streda 26. októbra 2011

Lievance s mascarpone kremom z ciernych ribezli



Jedno poobedie v praci ma chytila mlsna. Len som vymyslala, co skvele by som si  dala. Anglicanky uz zo mna maju srandu, ze ja z tej kuchyne asi ani nevyjdem. Pomyslela som si v duchu, ze teda ani tak daleko od pravdy nie su, no ale nemusim predsa kazdemu vsetko vesat na nos:). Takze padlo rozhodnutie. Konecne vyskusam lievance od Mirky bez drozdia.V tychto lievancoch je drozdie  nahradene praskom do peciva.  Trochu mi to trvalo, ale vyskusala som recept s minimalnymi upravami. Doteraz som vzdy robila iba s drozdim a trebalo cakat, kym trochu cesto nakysne. Tu som cakala max. 10 min. kym som si pripravila ostatne veci a hned som ich piekla. Zvazovala som sice aj jablkove lievance, ale nakoniec som sa rozhodla pre tieto a veru nelutujem.
Ingrediencie:
250 g polohrubej muky 
2 vajcia
1 PL masla (zmaknute)
4 PL krystaloveho cukru
300 ml mlieka
4 PL oleja
stipka soli 
2 zarovnane KL prasku do peciva
trochu oleja na pomastenie panvice

Krem:
mascarpone
2 PL dzemu z ciernych ribezli

Postup:
Vsetko spolu vymiesame na hustejsie cesto a nechame asi 10 minut postat. Panvicu iba potrieme maslanickou  namocenou v oleji. Panvicu dobre rozohrejeme a lyzicou kladieme cesto na panvicu. Upecieme lievance z oboch stran.  Z uvedeneho mnozstva vyjde cca 28-30 kuskov. Zavisi od velkosti ake velke lievance peciete.



 Mascarpone vymiesame s dvoma lyzicami dzemu z ciernych ribezli. Tot vsjo:). Jednoduche vsak?  No a potom uz iba mastime a prekladame a mastime a prekladame. Co nam hrdlo raci. Zaklincovat mozno so slahackou.




Aaaaa,  este zaverecne konstatovanie: moje chutove pohariky boli absolutne dokonale uspokojene:)

10 komentárov:

  1. Ach jaaaj!!!! Adrika, aj ty poznás mlsnú??? Predstav si, ze aj ja!!! Ku mne chodí tak casto, ze by som nikdy neverila, ze stíha aj niekam inam :DDDDD... No kazdopádne som rada, ze neotravuje iba mna :D Lievance su perfidzo, ale pred mlsnou sa uz veru musím volajako zatajit :DDDD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. wuaaaa to vyzera bozskyyyy :-* cmuk mamicka najlepsia na svete :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mńam! Lívance s černým rybízem a mascarpone zní úžasně a ještě ke snídani...já chci taky :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Slavka, vraj ci poznam:) A este ako doverne. Mne sa pred nou nedari zatajovat sa. A vdaka za pochvalu.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Vrabciatko moje milovane. Uz aby si tu bola, nech ich mozem urobit aj tebe:) Cmuk

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Katuska, musis prist aj ty. Urobim aj tebe:)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. mňáám najlepšie na svete :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Lievance som robila ako sobotny obed, vsetkym chutili.. vyslahala som k nim slahacku s cukrom a kuskami jahod a posypala cerstvym ovocim a bolo to vyborne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Dnes som ich pripravila na obed pre chorého synčeka. Nemala som doma mascarpone, tak som rozmixovala banán s vanilkovým cukrom.Chutili vynikajúco a uvarila som k nim bryndzovú polievku s domácou rajbaničkou :) Danka

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)