pondelok 26. augusta 2013

Salat Gyros




Ak  ho raz ochutnate, budete ho chciet znova a znova. Uz ho vyskusalo velmi vela ludi a doteraz som  na salat neregistrovala ziadny negativny komentar. Tento salat zarucene nepatri do kategorie dietnych, ale ked on je taky skvely .... Tak som zvedava, co nan poviete vy...
Ingrediencie:
2-3 kuracie prsia
2 KL gyros korenia
3-4 PL oleja
2-4 struciky prelisovneho cesnaku
250 - 350 ml majonezy  ( 1 male balenie)
250 ml kyslej smotany ( prip. bieleho jogurtu)
stipka bieleho mleteho korenia
1 vacsia cibula (u mna cervena)
1 konzerva kukurice
5-6 stredne velkych sterilizovanych  uhoriek
kecup 
1stredne velka cinska kapusta

Postup:
Maso nakrajame na drobne kocky. Posypeme gyros korenim, pridame olej a premiesame. Nechame postat, aby  maso nasiaklo korenim a olejom. Potom maso na prudko opecieme a dame bokom, aby ochladlo. Uhorky, cibulu pokrajame na drobne kocky, kukuricu scedime. Smotanu zmiesame s majonezou, dochutime prelisovanym cesnakom a mozeme pridat stipku bieleho mleteho korenia.



Zaciname vrstvit: 
Na spodok misy dame maso ( aj s vypekom )

na maso ulozime vrstvu cibule
  na cibulu dame  polovicu  majonezovej masy, nato navrstvime pokrajane uhorky, potom kecup a kukuricu


prikryjeme druhou polovicou majonezovaj masy

 a zakoncime na tenke rezance nakrajanou cinskou kapustou

pridanim trochu cervenej na ozdobu, urcite nic nepokazime....a sup so salatikom do chladnicky 
salat podavame dobre schladeny s kuskom bagetky alebo s kuskom chleba

13 komentárov:

  1. Tak to počítam, že z tvojho kulinárskeho umenia v Anglicku odpadávajú... Bola som tam pred rokom 8 mesiacov a o ich kuchyni viem svoje... Ďakujem za pripojenie...Teším sa na nové recepty...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak to počítam, že z tvojho kulinárskeho umenia v Anglicku odpadávajú... Bola som tam pred rokom 8 mesiacov a o ich kuchyni viem svoje... Ďakujem za pripojenie...Teším sa na nové recepty...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vierka oni obcas dostanu zo sladkeho aj kostovku, tak si pochvaluju.....a da sa vobec hovorit o nejakej anglickej kuchyni? :)....pekny den zelam Ada

      Odstrániť
  3. tiež ho robievame presne takto a neviem sa ho dojesť :-) ku grilovanému mäsku je to to najlepšie, čo existuje :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super šalát, teda podľa surovín a krásnych fotiek....hneď by som okoštovala :-) už je uložený v sobotu urobím . Ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som presvedcena, ze nesklame :) bola by si prva, komu by nechutil :)

      Odstrániť
  5. ten som už robila a je božský, ty to proste vieš...............

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dobrý deň, chcem sa opýtať, či treba šalát pred podávaním premiešať? ďakujem za vašu odpoveď

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mily anonym, nie, nemiesa sa pred podavanim....treba ho naberat (snazit sa) nabrat na tanierik tak, aby tam boli vsetky vrstvy...premiesa sa sa vlastne sam pri naberani :)....dobru chut!

      Odstrániť
  7. Ja tento salat milujem,ale robim ho trosku po svojom, miesto kuracick prs davam stvrtky cize ruzove masko...den pacujem v gyros koreni cervenu ciulku davam tiez je ovela chutnejsia do salatov,ale hl miesto zavaranych uhoriek krajam cerstvu uhorku nadrobnucko...je to ovela chutnejsie :-) ako so sterilizovanymi....

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Je výborný. Už dlhšie som ho mala uložený a konečne prišiel na rad. Recept som rozdala všetkým kolegyniam, ktoré ochutnali. Pridala som aj odkaz na tvoju stránku, nech sa prípadne inšpirujú aj ďalšími dobrotami ako ja ;) Ľubka K

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)