nedeľa 25. októbra 2015

Jogurtové muffiny



Jogurtove muffiny su asi najlepsie zo vsetkych muffin, ktore som kedy piekla a dovolim si tvrdit aj jedla. Krasne nadychne cesto , vyborne oddelujuce sa od papierovych kosickov. Su variabilne, cize moze sa do nich pridat  napr. drobne ovocie, tvaroh, Nutella, kakao. Kazdemu podla jeho chuti. Ja som robila s coko chipsami. Su naozaj vynikajuce, doporucujem vyskusat. Urcite si ich zamilujete.

Ingrediencie:
rozpis na 15-18 kusov ( podla velkosti papierovych kosickov)
2 vajcia
150 g krystaloveho cukru
125 g masla ( roztaveneho)
250 ml greek styl jogurt ( mozno nahradit kyslou pochutkovou smotanou)
270 g polohrubej muky
2  KL prasku do peciva
1 KL mandloveho extraktu   (mozno vynechat alebo pouzit inu prichut)
stipka soli

Postup:
Najprv si rozpustime maslo a odstavime k ochladeniu.Vajcia naslahame s cukrom a stipkou soli. Za staleho slahania tenkym prudom pridavame maslo. Pridame jogurt, mandlovy extrakt. Rucne vmiesame preosiatu muku zmiesanu s praskom do peciva. Nakoniec vmiesame coko chipsy (pripadne drobne ovocie).  Do muffinovej formy rozlozime papierove kosicky a naplnime ich do troch svrtin. Cesto je hustejsej konzistenice. Do jedneho kosicka ide zhruba 1a 1/2 PL cesta. Zavisi to od velkosti papierovych kosickov. Pecieme pri teplote 180 stupnov cca 25 minut. Kontrola spajlou. Nechame vychladnut na mriezke. Dobru chut!




3 komentáre:

  1. Vyzerajú úžasne - práve včera som si kúpila silikónové košíčky na muffiny, tak v nedeľu vyskúšam:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skusala som ich a su vynikajuce. Pridala som maliny a coko chipsy :)

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)