streda 26. októbra 2011

Kapustovo-cviklovy salat

Tento receptus som ziskala od mojej priatelky Lubky. Nedavno sme si telefonovali, co a ako ide zivot a tak. Samozrejme, ze padlo aj nejake to slovko o vareni a peceni. Ved ako inak. Moja priatelka  mi povedala, ze robila skvely salat. Poznacila som si ho a kedze ma zaujal, tak som  ho musela vyskusat. Salatik sme otestovali a kedze nam chutil, rada sa podelim o recept s vami.
Ingrediencie:
mnozstva uvadzam, ktore som pouzila pri priprave salatu ja ( inak podla vlastneho uvazenia a potreby)

600 g cerstvej bielej  hlavkovej kapusty
350 g uvarenej ocistenej cvikly
300 g sunky ( prip. makkej salamy)
4 na tvrdo uvarene vajcia
sol, trochu bieleho korenia, 
1 KL cukru
250 ml majonezy ( u mna 1/2 majonezy a 1/2 greek style jogurt )

Postup:
Hlavkovu kapustu postruhame na struhadle na jablka. Posolime a nechame par minut postat. Aj cviklu nastruhame na struhadle na jablka. Sunku porezeme na hrubsie rezance. Uvarene vajicka na drobne kocky  (pouzila som krajac na varene zemiaky). Vsetko pridame ku kapuste. Zamiesame. Dochutime solou, korenim a cukrom. Pridame majonezu prip. majonezu s jogurtom ( odlahcena verzia). Zamiesame a odlozime do chladnicky odlezat. Podavame s chlebom alebo pecivom. 





4 komentáre:

  1. Adrika tak toto musím urobiť už len kvôli môjmu manželovi on má takéto šalátiky rád:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Adka velka mňamka urobím si,ja som robila s mmb kapustovo-cviklový ale zaváraný aj ten je fantastický.Betka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Adka,musel chutit vyborne. taketo salaty su na nasich domacich oslavach velmi oblubene,ale s cviklou sme este neskusali...cviklu mame radi,tak ho asi vyskusam. ked som bola za mladi tehotna, vyjedala som cviklu s bielym jogurtom a rozkom,to bolo moje... :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja som hoa dnes robila s malymi upravami dala som surovu cviklu holandsku salamu a kyslu smotanu bolo to vyborne

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)