sobota 30. apríla 2011

Garlic Naan - indicky cesnakovy chlieb

Jedli sme na Guernsey aj tento indicky chlieb. Velmi mi chutil, preto som si ho chcela pripravit aj doma. 
S receptom som spokojna, ale konstatujem, ze moj chlebik nebol tak dobry, ako ten , co sme jedli na Guernsey v indickej restauracii. Aj vzhladovo vyzeral trochu inak. Bol taky viac biely a tych skvrn bolo akosi menej. Mozno ho piekli v nejakej specialnej peci a mali inu muku:). Co ja viem ?! Pripomina mi to to trochu nagymamine lokse. Toto vsak bolo jednoznacne jemnejsie cesto a pridanim cesnaku a koriandru ziskalo to jedinecnu, senzacnu chut. Urcite som nerobila poslednykrat. Chlebik sme trhali na kusky a macali v v smotane ochutenej cesnakom a citronovou stavou. Myslim, ze  chlebik by bol mal este vyraznejsiu chut, ak by som bola pouzila miesto suseneho, cerstvy koriander. Zial, nemala som momentalne doma a taaak velmi som chcela urobit chlebik. Za recept chcem podakovat Miske (Mischmat), ktora mi poskytla link na tuto dobrotku. Trochu som  recept upravila podla seba. Povodny recept najdete TU.
Ingrediencie:

300 g polohrubej muky
150 ml vlazneho mlieka
1 KLsuseneho drozdia
1 KL soda BB
1 KL prasku do peciva
3 PL creme fraiche (kysla smotana)
1 KL citronovej stavy
3-4 struciky cesnaku
1 KL soli
3 KL posekaneho koriandru ( ja som dala suseny a mohla som dat aj 4 KL)
okrem toho: hrubsi platok masla na potretie (rozpustit)

Postup:

Do misy dame preosiatu muku, susene drozdie, sodu BB, prasok do peciva. Premiesame a zalejeme vlaznym mliekom . Mierne premiesime a pridame smotanu, citronovu stavu. Spracujeme cesto. Potom zapracujeme prelisovany cesnak a koriander. Cesto ma byt pekne , pruzne. Miesime asi 6 minut. Spracovane cesto  prikryjeme utierkou a nechame na teplom mieste cca 2 hodiny podkysnut. Moje az tak velmi nezvacsilo objem. Z uvedeneho mnozstva mi vysli 4 take vacsie kusy chleba. Nakysnute cesto rozdelime na 4 casti a rozvalkame na hrubku asi 2- 3 mm. Potrieme panvicu olejom (maslanickou) a na stredne silnom ohni opecieme chlebik z oboch stran. Jedna strana cca 2min. Panvicu som mastila iba pred pecenim prvej strany, druhu stranu som uz nemastila. Po upeceni potrieme rozpustenym maslom. Do masla mozete dat prelisovany cesnak. Ja som nedala lebo som robila k tomu smotanovy dip a ten som ochutila cesnakom, citronovou stavou, stipkou soli a bieleho mleteho korenia.










8 komentárov:

  1. Nahodou tvoj Naan vyzera dobre. V indickych restauraciach mavaju Tandoori pece, ktore maju velmi vysoku teplotu a ten chlebik z nich chuti uplne inac, taky upeceny doma v rure nikdy nebude presne ako z Tandoori :(

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jaj vyzera to super... trosku to vzhladom pripomina sodovniky, ktore sa u nas priekli na kachlovych peciach:-) toto urcite vyskusame:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ahoj Adrika, okrem toho, že chlebík vyzerá krásne chutne a ja pevne dúfam, že sa opäť vrátim späť k väčšiemu experimentovaniu v kuchyni /lebo teraz u maminy trošku podlieham prísnejším kritériám stravovania :DD, tak sa trošku prispôsobujem/ a budem môcť skúšať kadečo iné. Som rada Adi, že som si konečne našla kúsok času a možem si dôkladnejšie pozrieť Tvoj krásny blog, kopec zaujímavého čítania a úžasné inšpiratívne receptíky. paa, veľmi sa teším na ďalšie Tvoje príspevky.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vyzerá super a iste aj chutí, toto musím skúsiť. Ani doma upečená pizza nie je ako tá v Taliansku, ale chutí, tak čo? Milad

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Aďka,chlebík vyzerá výýýborne.Aj bez piecky:)A ten dip k nemu...mňám

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mnaaam! Velmi mi chutia taketo naan chlebiky, tvoj vyzera super!!! Minule sa mi podarilo v obchode natrafit na naaan chlebik s kokosom a hrozienkami, bol dost dobry a "zajedala" som ho s polievkou zo sladkych zemiakov, netradicne ale velmi chutne ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. zdravim Adrika, tento recept urcite doma vyskusame..je presne podľa nasho gusta..mnaaam!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ja som ten chlebíík robila a nie raz , mal úspech a recept si pýtali aj priatelia. Môžem vrele odporúčať. Rýchle a chutné.
    Dik.

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)