nedeľa 3. augusta 2014

Orechovo-malinová torta s penou


 Na tuto tortu som nasla inspiraciu  u Ivanky. Ona sice piekla  kolacik s ribezlami, ale mna velmi oslovila ta bohata orechova plnka ( orechy milujem v kazdej podobe). Nemala som ribezle, tak som skusila s malinami. Kombinacia malin a orechov bola vporiadku, ale ja som urobila chybu, ze som pouzila mrazene maliny. Chyba. V ziadnom pripade nepouzivajte mrazene ovocie. A uz vobec nie maliny a podobne drobne ovocie.  Maliny pustili prilis vela stavy a cesto bolo vlhke od stavy. Kazdopadne je najlepsie pouzit cerstve ovocie. Recept s drobnymi upravami najdete pod fotografiami. Inak torta bola velmi dobra. Bohata orechova plnka a sneh s malinami bola vyborna kombinacia.


Ingrediencie:
rozpis do tortovej formy s priemerom 24 cm

Cesto:
100 g masla
stipka soli
170 g polohrubej muky
1-2 PL smotany ( mlieka )
2 zltka

Orechova vrstva:
300 g mletych orechov
100 g praskoveho cukru ( mnozstvo si mozete regulovat)
50 ml mlieka

Malinova vrstva:
4 bielka
stipka soli
200 g krystaloveho cukru
450 g cerstveho drobneho ovocia ( ribezle, maliny a pod.)

Postup:
Vsetky suroviny na cesto spracujeme. Pracujeme  rychlo, zbytocne dlho nemiesime, aby sme nemali cesto tvrde.Zabalime do folie a odlozime do chladnicky na 30 minut zachladit.  Tortovu formu vylozime spodok a boky papierom na pecenie. Mala pomocka :  prstom namocenym do oleja mozeme jemne urobit bodku na forme a papier sa nam prilepi, nebude sa pohybovat. Mlieko zahrejeme a orechy zmiesane s cukrom sparime. Cesto rozvalkame na velkost formy ( ak je trochu  cesta aj na bokoch nevadi) a vylozime nim formu. Na formu natrieme orechovu plnku a dame piect do vyhriatej rury.  Pecieme pri teplote 180 stupnov C cca 15-20 minut.
Bielka vyslahame so stipkou soli. Po lyziciach zaslahavame cukor. Je dolezite tento pokyn dodrzat, aby sme z bielkov vyslahali krasne tuhu penu. Nakoniec zamiesame ovocie. Ja som rozdelila penu na dve casti ( chcela som mat rovny vrch, ale nie je to nutne robit). Nanesieme na predpeceny  korpus. Teplotu v rure znizime na 160 stupnov C  a dame tortu zapiect este na 15 minut dozlatista. Vypneme ruru a este nechame postat tortu  v rure este asi 10 minut.
Vrch mozeme lubovolne dozdobit.










6 komentárov:

  1. Obdivujem Tvoje umenie, veľmi si sa zdokonalila vo fotografovaní a vo foodstyle

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Ivanka za mile slovicka a samozrejme aj za skvely receptus :)

      Odstrániť
    2. Aj ja sa pridávam k názoru Ivany. Super fotky! Čím fotíš?

      Odstrániť
    3. Danielka dakujem, ale na tvoje nadherne fotografie nemam :0. Fotim Nikon D3100 a 50 mm objektivom

      Odstrániť
  2. Adrianka tortu som robila uz dvakrat.. je perfektna. raz s malinami, druhy krat s cucoriedkami :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Terezka, tesim sa, ze torticka ma taky uspech :)

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)