pondelok 10. novembra 2014

Kuskus s tuniakom



 Vyborny salat. Jednoduchy na pripravu a dostatocne syty, aby ste ho podavali ako lahky obed alebo veceru. Kuskus, tuniak doplneny zeleninou podla chuti. Priznam sa , ze nie to az tak velmi davno, ked som si kuskus zamilovala. Par  rockov dozadu som ani nevedela , ze nieco take existuje. Kuskus   ( cous-cous) je druh cestoviny. Vyraba sa z tvrdenej psenice. Najprv sa spracuva ako krupica a potom sa formuje do drobnych guliciek. Kuskus je jednou zo zakladnych potravin  severoafrickej  kuchyne. Je vyborny v kombinacii so zeleninou a ja som pridala k tomu aj tuniaka vo vlastnej stave.


Ingrediencie:
pre 2 osoby
konzerva tuniaka vo vlastnej stave
125 ml kuskusu
1-2 mlada cibulka
1 velka paradajka
par kvapiek olivoveho oleja
sol, cerstvo mlete cierne korenie

Postup:
Kuskus zalejeme prevarenou vodou ( mozno pouzit aj vyvar). Vody nalejeme 1 a 1/2  nasobok mnozstva kuskusu. Prikryjeme a nechame napucat cca 10 minut. Vsetka voda (vyvar) sa absorbuje do kuskusu. Pokvapkame olivovym olejom, premiesame. Pridame scedeneho tuniaka, nadrobno nakrajanu cibulku a paradajku. Osolime, ochutime cerstvo namletym korenim a premiesame. Vrch mozme dozdobit petrzlenovou vnatou. Tento salat je vhodnym lahkym jedlom aj pocas diety. Dobru chut!




5 komentárov:

  1. Aďka, kuskus poznám z dovoleniek, ale doma ma ešte nenapadlo vyskúšať. Tento recept bude výborná príležitosť.
    Musím ťa ešte pochváliť za jablkovú tortu s mascarpone ... robila som už 2x a na plechu, no a ani raz mi nezostalo pár kúskov pre kolegyne. je to veľká dobrota. pa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Janka dakujem za navstevu a komentarik :)...dobry vyber jablkova torta a kuskus je velmi jednoducha zalezitost, doporucujem vyskusat :) papa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dobrý deň Aďka, kuskus poznám z foodfestivalov, ale môjmu manželovi nejak nezachutil..avšak ja šalátik určite vyskúšam a ktovie, možno ho táto forma kuskusu osloví :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lucka dakujem za navstevu a komentarik...dufam, ze salatik zachuti :)

      Odstrániť
  4. Keďže som v jednom období dosť často cestovala do Tunisu, tak som tam kuskus veľakrát jedla. Doma som ho ešte nikdy nepripravovala a je to už aj dávno, čo som naposledy v Tunise bola :-( Keď som sa v obchodoch oň zaujímala, zistila som, že u nás to vôbec nie je lacná záležitosť. Tuniaka z konzervy mám veľmi rada.

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)