sobota 15. februára 2014

Guacamole podla J.O.

Guacamole podla Jamie Olivera.  Je vela druhov Guacamoly, podla toho , co si tam pridate. Niekto si pridava cesnak, niekto smotanu, atd. Netrufam, si povedat, ze ktora je ta prava, mexicka. V Mexiku som este nebola, ale raz by som tuto krajinu chcela navstivit. Ci uz take alebo onake  jednoznacne zaklad Guacamole tvori avokado. Niekto ho miluje, niekto ho  nemusi. Ja mam avokado velmi rada. Avokado je ovocie, ktore nema nejaku specificku vonu a ked je dozrete ma prijemnu maslovu konzistenciu. Kedze nema nejaku specificku chut, mozeme ho pouzivat na rozne sposoby. Vacsinou sa pouziva do salatov, natierok a dipov. Nebudem sa tu rozpisovat o zdraviu prospesnych ucinkoch avokada. Kazdy si vie pozriet informacie na internete, kde je ich neurekom. Hadam za zmienku stoji ako sa dostaneme k duzine. Avokado pozdlzne prekrojime az ku kostke ( po celom obvode). Chytime do ruk a kazdu polovicu otocime v protismere. Avokado sa pekne otvori. Malou lyzickou vylupneme kostku. Rovnako malou lyzickou oddelime od kory duzinu a ak postupujeme opatrne a koru neposkodime, dostaneme pekne lodicky ( misticky), ktore mozeme pouzit a nadekorovat do nich salat, pripadne pomazanku. Duzinu zreleho avokada staci popucit vidlickou alebo sa moze aj rozmixovat. 
foto:  internet

Dnes pridavam recept na Gauacamole  podla J.O. a naozaj k tejto malej dobrote vela toho nepotrebujeme. Urobila som k tomu chipsy z tortily. Mala mlska bola raz-dva hotova......



Ingrediencie:
1-2 avokada ( podla velkosti)
2 PL lyzice posekaneho koriandru
1-2 stredne velke paradajky
1 cervenu chilli papricku ( ja som dala jalapeno)
hrst posekanej jarnej cibulky
morska sol, cierne, cerstvo mlete korenie
stava z limetky

Postup: 
Vylupnutu duzinu v miske popucime vidlickou. Mozeme aj mixovat, ked chceme velmi jemnu texturu. Ja som iba popucila vidlickou (mam radsej hrckovitu strukturu). Pridame nadrobno posekanu cibulku, koriander  a chilli papricku. Premiesame, ochutime solou, cerstvo mletym ciernym korenim a limetkovou stavou. Pridame na drobne kocky pokrajanu paradajku. Premiesame a podla potreby este dochutime. Mozeme natriet na hrianku alebo iba namacat cipsy do tohto avokadoveho dipu.

Tip: paradajky mozeme olupat pred pouzitim. Supku nakrojime do kriza a potom ponorime na par sekund do vriacej vody. Supka ide lahko  odlupnut. Paradajky nechame ochladit a potom ich nakrajame. Cast vokadz mozeme romixovat a cast iba popucit vidlickou. Dostaneme peknu strukturu pomazanky ( dipu).


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)