nedeľa 17. apríla 2011

Velkonocne vajicka




Pripravila som na nadchadzajucu Velku noc aj trochu nepecenych dobrot.  Nedavno sa mi podarilo kupit super sablony na malovanie vajec pre deti:). A tento napad s vajickami som videla TU. Moje sablony sice nie su az tak dobre zretelne , ale jednoznacne napad je to super.  Nenarocne na pripravu, na suroviny a jednoducho mnam. A ja taketo zalezitosti mam  velmi rada -:).



Ingrediencie:
500 g pomletych keksov bez plnky (Marina, Bebe a pod)
200 g masla (prip. margarinu)
150 g praskoveho cukru
2 PL pomarancoveho dzemu (moze byt aj iny, podla chuti)
2PL kakaa
trochu pomarancovej stavy
rum , prip. rumova aroma 

 Na ozdobu:

kokosova mucka
farebny perlickovy cukor
trochu kakaa





Postup:
Vymiesame maslo  s praskovy cukrom, pridame kakao. Potom pridame pomlete (postruhane) kekse, dzem a tolko pomarancovej stavy, aby sa nam masa dobre spojila a dali sa z nej tvarovat vajicka. Masu dame do chladnicky cca na 30 minut, aby trochu stuhla. Pre dospelych mozno dochutit trochou rumu, pri. rumovou esenciou.

Pomocou polievkovej lyzice namocenej vo vode tvarujeme polovice vajec. Obalime v kokosovej mucke, prilozime sablonu a posypeme kakaom. Ak nemate sablonu, mozete si ju vyrobit aj sami doma z kartonu, prip. hrubsieho igelitoveho sacku. Mensie vajicka som robila pomocou kavovej lyzicky a obalovala vo farebnych drobnych gulickach (cukrovom peli). Mozno obalit aj v coko poleve. Fantazii sa medze nekladu :). Ulozime do papierovych kosickov. Skladujeme v chlade. 



maslo, cukor, kakao
pridane kekse, dzem, rum
formovanie vajec pomocou lyzice
obalovanie v kokose





xxx





male vajicka v cukrovom obale

no nie su rozkosne?





sablony 
Veselu Velku noc!

6 komentárov:

  1. máš pravdu sú veľmi rozkošné

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Aďka, som nesmierne rada, že si ma pozvala na svoj blog, vždy som ťa veľmi uznávala ako skvelú kuchárku a na tvojom blogu budem od teraz častá návštevníčka, už sa teším na ďalšie novinky, si pre mňa veľkou inšpiráciou. Tie vajíčka sú rozkošné a tie šablóny nemajú chybu. Ja miluje takýchto pomocníkov na pečenie. Tá stránka, na ktorú si dala odkaz je tiež výborná, bohužiaľ ako roduverná Záhoráčka neviem po maďarsky, takže receptíky viem prezerať len vizuálne. Prajem ti krásne Veľkonočné sviatky, plné pohody a radosti.
    Iveta - na MMB YVETT

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Evka a uz som ti niekedy nehovorila pravdu? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ivka, velmi sa tesim a rada ta tu vidim u seba na navsteve. Ivka ta stranka je super, mam z nej vela receptov, ale v podstate ja som to uz prelozila do slovenciny. Papa a dakujem za navstevy a tesim sa na buducu.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Adrianko, ty formičky na vajíčka jsi koupila nebo doma vyrobila? evahu

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)