utorok 12. augusta 2014

Melónová panna cotta







Jemna, lahodna ako len panna cotta moze byt. Tento lahodny dezert, ktory ma povod v Taliansku, sa  uz objavil na mojom blogu v niekolkych obmenach. Dnes vam  ponukam verziu s  melonovu prichutou. Bola som milo prekvapena prijemnou chutou tejto panna cotty. O jednoduchosti pripravy tohoto uzasneho dezertu niet pochyb. Podla mna je panna cotta na pripravu ten najjednoduchsi dezert, aky kedy som pripravovala. Da sa pripravit na velmi vela sposobov. Mozno ju servirovat v poharoch a rovnako sa moze pripravit v roznych mistickach a vyklopene na tanier podavat s roznymi omackami, polevami, dozdobene ovocim. Fantazii sa medze nekladu. 
Ingrediencie:
400 ml slahackovej smotany ( mozno skombinovat 250 ml slahackovej smotany a 150 ml plnotucneho mlieka)
15 g praskovej zelatiny
2-3PL vody
2 PL praskoveho cukru
300 g duziny z melona ( rozmixovanej)

Postup:
Zelatinu zalejeme 2-3 PL studenej vody, odlozime bokom asi na 10 minut, kym napuci. Smotanu s cukrom zahrejeme do bodu varu, odstavime zo sporaka. Melon rozrezeme napoly a odstranime jadierka. Lyzicou vydlabeme duzinu a ponornym mixerom ju dobre rozmixujeme. Zo zahriatej smotany odlejeme do napucanej zelatiny asi 50-100 ml a miesame. Ak by sa nam zelatina nerozpustila na chvilu ju dame na sporak zahriat. Pozor! nesmie sa varit. Zelatina by varenim stratila svoje tuziaci vlastnosti. Stale miesame. Ked sa zelatina rozpusti nalejeme ju do zbytku smotany. Nechame ochladit a potom pridame melonove pyre. Dobre premiesame a plnime do poharov ( misticiek). Odlozime do chladnicky do celkoveho stuhnutia. Pred podavanim mozeme ozdobit gulkou melona a matovymi listkami. Dobru chut!



2 komentáre:

  1. Adrijko, panacotu z melouna také vyzkouším. Máš to nádherně nafocené. ☼

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dobrý deň, rýchly a jednoduchý recept, použila som melón gália. Panna cottu som robila prvýkrát, s výsledkom som spokojná, takže mám v pláne vyskúšať aj Vaše ďalšie recepty na panna cottu :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)