nedeľa 17. apríla 2011

Kakaovo-citronove chrumkave keksiky


Mile, kakaovo-citronove chrumkave keksiky skvele sa hodiace ku kave, ci caju. Su jednoduche na pripravu a vzhladovo posobia velmi efektne. Urcite sa tymto drobnym pecivom blysnete ci uz pred rodinou alebo pred priatelmi pri podavani dobrej kavicky alebo kvalitneho caju.




Ingrediencie:
200 g masla (margarinu)
150 g praskoveho cukru
1 vajce
350 g polohrubej muky
1 PL mlieka
2PL kakaa
kora z 1/2 pomaranca

Na polevu:
120 g praskoveho cukru
2 PL citronovej stavy
par kvapiek vriacej vody

Na ozdobu :
50 g cokolady
1 KL oleja


 Postup:


Maslo vyslahame s cukrom. Pridame vajce, postruhamu koru z pomaranca a mlieko. Potom uz len rucne zamiesame muku zmiesanu s kakaom. Kakao preosejeme cez sitko, aby neboli v ceste hrcky. Cesto je dost riedke. Zabalime do folie a odlozime do chladnicky na 1 hod. , aby stuhlo. Ja som mala v mraznicke cca 30 minut. Kedze s cestom sa lepsie pracuje, ked je dobre schladene, vyberieme iba polovicu cesta  a na velmi slabo pomucenej doske rozvalkame na hrubu 4 mm. Vykrajujeme kolieska a na plechu vylozenom papierom na pecenie pecieme cca 10-12 minut pri teplote 180 stupnov C. Rovnako postupujem s druhou polovicou cesta. Nechame vychladnut a urobime citronovu polevu. Dobre preosiaty cukor dokladne vymiesame s citronovu stavou a par kvapkami vriacej vody. Malou lyzickou dame do prostriedku trochu citronovej polevy a nechame stuhnut. Kym poleva tuhne nad parou rozpustime cokoladu, pridame olej a za staleho miesania roztopime cokoladu na polevu. Miska s vodou sa nesmie dotykat vody. Nechame mierne ochladit a cokoladou ozdobime keksiky.





















21 komentárov:

  1. Adrianka , tak ja sa určite blysnem týmito keksíky pred mojou malou Katkou:) okrem madovníčkov a lineckého určite upečiem na Veľkú Noc aj tieto tvoje keksíky:) Ďakujem:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jeeej, tieto keksiky poznam, chystam sa na ne uz asi 5 rokov a stale na ne nedoslo. Tie tvoje su vsak nadherne!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Adrika,kraaaasne velkonocne keksicky..!!!!!aj ja inac prave peciem nieco smrcnute velkou nocou,tak snad sa mi zadari:))mna stale takto proti noci chytaju chute na pecenie:)))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mnam! Ja neviem, co mam skor vyskusat!!! My taketo keksiky velmi mozeme, tento receptik je urcite adeptom na vyskusanie...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ADRIANA..... looks very delicious.....Yummy !!!
    Love Arun

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Joj Adrika, keksiky s citronovou polevovou, to musi byt ale dobrotka! velmi pekne vyzeraju a k tej salke kavy ci caju si ich viem dokonale predstavit..

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Hmmm, tak takéto keksíky... to moje deti môžu. že si ich tam nedala včera poobede, lebo keď sprášili Tiramisu , ešte dačo hľadali, a tak som urobila len také rýchle sušienky, ale tomuto by sa môj Kubko riadne potešil. Asi to urobím na veľkú noc a vykrojín ich ako vajíčko . Vďaka ....

    OdpovedaťOdstrániť
  8. no tak tie sú nadherné Arika a iste aj chutné

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Mnaam, tie musia byt super! Milujem tuto citronovu polevu na kolacikoch.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Andrejka, verim ,ze ak ich vyskusas, nebudes sklamana. Su naozaj skvele, chrumkavucke a kvapka tej citronovje polevy im doda spravny smrnc:)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Aduska, ja som ich objavila v jednom polskom casopise (minuly rok). Takze ja som trochu lepsia, totiz mne trvalo iba rok , kym som ich vyskusala:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Eva: dakujem draha, od teba pochvala vzdy pohladi dusicku:)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Matka, ja som piekla, varila cely tyzden po nociach. Je mi luto, ze som uz okrem tychto keksikov nestihla nic viac nahodit. Vo stvrtok v noci som dopiekla a rano o tretej sme uz cestovali prec. Vsetko som brala ku dcerke a tam uz som nechcela saskovat s fotakom. Nebol nato ani priestor ani cas. Tak snad nabuduce:)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Marianka, dufam, ze sa podarilo ich napiect a ze keksiky chutili.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Arun: Yummy, you tasted them. Well, I hope they were tasty:)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Tinka: ozaj skvely napad urobit z keksikov vajka, len potom treba hustejsiu polevu. Ak sa podari, tak nahod u seba foto

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Archa a Miska: dakujem dievcence za pochvalu, keksiky chutili a nielen nam. Papa ada

    OdpovedaťOdstrániť
  18. zaujímavé keksíky odpísala som a vyskúšam Betka

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)