anchovicky aj kaviar su take klasiky na silvestrovske pohostnie. Vzdy sa sanzim ich servirovat v nejakej inej podobe. Rza sme robiili so sestrou take ici-pici venceky z odpalovaneho cesta.Plnili sme ich roznymi plnkami.Bola to taka piplacka, ale vysledny efekt stal zato:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. krasne nafocene :] vypadaji velice lakave

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Adrika dnes som robila tieto chuťovky ale pri pečení jednotlivé kolieska sa začali zosúvať a tie tvary po upečení boli rôzne a plniť to už nebolo možné,ale nejakých 12kúskov som vybrala.Neviem čo sa mohlo stať,lebo Ty ich máš krásne. Chuťovo sú vynikajúce,ale nabudúce asi vyskúšam urobiť košíčky a tak naplniť.Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, ved aj moje su take vselijake krivolake:) Mozno nebolo rovnomerne rozvalkane cesto? Neviem, ono listkove cesto je dost zradne, mozno niekde si viac potrela vajickom a niekde menej? Naozj neviem:(

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)