sobota 9. apríla 2011

Skoricove hniezda s uzasnou polevou - Cinnamon rolls

Skoricove hniezda s uzasnou kremovou polevou, ozdobene karamelovym topingom zavrsenym posekanymi orechami.  Skvele cesticko, pracovalo sa s nim super. Tieto hniedza som urcite  nerobila poslednykrat aj ked su neskutocne sladke. Ja velmi lubim sladke, ale z tohoto som mala sladko az za usami:).Typicke pre americanov. Ked sladke, tak dokonale sladke:).  Doporucujem zredukovat cukor na polovicu, inak je recept v pohode.

Ingrediencie:

250 ml mlieka
2,5 KL praskoveho drozdia
100 g krystaloveho cukru
80 g masla
stipka soli
2 cele vajcia
550-600 g hladkej muky

Plnka:
80 g masla (rozpustit)
200 g hnedeho cukru
2,5 PL mletej skorice
( ja by som odporucila iba 100 g hnedeho cukru, prip. 4-5 sackov skoricoveho cukru)

Poleva:
80 g makkeho masla
200 g praskoveho cukru ( doporucujem 100 g)
100 g mascarpone ( ja som pouzila soft cheese z Tesca, mozno nahradit napr. Banoveckou natierkou a pod.)

Toping:
3 PL krystaloveho cukru
1 PL masla  cca 30-50 g
2-3 Pl sladkej (pripadne slahackovej) smotany




do misy dame vsetky suroviny na  cesto, zalejeme vlaznym mliekom a vypracujeme cesto
cesto ma byt stredne tuhe, ale pruzne. Prikryjeme a nechame kysnut, kym zdvojnasobi svoj objem
po nakysnuti cesto rozvalkame na 55x40 cm, potrieme rozpustenym maslom
plat posypeme cukrom zmiesanym so skoricovym cukrom (doporucujem pouzit nas skoricovy cukor), pevne zvinieme do rolady
hrubsou nitou "nakrajame" na cca 4-4,5 cm hrube kusky. Je to lepsie ako nozom, ostanu pekne okruhle, nesplastia sa:)


nakrajane ulozime na plech vylozeny papierom na pecenie alebo do vacsich papierovych kosickov. Prikryjeme utierkou a nechame este 30 minut nakysnut.  Pecieme pri 200°C cca 12 minut. Treba nechat viac priestoru, ja som ich dost natlacila. Nabuduce rozlozim na dva plechy



maslo naslahame s cukrom a pridame mascarpone







naslahany krem



na suchej panvici oprazime posekane orechy a odlozime bokom vychladnut

do skaramelizovaneho cukru pridame sladku smotanu (prip. slahackovu)












pridame sladku smotanu (prip. slahackovu)








preslahame mixerom, aby bol toping pekny, hladky





hniezda polejeme 1 KL kremovou polevou, pridame male mnozstvo karameloveho topingu a posypeme orechami




Dobru chut!

17 komentárov:

  1. Aďka, tak som dnes konečne objavila tvoj blog a chvalim chvalim!! A tieto škoricove hniezda vyzeraju bohovsky, normalne sa mi slinky pustili, mnam mnam!! Adusha, food4fun.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nádherná hnízdečka, ukládám a určitě vyzkouším.Jindra

    OdpovedaťOdstrániť
  3. joj,skoricove hniezda aj milujeme:))no,karamelovu polevu uz nedavam..s nou to musi byt extraaaa hrieeesneee:))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Aduska velmi ma tesi, ze si ku mne zavitala na navstevu. Pisnem ti spravicku. Pa Ada

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jindra: verim, ze receptik nesklame. Mne vyhovuje velmi, iba toho cukru je tam neskutocne mnozstvo. Urcite je to vecicka, ktoru budem robit castejsie.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Matka, presne tak ako pises extraaaaaa hriesneeeeeeeeee dobruckeeeeeeee a aj kalorickeeeeeeee:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ja take kukam..a tu v praci od hladu umieram :(

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Toto vyzera super, ja mam strasne rada skoricove kolaciky, to by som si urcite prisla na svoje, o tom ani najmenej nepochybujem ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Adrika mnaaaaam, hniezda vyzeraju straaaasne dobre.Normalne mam chut ich hned upiect ...pa Alka

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Alka budem potesena, ak ich vyskusas. Cesticko je super a ak uberies cukor, tak v pohode.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Adrika ,tak ja som ich predsa len upiekla :) a su baaaaaajecneeee ...cesticko jedna basen :) dakujem sa skvely receptik pa Alka

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Alka, velmi sa tesim, ze si spokojna s receptikom. Mne sa veli pacilo to cesticko tiez, az na ti mnozstvo cukru, inak v pohode.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Adrika, škoda že už nejsi na MM, tam jsem si Tvoje úžasné recepty vytiskla. Ale zde to asi nejde, že? Přiznám se k tomu ,že se mi je opisovat ručně nechce. Na Tvém novém blogu Ti přeji jen samé příjemné návštěvníky. Světlana

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Svetlanka v prvom rade dakujem za navstevu a tesim sa, ze si ku mne zavitala. Co sa tyka receptu, tak da sa okopirovat a ulozit do Wordu a potom vytlacit. Je to trochu pracnejsie, ale da sa to. Skusim pozriet, ci by sa nedala pridat priamo tu funkcia vytlacit prispevok. Ak to bude mozne, urcite tuto funcku pridam. Pa Ada

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Adri děkuji za odpověď, s tím uložením do Wordu si já neporadím, musím zapojit mladší rodinu ať mě to naučí. Ale stejně Ti budu držet palečky aby se Ti podařilo přidat tu funkci tisk receptu. Přeji krásný víkend. Pa pa Světlana

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Aďka, doteraz som z kysnutého cesta nič nepiekla, ale na toto som sa odhodlala a je to paráda :) robila som to bez tej polevy a sú fakt super - jemnučké a chutné. Katka

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)