piatok 29. apríla 2011

Guernsey - moje kulinarske zazitky - cast 3.

Jedla som tolko skvelych a chutnych veci, ze ani neviem kde zacat. Asi zacnem tym, ze ma clenovia mojej rodiny tyranizovali:) . Tak, tak, dobre citate. Nechceli mi dovolit nic fotit. Vraj som ako Japonci, ti si tiez vsetko fotia:). Najhorsie fotky mi vysli z jedal lebo tie som robila iba potajme. No, ale vazne: jedli sme thajske jedlo. Bolo super, ale curry si robim bezne aj doma. Potom akasi nudlova polievka a co mi tiez chutilo v thajskej restauracii bol Pims drink. Zaujimavostou bol platok uhorky kombinovany 2-3 druhmi ovocia, doplneny limetkou a citronom. Ked kupim Pims, tak urobim a nahodim. Dalsia kuchyna , ktoru sme vyskusali bola indicka. Tam sme jedli pikantne chilli kura, nejaku jahnacinu a skvele prilohy: ryza s dusenou zeleninou, kde pridany aniz a klinceky  dodavali skvelu chut. Ine: sosovicovu kasu, skvele marinovane sampinony, akasi zaujimavo upravena zeleninova priloha  a pre mna najfantickejsie zo vsetkeho bol indicky garlic bread (chlieb). Uz mi Miska dala link na jeden, tak dufam, ze coskoro vyskusam a nahodim:). Samozrejme, ze vsetko ma svoje meno, no ale kto si tie vsetky zvlastne nazvy ma pamatat? Zaver: chutilo mi:) Potom sme jedli rozne morske priserky a priseriska. V jednej vychytenej talianskej restauracii sme si dali raka , morsku rybu sea bass, musle slavky, krevety .


spolocna vecera v talianskej restauracii



iba pre zaujimavost , tento tanier ( teda to jedlo na nom) stal 32 libier:)


na zaver sme si este dali horucu cokoladu so snehovou pusinkou, kopcekom zmrzliny (uz ani neviem akej) a slahacky


V nedelu vecer sme mali pekny, nielen kulinarsky zazitok. Vecera pozostavala zo siedmych chodov. Trvala 3 hodiny. Boli to samozrejme mini porcie. Ku kazdemu jedlu sa podaval iny druh vina. Kedze nas obsluhovala dcerkina kamaratka, tak to vino nalievala trochu stedrejsie:)
Prvykrat  v  zivote som si pripadala ako Mrs. Elly Ewingova z Dallasu:) .Vecera, prostredie, obsluha naozaj boli na skvelej  urovni . Mali sme dve mini predjedla - chutovky ( starter). Jedna s krabom a ananasovou penou, druha s mozarellou a susenymi paradajkami . Potom nasledovali raviolli so spenatom a ricottou, dva rozne druhy ryb, rozne upravene. Pri jednej z nich  bolo uuuuuuuuuuuzasne brokolicove pure.


vsimnite si to zaujimave servirovanie. Miesto taniera akasi bridlicova doska . A to brokolicove pure v tvare listu. Clovek sa uci cely zivot. Je to moderne servirovanie jedla. Nie ako  sme zvyknuti my, ze maso a kopu ryze alebo zemiakov k tomu:)


A potom prisiel steak so sparglou. Tak to vam poviem, ze taky lahodny steak som este v zivote nejedla a myslim, ze ani tak skoro jest nebudem. V minule som robila steak podla Evky a bola som za hviezdu, ze aky skvely sa mi podaril:). No teraz viem, ze ten  moj steak sa na tento  ani len z rychlika Kosice-Bratislava    
 n e  p o d o b a l !!!!!!!!! Sorry za nekvalitne foto, ale potajme to lepsie neslo:(
potom sme mali skvely, lahky dezert. Citronove parfe s cucoriedkovym kompotom. Jednoduche ako facka, ale chutovo absolutne dokonale. Opat zaujimave servirovanie. Poharik bol taky mini  skleneny valcek, ktory bol cimsi "prilepeny"  o velky tanier. Bol zabezpeceny proti smyku. Opat v skutocnosti ovela krajsie ako na foto. Budem musiet polepsit sa v tom foteni:)
Manzel si miesto tohto dezertu vybral rozne druhy syrov a k tomu pohar portskeho:) Jeho dezert som uz nemala sancu odfotit.  Tak a este jeden dezertik na zaver:
Tento zakusok pozostava z tenkej piskoty, na ktorej je ovocna zelatinou spevnena pena, ozdobena zelatinovou rolkou plnenou plnkou. To biele je biela cokolada, v ktorej su na ozdobu nainstalovane cerstve bobule malin. Servirovanie opat na bridlicovej doske.
A uplne na zaver sme este ako bonus dostali na krasnom sklenenom podnose po tri bonbony. Biele s citronovu plnkou poliate bielou cokoladou. Tmave s karamelovou plnkou poliate horkou cokoladou. No a na izbe nas cakalo toto prekvapenie  ako porozrnost podniku a nasej dcerky
Toto nebolo vsetko. Bolo toho ovela viac, ale snazila som sa uviest iba tie najzaujimvajsie kulinarske zazitky.

2 komentáre:

  1. Adka, tak toto vyzera neskutocne...hned som hovorila mojmu manzelovi, ze aj ja chcem na taky vyletik:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jááj, tak takýto výlet by sa páčil aj mne :))... Adrianka, ja by som tiež fotila absolútne všetko :)) ... tie miniporcie sú fascinujúce, však? ... to je úplne iná gastronómia ako v našich (slovenských) reštauráciách (česť výnimkám):))

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)