nedeľa 25. marca 2018

Celkom obyčajný krémeš





Velmi som zvazovala, ci vobec pridam na blog tento recept. Kremes som nepiekla ani nepamatam kedy. Nic lepsie mi nemohlo napadnut. Vidiet spokojne odfukovat mojho manzela je pre mna najvacsia odmena. "Vidis, toto je zakusok a nie tie vydumaniny co pecies . Takyto si prosim aj na Velku noc. "  No odpadla som. Nastastie nie naozaj, iba v  mojej mysli. Trochu mi zmenil manzel  moje plany pecenia na sviatky, no ale co neurobite pre spokojnost vasich najblizsich. 
Chcela by som pomaly z mojich receptovych zositov popridavat recepty na blog, aby som ich mala archivovane pre seba, pre moje dcery a po dalsie , preco sa s dobrou vecou nepodelit aj s vami, mili moji priatelia. Takze na dnes jeden "retro" receptik. Nech sa paci .....
Ingrediencie:
rozpis na 15 kuskov 

 2x  370 g  listkove cesto  ( uz rozvalkane platy cesta som pouzila)

Plnka
1000 ml mlieka
3  ks Zlaty  klas (alebo 3 vanilkove pudingy)
3  ks vajcia
200g krystaloveho cukru
1-2  KL vanilkoveho extraktu  ( mozete nahradit 2 vanilkovymi cukrami)
stipka soli

okrem toho
1 slahackova smotana
praskovy cukor  na posyp

Postup:
Listkove cesto rozvinieme a ulozime aj s papierom na plech. Popichame vidlickou a upecieme vo vopred vyhrietej rure pri teplote 200 stupnov C asi 10 minut. Druhe cesto rozmeriame na rovnake casti a prekrojime ho na stvorece. V mojom pripade stvorce 8x8 cm a tri rady po 5 kusov. Pokrajane stvorce upecieme rovnako ako prvy plat. Kym cesto chladne v mlieku metlickou rozslahame  Zlaty klas, 3 vajecne zltka, vanilkovy extrakt (vanilkovy cukor), cukor a za staleho miesania uvarime husty puding. Bielka vyslahame so stipkou soli na tuhy sneh. Este do horuceho pudingu vmiesame  tuhy sneh  z bielkov. Dobre premiesame, kym sa nam obe hmoty spoja. Puding vylejeme na cesto a rozotrieme ho. Nechame uplne vychladnut. Slahackovu smotanu vyslahame dotuha. Do slahackovej smotany mozno pridat 1-2 PL praskoveho cukru ( ja som nedavala). Natrieme na vychladnuty puding a na vrch ulozime stvorce z listkoveho cesta. Poprasime praskovym cukrom. Je vyborny poriadne vychladeny z chladnicky.  Dobru chut! 



3 komentáre:

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)