nedeľa 17. apríla 2011

Plnene pecene vajcia

Velmi zaujimavy recept. Chutny a opat na pripravu nenarocny. Pri konzumovani takto upravenych vajicok musite vsak  byt  velmi opatrni,  kvoli vajecnym skrupinkam. Vajicka su plnene velmi chutnou plnkou  z dusenych sampinonov v kombinacii s uvarenymi zltkami. Mozu sa konzumovat aj teple aj studene. Skvelu chut plnky podciarkuje cvikla,  neodmyslitelna priloha nasho velkonocneho menu.




Ingrediencie:
vajicka uvarene natvrdo ( na osobu pocitajte minimalne dva vajicka)
na 5 vajec som pouzila
10 stredne velkych cerstvych sampinonov
1 stredne velku cibulu
sol, mlete cierne korenie, olej a petrzlenova vnat, pazitka , struhanka na obalovanie

Postup:


Vajcia uvarime v osolenej vode, ochladime. Sampinony ocistime a pokrajame na male kocky. Cibulu pokrajame na male kocky a podusime . Pridame pokrajane sampinony a spolu podusime, kym zmaknu. Nechame bokom, ochladit. Uvarene vacia pozdlz presekneme nozom. Pomozeme si tlcikom na maso. Nebojte sa silno buchnut.Vajcia sa pekne preseknu. Prve som robila nie velmi silny uderom a skrupinka sa mi  trochu na okrajoch rozdrobila. Takze nevahat a buchnut poriadne! Malou lyzickou vyberieme zltok a trochu bielka. Popucime vidlickou. Pridame podusene sampinony a pertzlenovu vnat posekanu, prip. susenu, pazitku ( ine bylinky,  co mate radi ), osolime okorenime , premiesame vsetko pekne spolu, aby sa nam masa spojila. Touto plnkou naplnime skrupiny vajicok. Plnku namocime v struhanke a vajicka plnkou dole v oleji kratko opecieme. Mozem hned podavat so zeleninou, s cviklou s chlebom, bez chleba. Jak je komu libo:). To je vsetko!















9 komentárov:

  1. waw Adrika, vypadá to skvele...tuším sa do toho pustím :-) Vaše recepty sú vážne užasné, sledovala som ich aj na MMB a aj tu a aj skúšam... vážne super. Dokonca som Vám aj písala, že som použila Váš recept na moju stránku. Prajem pekný deň

    OdpovedaťOdstrániť
  2. veľmi zaujímavý a prekvapivý spôsob prípravy chuťovky, čo sa ešte dá vymyslieť v kulinárčine :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. hmm....toto znie velmi zaujimavo a lakovo,Adrika!!:)len moc nechapem ,preco sa zapekaju aj v skrupinke...myslis,ze osupane by to neslo?....

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vajicka podavane v skrupinke, super napad! Na Velku noc ako stvorene!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tinka, dakujem ze si ma nasla (mozme si tykat). Uz aj ja som bol na navsteve u teba. Velmi sa tesim, ze nase rady "foodblogerov" sa pekne krasne rozsiruju. Tesim sa, ze sa buden navzajom inspirovat.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Eva: no vidis draha, clovek sa uci cely zivot. Iba hlupak si mysli, ze uz vsetko vie a vsade bol:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Matka, pytala som sa nato kolegynky, od ktorej mam ten recept a odpoved bola nsledovna: je to pre efekt pri servirovani a skrupinka lepsie drzi to bielko pri vyprazani. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Marianka, a nielen na Velku noc. Je to vyborne, chutne, stoji to za vyskusanie

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)